Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 voimalinja ja tukikumit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • suosukeltaja
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 111
    • Vantaa

    F10/F11 voimalinja ja tukikumit

    Aloitan tällaisen jos jollain on samanlaista ongelmaa tai osaa neuvoa alkuun ongelman tarkasteluun ja korjaukseen.

    Välillä tuntuu voimakkaampi nykäisy kun mottorijarrutuksesta hieman nopeammin siirtyy vedon puolelle. Sama tapahtuu välillä kun peruuttaa ja jälleen lähtee eteenpäin liikkeelle.

    Vaihteisto kuitenkin toimii hienosti joten voisi olla voimalinjassa tai joissain tukikumeissa.
    Voisiko syytä olla kardaanin osissa tai joissain tukikumeissa (moottori, laatikko, kardaani tai perä)

    En oikein tiedä mihin veisi jotta saisi asiantuntevaa tarkastelua, löytyykö hyviä vinkkejä?

    Auto takaveto F11 535d -11.
    Last edited by suosukeltaja; 29-10-2017, 17:03.
  • Palomies
    Bimmer Rookie
    • Nov 2011
    • 192
    • Home

    #2
    Oma kulkuneuvo F10 535xd kävi ylimääräisessä öljynvaihdossa.

    Samalla asentaja huomasi että takakelkan kumipusla tai millä sanalla sitä nimeäsi..

    Se alumiininen apurunko / takakella jossa keskellä iso kumipusla..

    Kumipuslassa muutama kohta murteessa. Kertoi että kun hajoaa lopulliseti niin sen huomaa kun siirtää vetoa pakille ja pakilta pois "tumps" tms. äänenä kun voimalinja ottaa löysät pois.

    Olisiko siitä kyse vai jostain muusta...

    Kirjottele jos ja kun selviää ongelma.

    Comment

    • VolvoTDi
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1576
      • Tampere - Pori

      #3
      Originally posted by Palomies View Post
      Oma kulkuneuvo F10 535xd kävi ylimääräisessä öljynvaihdossa.

      Samalla asentaja huomasi että takakelkan kumipusla tai millä sanalla sitä nimeäsi..

      Se alumiininen apurunko / takakella jossa keskellä iso kumipusla..

      Kumipuslassa muutama kohta murteessa. Kertoi että kun hajoaa lopulliseti niin sen huomaa kun siirtää vetoa pakille ja pakilta pois "tumps" tms. äänenä kun voimalinja ottaa löysät pois.

      Olisiko siitä kyse vai jostain muusta...

      Kirjottele jos ja kun selviää ongelma.
      Se on varmaan perän takimmainen kannatinpusla. Tyypillisesti se hajoaa alle 200tkm.
      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
      Check:
      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
      Tampere 044-5867096

      Comment

      • suosukeltaja
        Bimmer Rookie
        • Jan 2009
        • 111
        • Vantaa

        #4
        Originally posted by VolvoTDi View Post
        Se on varmaan perän takimmainen kannatinpusla. Tyypillisesti se hajoaa alle 200tkm.
        Voisi hyvinkin pitää tässä tapauksessa kutinsa, autolla mittarissa 192tkm. Olisi ns. oppikirjaesimerkki...

        Minkälainen homma pusla on vaihtaa ja mitä osat kustantaa?
        Näkeekö kuntoa ennen irrottamista/vaihtamista?

        Comment

        • Palomies
          Bimmer Rookie
          • Nov 2011
          • 192
          • Home

          #5
          Huoltajalta kysyin että millainen projekti olisi vaihtaa..

          Ei kuulemma kallista.

          Comment

          • VolvoTDi
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1576
            • Tampere - Pori

            #6
            Perä sieltä pitää tiputtaa ja samalla ristikko kannattaa vaihtaa kumimalliin.
            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
            Check:
            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
            Tampere 044-5867096

            Comment

            • suosukeltaja
              Bimmer Rookie
              • Jan 2009
              • 111
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by VolvoTDi View Post
              Perä sieltä pitää tiputtaa ja samalla ristikko kannattaa vaihtaa kumimalliin.
              Tarkoitatteko tuota osaa nr3?

              Click image for larger version

Name:	Rear axle.PNG
Views:	1
Size:	153.5 KB
ID:	4835829

              Comment

              • Palomies
                Bimmer Rookie
                • Nov 2011
                • 192
                • Home

                #8
                Se mitä itse tarkoitan on tuo numerot 11,12,13..

                Comment

                • VolvoTDi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1576
                  • Tampere - Pori

                  #9
                  Originally posted by Palomies View Post
                  Se mitä itse tarkoitan on tuo numerot 11,12,13..
                  Tuo 11-13 on juuri perän takimmainen kannatinpusla mitä aiemmin tarkoitin.
                  Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                  Check:
                  www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                  Tampere 044-5867096

                  Comment

                  • suosukeltaja
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2009
                    • 111
                    • Vantaa

                    #10
                    Originally posted by VolvoTDi View Post
                    Tuo 11-13 on juuri perän takimmainen kannatinpusla mitä aiemmin tarkoitin.
                    Kiitoksia paljon. Pitää alkaa katsoa paikkaa jossa tarkastaa kumin ja tarvittaessa vaihtaa uuteen.

                    Palailen miten homma etenee kun olen saanut auton ylös.

                    Comment

                    • suosukeltaja
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2009
                      • 111
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by suosukeltaja View Post
                      Kiitoksia paljon. Pitää alkaa katsoa paikkaa jossa tarkastaa kumin ja tarvittaessa vaihtaa uuteen.

                      Palailen miten homma etenee kun olen saanut auton ylös.
                      Päivitystä:

                      Auto oli ilmassa kun laitettiin TT-thermo lämppäri mutta kuulemma pitää purkaa jotta pääsee näkemään takapään osia.

                      Pitää seuraavaksi etsiä asiantunteva paikka joka kävisi läpi. Ehdotuksia mihin viedä pk-seudulla otetaan vastaan.

                      Comment

                      • VolvoTDi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1576
                        • Tampere - Pori

                        #12
                        Originally posted by suosukeltaja View Post
                        Päivitystä:

                        Auto oli ilmassa kun laitettiin TT-thermo lämppäri mutta kuulemma pitää purkaa jotta pääsee näkemään takapään osia.

                        Pitää seuraavaksi etsiä asiantunteva paikka joka kävisi läpi. Ehdotuksia mihin viedä pk-seudulla otetaan vastaan.
                        Ei tarvitse purkaa mitään kun nostaa vain auton ylös ja katsoo paikat läpi.
                        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                        Check:
                        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                        Tampere 044-5867096

                        Comment

                        • Ramram
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2011
                          • 64
                          • Espoo

                          #13
                          Oman f11 520d -12 malliseen vaihdettiin just kaikki takakelkan puslat ja loppui kaikki hytinät siihen. Takimmaiset puslat näkee hyvin kun avaa puslien alla olevat isot pultit ja ottaa välilevyn pois. Omassa kestivät 540000 km.

                          Tarkasta samalla peräöljyn määrä. Omassa oli kahvikupillinen jäljellä , kun noilla kilsoilla leikkasi kiinni. Ihanan halpaa...
                          ---Bmw...ja olet jo perillä---
                          E30 320i Cabriolet -89
                          E39 525dAt -03, ex E39 525dAt -03, ex E39 525aAt -01
                          exF11 518dAt -15, F11 520dAt -12, ex G31 520d -17
                          Ex E61 520dAt -10,ex E61 520dAt -08,ex E61 520dAt -06
                          ---Jo 3800000 km takana---

                          Comment

                          • suosukeltaja
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2009
                            • 111
                            • Vantaa

                            #14
                            Originally posted by Ramram View Post
                            Oman f11 520d -12 malliseen vaihdettiin just kaikki takakelkan puslat ja loppui kaikki hytinät siihen. Takimmaiset puslat näkee hyvin kun avaa puslien alla olevat isot pultit ja ottaa välilevyn pois. Omassa kestivät 540000 km.

                            Tarkasta samalla peräöljyn määrä. Omassa oli kahvikupillinen jäljellä , kun noilla kilsoilla leikkasi kiinni. Ihanan halpaa...
                            Minkä verran takakelkan osien vaihto kustansi?
                            Vaihdettiinko puslien lisäksi, joista tässä ketjussa oli aiemmin puhetta muuta?

                            Peräöljyt vaihdettiin kesällä samalla kun vaihteiston, ei pitäisi vielä olla ongelmia.

                            Comment

                            • Raimo Miettinen
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2004
                              • 320

                              #15
                              Komeat kilsat Ramramilla. Mitä kaikkea muuta tuohon mennessä on jouduttu tekemään? Iso peukku sinne!
                              BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎