Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 Lane change warning failure

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wäinö
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 142
    • Kirkkonummi

    F10 Lane change warning failure

    Auto kehitti sitten muutama päivä takaperin yllä olevan vian josta ei vikakoodien perusteella ottanut juurikaan vielä selvää mikä tuon ongelman aiheuttaa.

    Tuo lane change warning systeemin nappi palaa vihreänä auton virtojen kytkennän jälkeen, mutta kojelautaan tulee virheilmoitus heti kun auton nopeus nousee yli 50km/h ja ko. napin valo sammuu. Vikakoodeja ei tuohon näyttänyt liittyvän oikein muuta kuin tämä:

    ICM 480049 interface SWW: signal invalid

    Ilmeisesti tuohon kaistanvaihto järjestelmään liittyy ohjausboksin lisäksi takapuskurin takana kulmissa olevat anturit, mutta ei ihan heti viitsisi alkaa purkamaan puskuria ennen kuin keksii liittyykö herja mahdollisesti boksiin, johtoihin vaiko antureihin.


    Kyseessä on 2011/03 valmistunut yksilö.
    F10 530dA xDrive M-sport -11, F45 225xe -17
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    #2
    Muut koodit? Sivupeilien johtosarjavikaa ollut äffissä..
    Sähköposti.
    IG: janzki_

    Comment

    • hassanraza
      Newbiemmer
      • Jan 2018
      • 4
      • dubai

      #3
      i also have the same error on my f02 .

      its giving below 2 codes.

      481C99 SWW: Slave has switched off
      480049 Interface SWW: signal invalid.



      can anyone help? thanks.

      Comment

      • Wäinö
        Bimmer Rookie
        • May 2006
        • 142
        • Kirkkonummi

        #4
        Originally posted by Janzki View Post
        Muut koodit? Sivupeilien johtosarjavikaa ollut äffissä..
        No siinäpä se onkin kun ei mitään sen kummempaa oikein tunnu löytyvän.
        Sivupeilien kääntökin yms tuntuu toimivan ihan normaalisti.

        274000 Fuel Temperature sensor, plausibility. Difference between fuel temp
        480049 Interface: SWW: signal invalid
        CB0472 SWW: communication fault control unit - slave
        E70C2F Independent heating: not responding

        Tuo kaistanvaihtovaroitusjärjestelmäkin tuntui olevan ok sen hetken aikana kun luin vikakoodit, joten ilmeisestikään esim. piuhat eivät ole tuonkaan osalta ole kokonaan poikki tms.

        Tuon nyt luetun slave boksin kommunikontiherjan perusteellahan voisi epäillä että joko master <-> slave välisessä johdossa saattaisi olla vikaa tai sitten slave unit on yksinkertaisesti hajonnut.
        Last edited by Wäinö; 08-01-2018, 00:38.
        F10 530dA xDrive M-sport -11, F45 225xe -17

        Comment

        • jaki
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2978
          • Uusimaa

          #5
          Originally posted by Wäinö View Post
          Tuon nyt luetun slave boksin kommunikontiherjan perusteellahan voisi epäillä että joko master <-> slave välisessä johdossa saattaisi olla vikaa tai sitten slave unit on yksinkertaisesti hajonnut.
          No, siinähän ihan itse kirjoitit vastauksen ongelmaasi
          Ei muuta kuin puskuri rti ja tutkimaan, ei kovin paha rasti.
          katso nyt ensin SWW yksikkö, ettei sen ympäristössä ole mitään ihmeellistä. Sehän taitaa olla kontin oikeassa reunassa läpän takana.
          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            #6
            Ilmeisesti niihin johtoihin menee vettä sisään tms..Jumittaa LIN-väylää ja tulee vaikka mitä herjoja silti varusteiden toimiessa.

            Helppo diagnoosi on katsoa kumman peilin varoitusvalo "värisee" palaessaan...siellä vika.
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • hassanraza
              Newbiemmer
              • Jan 2018
              • 4
              • dubai

              #7
              i do not think it is a connection issue as if there is a connection issue the light should not come on at the first place because it sends a connections check signal at the time of switching on and only switches on if the connections are ok. i think the problem is either a faulty sensor or need re initialization after bumper repair/work or sensor connection/reconnection

              Comment

              • hassanraza
                Newbiemmer
                • Jan 2018
                • 4
                • dubai

                #8
                look into this thread, they guy managed to clear using inpa in think

                Comment

                • Wäinö
                  Bimmer Rookie
                  • May 2006
                  • 142
                  • Kirkkonummi

                  #9
                  Ok, very interesting forum post.

                  I still don't know if my problem is a SW glitch or caused by moisture etc, but the problem was previously occurring every single time, whenever I drove over 50km/h. However, now the problem has disappeared completely.

                  It remains to be seen if it comes back when the weather gets more moist. In case the problem reappears, I'll have to try out the ISTA service funtion: "SWW sensor technology: commissioning" as mentioned in the link you posted.
                  F10 530dA xDrive M-sport -11, F45 225xe -17

                  Comment

                  • Wäinö
                    Bimmer Rookie
                    • May 2006
                    • 142
                    • Kirkkonummi

                    #10
                    Originally posted by Janzki View Post
                    Ilmeisesti niihin johtoihin menee vettä sisään tms..Jumittaa LIN-väylää ja tulee vaikka mitä herjoja silti varusteiden toimiessa.

                    Helppo diagnoosi on katsoa kumman peilin varoitusvalo "värisee" palaessaan...siellä vika.
                    Pitänee tuokin vielä tarkistaa kunhan on hieman kosteampi keli. Itse en kyllä tähän mennessä ole huomannut missään muussa mitään vikaa, kuin tuossa kaistanvaihtovahdissa. Tarkistin viimeksi nuo peilin varoitusvalot ja ainakin silloin ne toimivat ihan normaalisti ilman värinöitä.

                    Eipä silti, kosteus piuhoissa on tunnetusti kettumainen ongelma.

                    Tosin, näistä BMW:n softanbugeista on kokemusta viime kesältä viimeksi kun peruutuskameran kuva päätti kääntyä ylösalaisin. Mikään resetointi ei tuntunut auttavan ja vasta softien päivitys korjasi tuonkin ongelman kuin vahingossa.
                    F10 530dA xDrive M-sport -11, F45 225xe -17

                    Comment

                    • hassanraza
                      Newbiemmer
                      • Jan 2018
                      • 4
                      • dubai

                      #11
                      Originally posted by Wäinö View Post
                      Ok, very interesting forum post.

                      I still don't know if my problem is a SW glitch or caused by moisture etc, but the problem was previously occurring every single time, whenever I drove over 50km/h. However, now the problem has disappeared completely.

                      It remains to be seen if it comes back when the weather gets more moist. In case the problem reappears, I'll have to try out the ISTA service funtion: "SWW sensor technology: commissioning" as mentioned in the link you posted.
                      This will be helpful if bumper or body work was done and sensors were removed and reconnected.

                      glad to hear you issue got resolved on its own. mine still there

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎