Tehdääs tästäkin oma aihe.. Eli tossa meitin bemussa tuli talvella egr vikakoodi, no se lähti kuittaamalla ja ei ole palannut - kait aikas normaalia näissä. Nyt kuitenkin seuraillu torque nimisellä softalla ja carlyn bt adapterilla ajossa tuota egr käytöstä ja mikä pistää silmään on, että egr error% niminen parametri pyörii about koko ajan 30-80% nurkilla. Viittaako tuo sit johonkin vikaan on kysymys.
Voisi olla periaatteessa imuvuotoa, ilmamäärämittari ongelmaa, imusarjan karstoittumista tai sit se ilmiselvä eli egr jumittelua. Egr (asento) sinänsä näyttäs torquen perusteella toimivan ihan loogisesti, kiihdytyksessä kiinni ja sit ajossa tasakaasulla pyörii 25-70% huitteilla. Egr asento parametrista en tiedä onko se pyynti vai mitattu asento egr venalta. Tasakaasulla ajellessa joskus huomattavissa pientä nyppäilyä vedossa.. Kyseessä n57 koneinen auto 180tkm mittarissa. Kellään kokemusta ton egr:n toiminnasta?
Voisi olla periaatteessa imuvuotoa, ilmamäärämittari ongelmaa, imusarjan karstoittumista tai sit se ilmiselvä eli egr jumittelua. Egr (asento) sinänsä näyttäs torquen perusteella toimivan ihan loogisesti, kiihdytyksessä kiinni ja sit ajossa tasakaasulla pyörii 25-70% huitteilla. Egr asento parametrista en tiedä onko se pyynti vai mitattu asento egr venalta. Tasakaasulla ajellessa joskus huomattavissa pientä nyppäilyä vedossa.. Kyseessä n57 koneinen auto 180tkm mittarissa. Kellään kokemusta ton egr:n toiminnasta?
Comment