Näitä otsikonmukaisia heikkoudellaan kuuluisaksi tulleita autoja rupeaa saamaan suomestakin kohtuu halvalla. Varmaan moni muukin arvuuttelee uskaltaako tai kannattaako tuollaista ostaa, joten ajattelin omaksi ja muiden iloksi aloittaan tällaisen topicin.
Itse olen aina vihannut Diesel autoja koko sydämmestäni ja bensa V8 on ollut se ainoa oikea vaihtoehto. Nyt pidentyneen työmatkan takia alitajuntaan hiipii säästömielessä väkisinkin ajatus, että diesel työauto voisi olla järkevä ostos.
Forumeita lukiessa on käynyt vahvasti selväksi että nuo 6-dieselit ovat kaikillatavoin parempia vaihtoehtoja kuin tämä 4-pyttyinen pikkulohko. Mutta jos tuollainen kuitenkin tulee pihaan niin pitäisi saada muutamaan kysymykseen vastaus:
1. Jakopää: Ilmeisesti koneen takaosassa? Täytyykö näistä vaihtaa kaikki jakopään sisuskalut vai riittääkö pelkkä nokkien välinen ketju niinkuin jossain kirjoitettiin? Jossain luki myös että joistain tietyistä malleista menee kampiakselikin vaihtoon, koskeeko tämä n47d20c konetta? Asennetaanko jakopäärempassa sisään vahvemmat osat vai onko vaan kulutuskamaa rempankin jälkeen?
2. Ohjelmointi: Kestääkö laatikko mukisematta ohjelmoinnin? Kannattaako DPF ja EGR poistaa samalla?
3. Onko myös näissä nuo imusarjan läpät niinkuin vanhemmissa, jotka aiheuttavat harmia?
4. Muita tyyppivikoja/huonoja ominaisuuksia kyseiseen koneeseen liittyen.
Itse olen aina vihannut Diesel autoja koko sydämmestäni ja bensa V8 on ollut se ainoa oikea vaihtoehto. Nyt pidentyneen työmatkan takia alitajuntaan hiipii säästömielessä väkisinkin ajatus, että diesel työauto voisi olla järkevä ostos.
Forumeita lukiessa on käynyt vahvasti selväksi että nuo 6-dieselit ovat kaikillatavoin parempia vaihtoehtoja kuin tämä 4-pyttyinen pikkulohko. Mutta jos tuollainen kuitenkin tulee pihaan niin pitäisi saada muutamaan kysymykseen vastaus:
1. Jakopää: Ilmeisesti koneen takaosassa? Täytyykö näistä vaihtaa kaikki jakopään sisuskalut vai riittääkö pelkkä nokkien välinen ketju niinkuin jossain kirjoitettiin? Jossain luki myös että joistain tietyistä malleista menee kampiakselikin vaihtoon, koskeeko tämä n47d20c konetta? Asennetaanko jakopäärempassa sisään vahvemmat osat vai onko vaan kulutuskamaa rempankin jälkeen?
2. Ohjelmointi: Kestääkö laatikko mukisematta ohjelmoinnin? Kannattaako DPF ja EGR poistaa samalla?
3. Onko myös näissä nuo imusarjan läpät niinkuin vanhemmissa, jotka aiheuttavat harmia?
4. Muita tyyppivikoja/huonoja ominaisuuksia kyseiseen koneeseen liittyen.
Comment