F11 / F10 520d ostamassa (N47d20c)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Forsmanni
    BTCF Member
    • Sep 2013
    • 146
    • Turku, Finland

    F11 / F10 520d ostamassa (N47d20c)

    Näitä otsikonmukaisia heikkoudellaan kuuluisaksi tulleita autoja rupeaa saamaan suomestakin kohtuu halvalla. Varmaan moni muukin arvuuttelee uskaltaako tai kannattaako tuollaista ostaa, joten ajattelin omaksi ja muiden iloksi aloittaan tällaisen topicin.
    Itse olen aina vihannut Diesel autoja koko sydämmestäni ja bensa V8 on ollut se ainoa oikea vaihtoehto. Nyt pidentyneen työmatkan takia alitajuntaan hiipii säästömielessä väkisinkin ajatus, että diesel työauto voisi olla järkevä ostos.
    Forumeita lukiessa on käynyt vahvasti selväksi että nuo 6-dieselit ovat kaikillatavoin parempia vaihtoehtoja kuin tämä 4-pyttyinen pikkulohko. Mutta jos tuollainen kuitenkin tulee pihaan niin pitäisi saada muutamaan kysymykseen vastaus:

    1. Jakopää: Ilmeisesti koneen takaosassa? Täytyykö näistä vaihtaa kaikki jakopään sisuskalut vai riittääkö pelkkä nokkien välinen ketju niinkuin jossain kirjoitettiin? Jossain luki myös että joistain tietyistä malleista menee kampiakselikin vaihtoon, koskeeko tämä n47d20c konetta? Asennetaanko jakopäärempassa sisään vahvemmat osat vai onko vaan kulutuskamaa rempankin jälkeen?

    2. Ohjelmointi: Kestääkö laatikko mukisematta ohjelmoinnin? Kannattaako DPF ja EGR poistaa samalla?

    3. Onko myös näissä nuo imusarjan läpät niinkuin vanhemmissa, jotka aiheuttavat harmia?

    4. Muita tyyppivikoja/huonoja ominaisuuksia kyseiseen koneeseen liittyen.
    Last edited by Forsmanni; 04-09-2018, 06:36.
    -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
    -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
    -Plancraft BMW Boat
    (b130/m10b20-->m60b40)
    EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
    EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
    EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
    EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
    EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"
  • PNM2
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2015
    • 1131
    • Espoo

    #2
    Originally posted by Forsmanni View Post
    1. Jakopää: Ilmeisesti koneen takaosassa? Täytyykö näistä vaihtaa kaikki jakopään sisuskalut vai riittääkö pelkkä nokkien välinen ketju niinkuin jossain kirjoitettiin? Jossain luki myös että joistain tietyistä malleista menee kampiakselikin vaihtoon, koskeeko tämä n47d20c konetta? Asennetaanko jakopäärempassa sisään vahvemmat osat vai onko vaan kulutuskamaa rempankin jälkeen?

    2. Ohjelmointi: Kestääkö laatikko mukisematta ohjelmoinnin? Kannattaako DPF ja EGR poistaa samalla?

    3. Onko myös näissä nuo imusarjan läpät niinkuin vanhemmissa, jotka aiheuttavat harmia?

    4. Muita tyyppivikoja/huonoja ominaisuuksia kyseiseen koneeseen liittyen.
    1. mun mielestä c-revisio on juuri se, jossa kampuraa ei tarvitse vaihtaa

    2. onhan näitä ohjelmoitu. laatikko kestää nimensä mukaisesti 450Nm ja dieselillä vissiin 50Nm enemmän

    3. F-sarjassa ei pitäisi olla ongelma. Samaa kyselin itse aikanaan ekaa F-sarjalaista hankkiessa

    Muut jatkakoot/korjatkoot.
    i4 M50
    ex: G30 530e xDrive M-Sport
    ex: F11 525d xDrive
    ex: F11 520d
    ex: E91 318i

    Comment

    • silveraxe
      Bimmer Rookie
      • Jul 2018
      • 61
      • Kuusamo

      #3
      Tervetuloa joukkoon, itellä 2014 vuoden 520D , 184hp kone. Tiedä sit mikä koneen tarkka malli on , kuka osaa sanoa ? Tää pitäs kuite oll vähä petrattu alkupään vuosimalleihin nähden. 111th oli ostaessa mittarissa, 27000e hintaa. Neliveto ja hyvin pidetyn oloinen. Nyt 117th lasissa ja ihan täysin ilman ongelmia menty norjaa myöten.
      2014 520D Xdrive F10. Hyvä auto jos kestää

      Comment

      • PNM2
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2015
        • 1131
        • Espoo

        #4
        Originally posted by silveraxe View Post
        Tervetuloa joukkoon, itellä 2014 vuoden 520D , 184hp kone. Tiedä sit mikä koneen tarkka malli on , kuka osaa sanoa ? Tää pitäs kuite oll vähä petrattu alkupään vuosimalleihin nähden. 111th oli ostaessa mittarissa, 27000e hintaa. Neliveto ja hyvin pidetyn oloinen. Nyt 117th lasissa ja ihan täysin ilman ongelmia menty norjaa myöten.
        Kyllä tuo vähintään revisio c on. Mulla oli 2011 ja sekin oli jo.
        i4 M50
        ex: G30 530e xDrive M-Sport
        ex: F11 525d xDrive
        ex: F11 520d
        ex: E91 318i

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2817
          • Tampere

          #5
          Mikäli on sopivia ehdokkaista mistä valita ja se N47 jakopää mietityttää, niin 7/2013 alkaen sinne jakopäähän on laitettu viimeisintä päivitettyä versiota jo tehtaalla. Tämäkään ei versio takaa 100 % toimintavarmuutta, mutta mahdollisesti parempia yöunia kuin aiemmat versiot F-sarjassakin.

          Viimeisin villitys ovat sitten nämä itsesyttyvät moottorit joka on ihan oma tarinansa ja koskee 6-koneisiakin, mutta jakopäällä ei ole siihen osaa eikä arpaa.
          IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
          Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • Forsmanni
            BTCF Member
            • Sep 2013
            • 146
            • Turku, Finland

            #6
            Originally posted by JaniLap View Post
            Mikäli on sopivia ehdokkaista mistä valita ja se N47 jakopää mietityttää, niin 7/2013 alkaen sinne jakopäähän on laitettu viimeisintä päivitettyä versiota jo tehtaalla. Tämäkään ei versio takaa 100 % toimintavarmuutta, mutta mahdollisesti parempia yöunia kuin aiemmat versiot F-sarjassakin.

            Viimeisin villitys ovat sitten nämä itsesyttyvät moottorit joka on ihan oma tarinansa ja koskee 6-koneisiakin, mutta jakopäällä ei ole siihen osaa eikä arpaa.
            Kaikki ehdokkaat joita nyt olen katsellut ovat olleet 2011 tai 2012 valmistettuja, kuitenkin tuolla C-moottorilla. Suurimpaan osaan oli kyllä jakopää jo kertalleen rempattu kun mittarissa nyt 250-300tkm. Eilen kävin ekaa kertaa ajamassa kyseistä laitetta. Sisältä ja ulkoa on kyllä hieno auto ja vaihdelaatikossa tai alustassa ei mitään moitittavaa. Mutta kyllä tuo kone oli niin alitehoinen että ei sillä työmatkaa pysty ajamaan ilman että tulee kiukku... Onko tuossa sitten suurikin ero kun lyö autoon ohjelman sisään? Vai täytyykö alkaa säästämään ja tähdätä 6-koneiseen??
            Last edited by Forsmanni; 04-09-2018, 06:38.
            -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
            -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
            -Plancraft BMW Boat
            (b130/m10b20-->m60b40)
            EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
            EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
            EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
            EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
            EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

            Comment

            • makkis
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 5151
              • Kouvola, Savisto

              #7
              Originally posted by Forsmanni View Post
              Kaikki ehdokkaat joita nyt olen katsellut ovat olleet 2011 tai 2012 valmistettuja, kuitenkin tuolla C-moottorilla. Suurimpaan osaan oli kyllä jakopää jo kertalleen rempattu kun mittarissa nyt 250-300tkm. Eilen kävin ekaa kertaa ajamassa kyseistä laitetta. Sisältä ja ulkoa on kyllä hieno auto ja vaihdelaatikossa tai alustassa ei mitään moitittavaa. Mutta kyllä tuo kone oli niin alitehoinen että ei sillä työmatkaa pysty ajamaan ilman että tulee kiukku... Onko tuossa sitten suurikin ero kun lyö autoon ohjelman sisään? Vai täytyykö alkaa säästämään ja tähdätä 6-koneiseen??
              Ja kun se jakopää on laitettu, kannattaa varmistaa onko siihen laitettu koko jakopää vai vain yläketju, kannattaa vaihtaa tai olla vaihdettu koko jakopää.

              Softaamalla saa selkeän eron, se on ihan ajettava sen jälkeen. Toisin sanoen jos pärjäät tuon sigussasi oleva m60b30 koneisen kanssa, pärjäät myös tuon kanssa.

              Imusarjan läpät ei ole ongelma, mutta kyllä niitä silti on poistettu, imusarja tukkeutuu egr:n kautta tulevasta karstasta joten kannattaa softatessa ottaa egr pois ja tulpata se ja putsata imusarja ni sen jälkeen pysyy puhtaana.

              Itse suosin kyllä 6-koneista, mutta kyllä noilla 4-koneisilla pärjää hyvin ja ovat mukavia ajaa.
              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

              Comment

              • Forsmanni
                BTCF Member
                • Sep 2013
                • 146
                • Turku, Finland

                #8
                Originally posted by makkis View Post
                Ja kun se jakopää on laitettu, kannattaa varmistaa onko siihen laitettu koko jakopää vai vain yläketju, kannattaa vaihtaa tai olla vaihdettu koko jakopää.

                Softaamalla saa selkeän eron, se on ihan ajettava sen jälkeen. Toisin sanoen jos pärjäät tuon sigussasi oleva m60b30 koneisen kanssa, pärjäät myös tuon kanssa.

                Imusarjan läpät ei ole ongelma, mutta kyllä niitä silti on poistettu, imusarja tukkeutuu egr:n kautta tulevasta karstasta joten kannattaa softatessa ottaa egr pois ja tulpata se ja putsata imusarja ni sen jälkeen pysyy puhtaana.

                Itse suosin kyllä 6-koneista, mutta kyllä noilla 4-koneisilla pärjää hyvin ja ovat mukavia ajaa.

                Okei. Tuo sigun 730i on vaimon käyttis. Usein tulee silläkin ajeltua ja eihän se mikään raketti ole mutta muuten tuo e38 on vaan niin tilava ja mahtava ajoominaisuuksiltaan että.

                Mutta kiitos vastauksista. Ohjelmointiin + EGR poistoon pitäisi siis heti varata ainakin rahat taskuun jos tuohon autoon päädyn. Toinen vaihtoehto olisi tietty että katselis ruottin puolelta noita 6-koneellisia. Täytyy käydä sellainenkin ajamassa ja ihmetellä enemmän sen jälkeen.
                -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
                -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
                -Plancraft BMW Boat
                (b130/m10b20-->m60b40)
                EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
                EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
                EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
                EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
                EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

                Comment

                Working...
                X