Announcement

Collapse
No announcement yet.

N53B30 Ohjelmointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E46Ci
    BTCF Member
    • Jun 2016
    • 1
    • Nurmijärvi

    N53B30 Ohjelmointi

    Hei!

    Onks joku ohjelmoinnut oman 523i? Eli kysessä sitten see 205hp kone.
    Paljon siitä saa irti pelkällä ohjelmoinilla?

    150 kW (204 HP) at 6,100 rpm
    160 kW (218 HP) at 6,100 rpm
    190 kW (258 HP) at 6,600 rpm
    200 kW (272 HP) at 6,700 rpm
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4049
    • Turku

    #2
    Olen tehnyt useampia, 270hp tulee käytännössä aina.
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • pablo
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 732
      • Pirkanmaa

      #3
      Siis 523:sta 270 heppaa?

      -Anssi

      Comment

      • makkis
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 5152
        • Kouvola, Savisto

        #4
        Originally posted by pablo View Post
        Siis 523:sta 270 heppaa?

        -Anssi
        Kyllä niistä saa, kun ilmeisesti ovat hyvin pitkälti sama tekniikka 150kw vs 200kw, eli lähinnä softa eroa.

        200kw ei sit enää paljoa saada lisää nipistettyä.
        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

        Comment

        • JanskiAWD
          Bimmer Rookie
          • Mar 2006
          • 192
          • S:t Karins

          #5
          Olisi mielenkiintoista nähdä eroaako vakion (200kW) ja ohjelmoidun (150 -> 200kW) N53B30 koneen teho/vääntökäyrät miten paljon toisistaan.

          200kW versiosta löytyy imusarjasta DISA -venttiileitä 2kpl.
          150kW versiossa niitä ei ole.
          https://bimmerprofs.com/disa/

          :think
          e92 "330"xiA M-sport
          Mini Cooper R50

          Comment

          • makkis
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 5152
            • Kouvola, Savisto

            #6
            Originally posted by JanskiAWD View Post
            Olisi mielenkiintoista nähdä eroaako vakion (200kW) ja ohjelmoidun (150 -> 200kW) N53B30 koneen teho/vääntökäyrät miten paljon toisistaan.

            200kW versiosta löytyy imusarjasta DISA -venttiileitä 2kpl.
            150kW versiossa niitä ei ole.
            https://bimmerprofs.com/disa/

            :think
            Tuolta sivustolta lainattu:

            0 piece: N53B30 U0 (160kW)
            2 pieces: N53B30 O0 (200kW)

            Intake manifold, number of DISA valves and software version are only differences between N53B30 U0 and O0.

            Imusarjassa on varmasti eroa koska toiseen tulee 2kpl disaa kiinni, mutta todennäköisesti myös imusarjan virtaavuudessa on eroa.

            Joten vääntökäyrä on varmasti hyvin erilainen noiden kahden kesken.

            Oisko supparilla jakaa molempien versioiden käyrää? Mieluiten vakiona sekä softattuna.
            Last edited by makkis; 30-08-2018, 11:48.
            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

            Comment

            • pablo
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 732
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by makkis View Post
              Kyllä niistä saa, kun ilmeisesti ovat hyvin pitkälti sama tekniikka 150kw vs 200kw, eli lähinnä softa eroa.

              200kw ei sit enää paljoa saada lisää nipistettyä.

              Jaa enpäs hoksannutkaan, et nää n53:set on tilavuudeltaan samoja. Vähä toi topicin alotuskin sekotti, kun puhuttiin n53b30:stä ja samaan aikaan 523:sta.

              -Anssi

              Comment

              • suppari
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4049
                • Turku

                #8
                530 käyrää ei tietty ole kun en ole softannutkaan mutta 23 löytyy kyllä. Koitan huomenna muistaa.
                Originally posted by makkis View Post
                Tuolta sivustolta lainattu:

                0 piece: N53B30 U0 (160kW)
                2 pieces: N53B30 O0 (200kW)

                Intake manifold, number of DISA valves and software version are only differences between N53B30 U0 and O0.

                Imusarjassa on varmasti eroa koska toiseen tulee 2kpl disaa kiinni, mutta todennäköisesti myös imusarjan virtaavuudessa on eroa.

                Joten vääntökäyrä on varmasti hyvin erilainen noiden kahden kesken.

                Oisko supparilla jakaa molempien versioiden käyrää? Mieluiten vakiona sekä softattuna.
                sigpic
                P:0409699000

                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                huollot/korjaukset!

                BMW E&F sarjaan.
                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                Comment

                • JanskiAWD
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2006
                  • 192
                  • S:t Karins

                  #9
                  Tässä 218hp ja 272hp käyrät.
                  Kuvan 272hp on alunperin 218hp johon vaihdettu imusarja (+disat) ja softa.
                  Pitäisi vastata vakio n53b30 272hp käyriä (esim 330i ja 530i).
                  DISA -läppien toiminta näkyy 272hp käyrissä selvästi.

                  Last edited by JanskiAWD; 30-08-2018, 21:12.
                  e92 "330"xiA M-sport
                  Mini Cooper R50

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎