Announcement

Collapse
No announcement yet.

530D -11 vuotaa jäähdytinnestettä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KKBimmer
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 52
    • Tuusula

    530D -11 vuotaa jäähdytinnestettä

    Iltoja.
    Rouva ajeli kotiin autolla ja kertoi kuulleensa kahnaavaa ääntä kotipihassa. Kävin ihmettelemässä ja auto tiputtaa jäähdytinnestettä melko reippaasti. Näyttöön tuli myös ilmoitus aiheesta, kun hetken käyttelin ja tuumailin. Ajatuksia?
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14446
    • Oulu

    #2
    Konepelti auki ja katsomaan? :think
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • KKBimmer
      Bimmer Rookie
      • Aug 2007
      • 52
      • Tuusula

      #3
      Toki katsoin pikaisesti, mutta ei yhtäkkiä osunut mitään järkevää silmään. Käyntiääni normaali, mutta tiputtelee nestettä alamuovin välistä ihan reilusti. Huomenna täytyy tutustua aiheeseen paremmin.

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2724
        • Tampere

        #4
        Vesipumpun alueelta tarkastelisin itse alkuun vuotoja, kun on siinä koneen edessä hyvin hollilla.
        IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        • zakspeed
          BTCF Member
          • Nov 2003
          • 1996
          • Tampere/kainuu

          #5
          Tarkasta tämän osan tiiveys.
          Last edited by zakspeed; 15-02-2019, 17:04.
          -M5- '00
          -i3 94 rex '19
          -Ascona B 4.0 '80
          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

          Comment

          • Ramram
            Bimmer Rookie
            • Apr 2011
            • 64
            • Espoo

            #6
            Originally posted by zakspeed View Post
            Tarkasta tämän osan tiiveys.
            Ääni tälle.
            Ajan myötä halkeaa liitoksesta tai laturin pluskaapeli hankaa puhki.
            Imusarjan alla piilottelee, eikä ole hinnalla pilattu.
            ---Bmw...ja olet jo perillä---
            E30 320i Cabriolet -89
            E39 525dAt -03, ex E39 525dAt -03, ex E39 525aAt -01
            exF11 518dAt -15, F11 520dAt -12, ex G31 520d -17
            Ex E61 520dAt -10,ex E61 520dAt -08,ex E61 520dAt -06
            ---Jo 3800000 km takana---

            Comment

            • KKBimmer
              Bimmer Rookie
              • Aug 2007
              • 52
              • Tuusula

              #7
              Vesipumppu oli korkannu ja akselin stefasta vuoto. Uusiksi meni pumppu ja siinä samalla termari ja kotelo.

              Comment

              • KKBimmer
                Bimmer Rookie
                • Aug 2007
                • 52
                • Tuusula

                #8
                Onko kuinka yleistä, että uusi termari on valmiiksi rikki? Lämmöt ei nouse. Ajossa jää nesteiden lämpö 60-70 asteen välille. Vai voisiko olla joku muu syy?

                Comment

                • zakspeed
                  BTCF Member
                  • Nov 2003
                  • 1996
                  • Tampere/kainuu

                  #9
                  Originally posted by KKBimmer View Post
                  Onko kuinka yleistä, että uusi termari on valmiiksi rikki? Lämmöt ei nouse. Ajossa jää nesteiden lämpö 60-70 asteen välille. Vai voisiko olla joku muu syy?
                  Mistä sinä nesteen lämpöä katsot?
                  -M5- '00
                  -i3 94 rex '19
                  -Ascona B 4.0 '80
                  Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                  -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                  -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                  Comment

                  • HV530XD
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2015
                    • 399
                    • Lappeenranta

                    #10
                    Originally posted by KKBimmer View Post
                    Onko kuinka yleistä, että uusi termari on valmiiksi rikki? Lämmöt ei nouse. Ajossa jää nesteiden lämpö 60-70 asteen välille. Vai voisiko olla joku muu syy?
                    Millaista ajoa? Vähänkin jos pakkasta niin kunnossakin oleva 3l moottori tarvitsee sen vajaan puoli tuntia maantieajoa että lämmöt nousevat normaaliksi.

                    Comment

                    • Anzafin
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 3747
                      • Kajaani

                      #11
                      Originally posted by zakspeed View Post
                      Mistä sinä nesteen lämpöä katsot?
                      Arvatenkin ns. salavalikosta, jonka saa mittareiden väliin näkymään.

                      Comment

                      • TON-III
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2018
                        • 480
                        • Turku

                        #12
                        Jotkut koneet/systeemit ovat todella hitaita ilmautumaan, joutuu tekemään tempun jos toisenkin.
                        F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                        Comment

                        • HV530XD
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2015
                          • 399
                          • Lappeenranta

                          #13
                          Originally posted by TON-III View Post
                          Jotkut koneet/systeemit ovat todella hitaita ilmautumaan, joutuu tekemään tempun jos toisenkin.
                          Tässä kyseessä kai N57, ni ei tarvii muita temppuja ilmaukseen kun kone lämpimäksi ja nestettä lisää tarpeen mukaan. Jos olis ilmavaivaa, ni eikös silloin yleensä tule ongelmaksi lämpöjen liiallinen nousu kun ilmalukko estää nesteen kierron?

                          Comment

                          • KKBimmer
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2007
                            • 52
                            • Tuusula

                            #14
                            Sieltä valikostahan ne lämmöt näkee. Aiemmin lämpeni suht nopeasti yli 90, mutta nyt ei kirveelläkään. Nurkka-ajossa nousee lähelle 80, mutta matkassa taas jäähtyy jopa alle 60. Eikös tuo ilmaa itse itsensä? Epäilyttää vieläkin tuo uusi termari.. :think

                            Comment

                            • Anzafin
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 3747
                              • Kajaani

                              #15
                              Mitenkäs EGR-termari tai automaattivaihteiston jäähdyttimen termari? Onko jompikumpi juntturassa? Vai onko tässä edes vaihteistolla sellaista?
                              edit: E60/61:ssahan nämä aiheutti myös sitä ettei nesteet lämpeä tarpeeksi...

                              - Antti -

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎