530d F11 nakkasi seuraavat herjat "Driving stabilisation Drive moderately", "Flat tyre Monitor(RPA) " ja "Parking brake only partially available". Lisäksi kiihdyttäessä ei vaihda 4-vaidetta suuremmalle, ilman että avittaa vaihde-läpsyistä. ABS ja luistoesto ei toimi. Paloi ensiksi hetken ja nyt kokoaijan. Koitin ladata akun täyteen, mutta ei vaikutusta. Muuten auto toimiin normaalisti. Käsittääkseni näistä on jonkin verran ABS-yksikköjä mennyt ? Sijaitsee kuskin puolella pohjassa ? Vikakoodin lukuun pitäisi päästä, mutta näkyykö normi huoltamoiden testereillä ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F11 herjaa Driving stabilisation Drive moderately
Collapse
X
-
Originally posted by Gräns View Post530d F11 nakkasi seuraavat herjat "Driving stabilisation Drive moderately", "Flat tyre Monitor(RPA) " ja "Parking brake only partially available". Lisäksi kiihdyttäessä ei vaihda 4-vaidetta suuremmalle, ilman että avittaa vaihde-läpsyistä. ABS ja luistoesto ei toimi. Paloi ensiksi hetken ja nyt kokoaijan. Koitin ladata akun täyteen, mutta ei vaikutusta. Muuten auto toimiin normaalisti. Käsittääkseni näistä on jonkin verran ABS-yksikköjä mennyt ? Sijaitsee kuskin puolella pohjassa ? Vikakoodin lukuun pitäisi päästä, mutta näkyykö normi huoltamoiden testereillä ?i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
-
-
Originally posted by Gräns View PostAkun irti pitäminen ei kuitannut vikoja. Vikakoodit antoi vikaa vasempaan etupyörään ja siellä oli anturin johdot hinkanneet vanteeseen. Oli edellisen omistajan jäljilta kaikki jarruletkut ja johdot jotenkin vinkkelissä. Pitää vaihdella uusi anturinjohto.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Vastaava tilanne tapahtui itselle eilen pihassa. Käynnistin auton ja siirsin sitä 10m. Kun koitin saada pakkia päälle, niin tuli viat:
Driving stabilisation Drive moderately
Flat Tyre Monitor (RPA)
Kojetauluun tuli ilmoitus: To engage gear, press brake ja jalankuva jarrupolkimella. Vaihde ei mennyt päälle. Sammutin auton ja käynnistin uudelleen muutamia kertoja, mutta ei vaikutusta.
Pienen nettisurffailun perusteella päätin alkaa tarkistamaan onko sulakkeita palanut. ABS/DCS sulakkeet 2,35,40,43,50,178 ja 180. Kaksi viimeistä on takakontissa, ja ehdin ne irroittamaan. Olivat molemmat ehjiä. Tässä välissä vielä kokeilin kerran käynnistää autoa ja kas kummaa vikoja ei enää tullut. Ja kaikki näyttää toimivan ok.
Joku vikahan tuon tilanteen aiheutti ja varmaan tulee toistumaan jossain vaiheessa. Ja olisi mukava tietää mistä johtui. Onko vastaavaa ongelmaa ollut muilla ja tulikohan selvyyttä ketjun aloittajan ongelmaan?BMW F11 530dA touring -11 Havanna
BMW E39 525dA touring -02 Toledo
Comment
-
-
Originally posted by MMM525 View PostVastaava tilanne tapahtui itselle eilen pihassa. Käynnistin auton ja siirsin sitä 10m. Kun koitin saada pakkia päälle, niin tuli viat:
Driving stabilisation Drive moderately
Flat Tyre Monitor (RPA)
Kojetauluun tuli ilmoitus: To engage gear, press brake ja jalankuva jarrupolkimella. Vaihde ei mennyt päälle. Sammutin auton ja käynnistin uudelleen muutamia kertoja, mutta ei vaikutusta.
Pienen nettisurffailun perusteella päätin alkaa tarkistamaan onko sulakkeita palanut. ABS/DCS sulakkeet 2,35,40,43,50,178 ja 180. Kaksi viimeistä on takakontissa, ja ehdin ne irroittamaan. Olivat molemmat ehjiä. Tässä välissä vielä kokeilin kerran käynnistää autoa ja kas kummaa vikoja ei enää tullut. Ja kaikki näyttää toimivan ok.
Joku vikahan tuon tilanteen aiheutti ja varmaan tulee toistumaan jossain vaiheessa. Ja olisi mukava tietää mistä johtui. Onko vastaavaa ongelmaa ollut muilla ja tulikohan selvyyttä ketjun aloittajan ongelmaan?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostKuten tuossa edellä jo todettiin, niin piuhan päässä kannattaa auto käyttää. Muuten on melkoista arpomista mistä voisi johtua.
No olihan näitä, kun ei ole resetoitu aikaisemmin. Osa johtunee siitä, että akku vaihdettu aikaisemmin, samoin jarrupaloja vaihdettu. Boldatut jäi päälle vielä vikojen resetoinnin jälkeen. Katsoin netistä vikakoodien mukaiset selitykset, jossain selitys oli hieman eri riippuen Ecu variantista.
ZGW:
CD0445: ???
801C20: ZGM: central fault memory full - no control-module faul
FZD:
030213: SHD: position incorrect, normalization loss
030293: Sliding visor: invalid position detected, normalization loss
HKFM:
801724: HKL/roller cover for luggage compartment: Driving speed greater than 0 km/h during operation
801750: HKFM, power tailgate: Operating requirement during engine start
EGS:
CF2E01: Signal (total actual braking torque, 0xEF) invalid, transmitter DSC
TRSVC:
800B99: Rear View Camera: not calibrated
EHC:
480DB0: Raise control time
480DC6: EHC (EHC): Undervoltage
HEADUNIT:
E1C448: MOST: Current configuration incomplete
B7F86A: Gateway: Going to sleep is being prevented
B7F8AF: USB connection head-unit to USB user interface: short circuit to ground
DME/DDE:
24F700: Fuel-filter heating, activation: open circuit
CAS:
930711: Brake-light switch: short circuit
93076A: Deactivation of terminal 15: upper startability limit reached, but deactivation preventer active
93076B: Deactivation of terminal 30B: upper startability limit reached
D91410: Message (drivetrain 2 data, 230.0.2) incorrect, receiver CAS, transmitter DME / DDE
D91420: ???
9308B0: Identification transmitter: undervoltage, battery
ICMQL:
480144: ICM: cruise control has been switched off
48261C: ???
D02D02: DSC interface (actual braking torque, sum, 43.3.4): Signal invalid
D02D03: DSC interface (actual braking torque, wheel, 44.3.4): Signal invalid
D02D04: Signal (actual number, signal edge, wheel, 64.1.2) invalid, transmitter DSC
D02D05: Interface DSC (actual speed, wheel, 46.0.1): Signal invalid
AHM:
802808: Direction indicator, left: light faulty or open circuit
802809: Direction indicator, right: light faulty or open circuit
E54D1E: AHM, LIN bus, trailer tow hitch: communication fault
IHKA:
8011FD: Ionizer: Signal line, short circuit to ground or open circuit
DSC:
4809AB: DSC: Undervoltage in vehicle
4809C1: EMF: Brake cannot be mechanically applied
480A11: Brake pad wear sensor: Front axle, replace brake pads
480A12: Brake pad wear sensor: Rear axle, replace brake pads
480A66: DSC unit, pressure sensor: plausibility
Huomasin nyt samalla, että lattialle tullut vettä molemmille puolille. Tuulilasi vaihdettiin ihan hiljattain ja ilmeisesti vuotanut. Se voisikin selittää ties mitä vikoja. Lasi menee huomenna reklamaatiokorjaukseen.BMW F11 530dA touring -11 Havanna
BMW E39 525dA touring -02 Toledo
Comment
-
Comment