Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 herjaa Driving stabilisation Drive moderately

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gräns
    Bimmer Rookie
    • Mar 2013
    • 72
    • Pohjanmaa

    F11 herjaa Driving stabilisation Drive moderately

    530d F11 nakkasi seuraavat herjat "Driving stabilisation Drive moderately", "Flat tyre Monitor(RPA) " ja "Parking brake only partially available". Lisäksi kiihdyttäessä ei vaihda 4-vaidetta suuremmalle, ilman että avittaa vaihde-läpsyistä. ABS ja luistoesto ei toimi. Paloi ensiksi hetken ja nyt kokoaijan. Koitin ladata akun täyteen, mutta ei vaikutusta. Muuten auto toimiin normaalisti. Käsittääkseni näistä on jonkin verran ABS-yksikköjä mennyt ? Sijaitsee kuskin puolella pohjassa ? Vikakoodin lukuun pitäisi päästä, mutta näkyykö normi huoltamoiden testereillä ?
  • PNM2
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2015
    • 1092
    • Espoo

    #2
    Originally posted by Gräns View Post
    530d F11 nakkasi seuraavat herjat "Driving stabilisation Drive moderately", "Flat tyre Monitor(RPA) " ja "Parking brake only partially available". Lisäksi kiihdyttäessä ei vaihda 4-vaidetta suuremmalle, ilman että avittaa vaihde-läpsyistä. ABS ja luistoesto ei toimi. Paloi ensiksi hetken ja nyt kokoaijan. Koitin ladata akun täyteen, mutta ei vaikutusta. Muuten auto toimiin normaalisti. Käsittääkseni näistä on jonkin verran ABS-yksikköjä mennyt ? Sijaitsee kuskin puolella pohjassa ? Vikakoodin lukuun pitäisi päästä, mutta näkyykö normi huoltamoiden testereillä ?
    Mulla oli jonkun tukivarsihuollon jälkeen edellisessä F11:ssa vastaanvanlaista herjaa, kun auto oli ollut nostettuna. Akku irti hetkeksi ja nollautui. Testerillä ei saanut nollattua. Tämä nyt voi toki olla täysin eri keissi.
    i4 M50
    ex: G30 530e xDrive M-Sport
    ex: F11 525d xDrive
    ex: F11 520d
    ex: E91 318i

    Comment

    • Gräns
      Bimmer Rookie
      • Mar 2013
      • 72
      • Pohjanmaa

      #3
      Akun irti pitäminen ei kuitannut vikoja. Vikakoodit antoi vikaa vasempaan etupyörään ja siellä oli anturin johdot hinkanneet vanteeseen. Oli edellisen omistajan jäljilta kaikki jarruletkut ja johdot jotenkin vinkkelissä. Pitää vaihdella uusi anturinjohto.

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5419
        • S:t Karins

        #4
        Originally posted by Gräns View Post
        Akun irti pitäminen ei kuitannut vikoja. Vikakoodit antoi vikaa vasempaan etupyörään ja siellä oli anturin johdot hinkanneet vanteeseen. Oli edellisen omistajan jäljilta kaikki jarruletkut ja johdot jotenkin vinkkelissä. Pitää vaihdella uusi anturinjohto.
        Ja ensin auto testerin päähän paikalliselle harrastajalle. Alkaa tulla selvyyttä asiaoihin.
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • MMM525
          Bimmer Rookie
          • Apr 2007
          • 117
          • Pirkanmaa

          #5
          Vastaava tilanne tapahtui itselle eilen pihassa. Käynnistin auton ja siirsin sitä 10m. Kun koitin saada pakkia päälle, niin tuli viat:
          Driving stabilisation Drive moderately
          Flat Tyre Monitor (RPA)

          Kojetauluun tuli ilmoitus: To engage gear, press brake ja jalankuva jarrupolkimella. Vaihde ei mennyt päälle. Sammutin auton ja käynnistin uudelleen muutamia kertoja, mutta ei vaikutusta.

          Pienen nettisurffailun perusteella päätin alkaa tarkistamaan onko sulakkeita palanut. ABS/DCS sulakkeet 2,35,40,43,50,178 ja 180. Kaksi viimeistä on takakontissa, ja ehdin ne irroittamaan. Olivat molemmat ehjiä. Tässä välissä vielä kokeilin kerran käynnistää autoa ja kas kummaa vikoja ei enää tullut. Ja kaikki näyttää toimivan ok.

          Joku vikahan tuon tilanteen aiheutti ja varmaan tulee toistumaan jossain vaiheessa. Ja olisi mukava tietää mistä johtui. Onko vastaavaa ongelmaa ollut muilla ja tulikohan selvyyttä ketjun aloittajan ongelmaan?
          BMW F11 530dA touring -11 Havanna
          BMW E39 525dA touring -02 Toledo

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by MMM525 View Post
            Vastaava tilanne tapahtui itselle eilen pihassa. Käynnistin auton ja siirsin sitä 10m. Kun koitin saada pakkia päälle, niin tuli viat:
            Driving stabilisation Drive moderately
            Flat Tyre Monitor (RPA)

            Kojetauluun tuli ilmoitus: To engage gear, press brake ja jalankuva jarrupolkimella. Vaihde ei mennyt päälle. Sammutin auton ja käynnistin uudelleen muutamia kertoja, mutta ei vaikutusta.

            Pienen nettisurffailun perusteella päätin alkaa tarkistamaan onko sulakkeita palanut. ABS/DCS sulakkeet 2,35,40,43,50,178 ja 180. Kaksi viimeistä on takakontissa, ja ehdin ne irroittamaan. Olivat molemmat ehjiä. Tässä välissä vielä kokeilin kerran käynnistää autoa ja kas kummaa vikoja ei enää tullut. Ja kaikki näyttää toimivan ok.

            Joku vikahan tuon tilanteen aiheutti ja varmaan tulee toistumaan jossain vaiheessa. Ja olisi mukava tietää mistä johtui. Onko vastaavaa ongelmaa ollut muilla ja tulikohan selvyyttä ketjun aloittajan ongelmaan?
            Kuten tuossa edellä jo todettiin, niin piuhan päässä kannattaa auto käyttää. Muuten on melkoista arpomista mistä voisi johtua.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • MMM525
              Bimmer Rookie
              • Apr 2007
              • 117
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by HTK12 View Post
              Kuten tuossa edellä jo todettiin, niin piuhan päässä kannattaa auto käyttää. Muuten on melkoista arpomista mistä voisi johtua.

              No olihan näitä, kun ei ole resetoitu aikaisemmin. Osa johtunee siitä, että akku vaihdettu aikaisemmin, samoin jarrupaloja vaihdettu. Boldatut jäi päälle vielä vikojen resetoinnin jälkeen. Katsoin netistä vikakoodien mukaiset selitykset, jossain selitys oli hieman eri riippuen Ecu variantista.



              ZGW:
              CD0445: ???
              801C20: ZGM: central fault memory full - no control-module faul

              FZD:
              030213: SHD: position incorrect, normalization loss
              030293: Sliding visor: invalid position detected, normalization loss


              HKFM:
              801724: HKL/roller cover for luggage compartment: Driving speed greater than 0 km/h during operation
              801750: HKFM, power tailgate: Operating requirement during engine start

              EGS:
              CF2E01: Signal (total actual braking torque, 0xEF) invalid, transmitter DSC

              TRSVC:
              800B99: Rear View Camera: not calibrated

              EHC:
              480DB0: Raise control time
              480DC6: EHC (EHC): Undervoltage

              HEADUNIT:
              E1C448: MOST: Current configuration incomplete
              B7F86A: Gateway: Going to sleep is being prevented
              B7F8AF: USB connection head-unit to USB user interface: short circuit to ground

              DME/DDE:
              24F700: Fuel-filter heating, activation: open circuit

              CAS:
              930711: Brake-light switch: short circuit
              93076A: Deactivation of terminal 15: upper startability limit reached, but deactivation preventer active
              93076B: Deactivation of terminal 30B: upper startability limit reached
              D91410: Message (drivetrain 2 data, 230.0.2) incorrect, receiver CAS, transmitter DME / DDE
              D91420: ???
              9308B0: Identification transmitter: undervoltage, battery

              ICMQL:
              480144: ICM: cruise control has been switched off
              48261C: ???
              D02D02: DSC interface (actual braking torque, sum, 43.3.4): Signal invalid
              D02D03: DSC interface (actual braking torque, wheel, 44.3.4): Signal invalid
              D02D04: Signal (actual number, signal edge, wheel, 64.1.2) invalid, transmitter DSC
              D02D05: Interface DSC (actual speed, wheel, 46.0.1): Signal invalid

              AHM:
              802808: Direction indicator, left: light faulty or open circuit
              802809: Direction indicator, right: light faulty or open circuit
              E54D1E: AHM, LIN bus, trailer tow hitch: communication fault

              IHKA:
              8011FD: Ionizer: Signal line, short circuit to ground or open circuit

              DSC:
              4809AB: DSC: Undervoltage in vehicle
              4809C1: EMF: Brake cannot be mechanically applied
              480A11: Brake pad wear sensor: Front axle, replace brake pads
              480A12: Brake pad wear sensor: Rear axle, replace brake pads
              480A66: DSC unit, pressure sensor: plausibility



              Huomasin nyt samalla, että lattialle tullut vettä molemmille puolille. Tuulilasi vaihdettiin ihan hiljattain ja ilmeisesti vuotanut. Se voisikin selittää ties mitä vikoja. Lasi menee huomenna reklamaatiokorjaukseen.
              BMW F11 530dA touring -11 Havanna
              BMW E39 525dA touring -02 Toledo

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎