Elikkäs tuollaseen dieselbimmeriin jossa webasto hyvää akkua tiedustelen. Sellainen missä sitten puhti varmasti riittää kovimmillakin pakkasilla ja mielellään kokemuksesta todettu myös pitkäikäiseksi. Hinta ei ole nyt ensimmäinen kriteeri vaan potku joka riittää talven pakkasjaksolla myös webaston käyttöön ja ei ala huutelemaan latauksen tarvetta ensimmäisen kunnon pakkaspäivän jälkeen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 530D xd F11 -11 akku
Collapse
X
-
Originally posted by Pepper1976 View PostElikkäs tuollaseen dieselbimmeriin jossa webasto hyvää akkua tiedustelen. Sellainen missä sitten puhti varmasti riittää kovimmillakin pakkasilla ja mielellään kokemuksesta todettu myös pitkäikäiseksi. Hinta ei ole nyt ensimmäinen kriteeri vaan potku joka riittää talven pakkasjaksolla myös webaston käyttöön ja ei ala huutelemaan latauksen tarvetta ensimmäisen kunnon pakkaspäivän jälkeen.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
-
-
AGM 105 Ah + jarrutusenergian talteenoto poiskoodaus -> akku latautuu täyteen eikä jää 80% tilaan. Alkuperäisvalmistajia mm. Varta ja Banner, itse olen asentanut näiden valmustajien akkuja. BMW:n leima samassa akussa kustantaa pari sataa euroa..-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostAGM 105 Ah + jarrutusenergian talteenoto poiskoodaus -> akku latautuu täyteen eikä jää 80% tilaan. Alkuperäisvalmistajia mm. Varta ja Banner, itse olen asentanut näiden valmustajien akkuja. BMW:n leima samassa akussa kustantaa pari sataa euroa..-BMW F11 530xd -12
-BMW E60 530dA -04
-BMW E23 735iA -85
Ex
-BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
-BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
-BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
-BMW E39 528i 96
Comment
-
-
Tuo jarruenergiantalteenotto kannattaa koodata pois kuten tuossa edellä todettiin. Varsinkin webastokäytössä huono tuo jarruenergiantalteenotto. Lyijyakut kun pitäisi mahdollisimman täynnä pitää jos niiden iän haluaa maksimoida.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
F11 xdrive (530d). Perjantaina akku lämpimässä tallissa (auto ja akku myös lämpimät) täyteen c-tekillä ja tunnin ajo maalle. Viikonlopun seisonta pakkasessa. Tänään käyntiin (3 h lämmitettynä säteilylämmittimellä), pitkään tyhjäkäyntiä (tankissa osittain välilaadun dieseliä ja yöllä -27 astetta) ja tunnin maantieajo, jonka päätteeksi auto ilmoittaa "battery charge very low".
Auto totesi joku aikaisempi talvi akun huonoksi ja alkoi ladata sitä jatkuvasti (latausjännite aina 14.5 V luokkaa), joten nyt ei ole kyse siitä liian "älykkäästä" latauksesta, joka tavallisesti aiheuttaa ongelmia.
Ihmettelen vain, että miten näillä pärjää talvella, jos autoa joutuu ajoittain tai jopa aina seisottamaan pakkasessa? Meinasin ajella tällä, kun X1:ssä tulee vilu, mutta jos akku pitää aina saada yöksi lämpimään latautumaan, niin ei onnistu. Ideoita?G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Originally posted by bittivirhe View PostF11 xdrive (530d). Perjantaina akku lämpimässä tallissa (auto ja akku myös lämpimät) täyteen c-tekillä ja tunnin ajo maalle. Viikonlopun seisonta pakkasessa. Tänään käyntiin (3 h lämmitettynä säteilylämmittimellä), pitkään tyhjäkäyntiä (tankissa osittain välilaadun dieseliä ja yöllä -27 astetta) ja tunnin maantieajo, jonka päätteeksi auto ilmoittaa "battery charge very low".
Auto totesi joku aikaisempi talvi akun huonoksi ja alkoi ladata sitä jatkuvasti (latausjännite aina 14.5 V luokkaa), joten nyt ei ole kyse siitä liian "älykkäästä" latauksesta, joka tavallisesti aiheuttaa ongelmia.
Ihmettelen vain, että miten näillä pärjää talvella, jos autoa joutuu ajoittain tai jopa aina seisottamaan pakkasessa? Meinasin ajella tällä, kun X1:ssä tulee vilu, mutta jos akku pitää aina saada yöksi lämpimään latautumaan, niin ei onnistu. Ideoita?-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by bittivirhe View PostF11 xdrive (530d). Perjantaina akku lämpimässä tallissa (auto ja akku myös lämpimät) täyteen c-tekillä ja tunnin ajo maalle. Viikonlopun seisonta pakkasessa. Tänään käyntiin (3 h lämmitettynä säteilylämmittimellä), pitkään tyhjäkäyntiä (tankissa osittain välilaadun dieseliä ja yöllä -27 astetta) ja tunnin maantieajo, jonka päätteeksi auto ilmoittaa "battery charge very low".
Auto totesi joku aikaisempi talvi akun huonoksi ja alkoi ladata sitä jatkuvasti (latausjännite aina 14.5 V luokkaa), joten nyt ei ole kyse siitä liian "älykkäästä" latauksesta, joka tavallisesti aiheuttaa ongelmia.
Ihmettelen vain, että miten näillä pärjää talvella, jos autoa joutuu ajoittain tai jopa aina seisottamaan pakkasessa? Meinasin ajella tällä, kun X1:ssä tulee vilu, mutta jos akku pitää aina saada yöksi lämpimään latautumaan, niin ei onnistu. Ideoita?
Voihan latausjännite olla hyvä vaikka akkuun ei mene tarpeeksi amppeereita. Joko IBS vika, akku ladattu täyteen suoraan akusta tai akku ei vaan ota vastaan latausta tarpeeksi, vikoja voi olla monia.
Comment
-
-
Originally posted by kallek77 View PostVoihan latausjännite olla hyvä vaikka akkuun ei mene tarpeeksi amppeereita. Joko IBS vika, akku ladattu täyteen suoraan akusta tai akku ei vaan ota vastaan latausta tarpeeksi, vikoja voi olla monia.G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Originally posted by bittivirhe View PostAuto totesi joku aikaisempi talvi akun huonoksi ja alkoi ladata sitä jatkuvasti (latausjännite aina 14.5 V luokkaa), joten nyt ei ole kyse siitä liian "älykkäästä" latauksesta, joka tavallisesti aiheuttaa ongelmia.
Kiinnostaisi lähinnä tietää että miten auto reagoi ylipäätään kylmään ilmaan/kylmään akkuun. Putoaako igr pois myös niiden takia? Tämä tietysti kyllä selviäisi niin että lataisi akun aivan täyteen ja veisi sitten pihalle paleltumaan. Itselläkin on vikakoodi heikosta akusta joten testaaminen ei onnistu enää.
Onko kenelläkään faktaa millaisia akun varastasoja on ollut sellaisissa autoissa missä igr on koodattu pois? Lähinnä tässä sitä mietin että mahtaako varaustaso ylipäätään pysyä yli 80% oli igr käytössä tai ei vai käykö siinä niin että varastaso repsahtaa aina alle 80% ja pysyy siinä. Laturilla ladattaessa kylmää akkua sehän ei ota ladattaessa 80-100% väliä vastaan kuin korkeintaan muutaman amppeerin virtaa. Tuskin se tilanne siitä sitten mihinkään muuttuu, oli laturina sitten auton oma vai c-tekki tms... :thinkF11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostOliko tämä tosiaan niin että jos vikakoodi heikosta akusta löytyy järjestelmästä niin tällöin igr putoaa pois automaattisesti? Aivan kuin olisin nähnyt sen toiminnassa siitä huolimatta...(kun akku oli täynnä) prkl kun ei muista... :think
Kiinnostaisi lähinnä tietää että miten auto reagoi ylipäätään kylmään ilmaan/kylmään akkuun. Putoaako igr pois myös niiden takia? Tämä tietysti kyllä selviäisi niin että lataisi akun aivan täyteen ja veisi sitten pihalle paleltumaan. Itselläkin on vikakoodi heikosta akusta joten testaaminen ei onnistu enää.
Onko kenelläkään faktaa millaisia akun varastasoja on ollut sellaisissa autoissa missä igr on koodattu pois? Lähinnä tässä sitä mietin että mahtaako varaustaso ylipäätään pysyä yli 80% oli igr käytössä tai ei vai käykö siinä niin että varastaso repsahtaa aina alle 80% ja pysyy siinä. Laturilla ladattaessa kylmää akkua sehän ei ota ladattaessa 80-100% väliä vastaan kuin korkeintaan muutaman amppeerin virtaa. Tuskin se tilanne siitä sitten mihinkään muuttuu, oli laturina sitten auton oma vai c-tekki tms... :think
Jos akun ikääntyneisyys koodi niin sama juttu. Eli ei systeemin pois ohjelmoinnista ole mielestäni suurta apua talvikeleissä.
Tässä näinä päivinä tullut akku jumppaa sen verran autoihin, että ollut hyvä seurailla mitä vaan on ehtinyt.
Jos ajan kanssa voisi leikkiä näillä niin olisi mielenkiintoinen todistaa tuo akun lämpötilan vaikutus siten että kylmällä akulla mikä vielä toimintakuntoinen ajaisi testiajoa ja kävisi vaihtamassa ja rekisteröimässä lämpimästä otetun vastaavan akun kutakuinkin vastaavalla varausasteella.
Selvä muutos ainakin herjaa heittävän kylmän akun ja uuden lämpimästä otetun rekisteröidyn akun latauslogiikassa luonnollisesti on.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Itellä kans nyt parina päivänä valitellut auto akusta. Lienee alkuperänen akku eli aikakin jo uusia. Eka charge battery viesti tuli 150km motariajon jälkeen sammuttaessa, joka kyllä tuntu aikas omituiselta. Sitten tulikin discharge while stationary viestiä..
Uusi Varta 105 AGM 250e tilattu - tolla sit mennee taas useamman vuoden.. Jostakin luin et 600e marmorilla akun uusiminen, aikas rapee hinta akusta..
On kyllä arvokas ylläpidettävä tämmönen bimmeri ku joka kuukausi saa ostaa jotakin palikkaa parilla huntilla about..2011 530d x-drive
2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg
Comment
-
-
Originally posted by janilind View PostJostakin luin et 600e marmorilla akun uusiminen, aikas rapee hinta akusta..
Siitä jos jakaa vuotta kohti kuluja...-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by janilind View PostItellä kans nyt parina päivänä valitellut auto akusta. Lienee alkuperänen akku eli aikakin jo uusia. Eka charge battery viesti tuli 150km motariajon jälkeen sammuttaessa, joka kyllä tuntu aikas omituiselta. Sitten tulikin discharge while stationary viestiä..
Uusi Varta 105 AGM 250e tilattu - tolla sit mennee taas useamman vuoden.. Jostakin luin et 600e marmorilla akun uusiminen, aikas rapee hinta akusta..
On kyllä arvokas ylläpidettävä tämmönen bimmeri ku joka kuukausi saa ostaa jotakin palikkaa parilla huntilla about..
Tuossa rivillä softa mitä uudempi ilevelin pitäisi olla.
Tälläinen jakauma oli tuossa akussa. Onko kenelläkään esittää vastaavaa autosta missä IGR on koodattu pois? Tämä on tosin auton alkuperäinen akku ja autolla on ajettu muualla kuin suomessa pääasiassa...
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostNäin talvikeleillä jos akun lämpötila pakkasella niin tuuppaa lähes aina, kun auto käynnissä ~14.8 - 15V
Jos akun ikääntyneisyys koodi niin sama juttu. Eli ei systeemin pois ohjelmoinnista ole mielestäni suurta apua talvikeleissä.
Tässä näinä päivinä tullut akku jumppaa sen verran autoihin, että ollut hyvä seurailla mitä vaan on ehtinyt.
Jos ajan kanssa voisi leikkiä näillä niin olisi mielenkiintoinen todistaa tuo akun lämpötilan vaikutus siten että kylmällä akulla mikä vielä toimintakuntoinen ajaisi testiajoa ja kävisi vaihtamassa ja rekisteröimässä lämpimästä otetun vastaavan akun kutakuinkin vastaavalla varausasteella.
Selvä muutos ainakin herjaa heittävän kylmän akun ja uuden lämpimästä otetun rekisteröidyn akun latauslogiikassa luonnollisesti on.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Comment