Announcement

Collapse
No announcement yet.

N47 charging pressure Control, high pressure state...ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hela
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 397
    • Turku

    N47 charging pressure Control, high pressure state...ongelma

    Kaverin autossa on limp mode päällä ja sitä ei saa pois päältä vaikka koodit nollaa. Heittää charging pressure control, high pressure state, control deviation herjaa. Egr näytäis toimivan niin kuin kuuluu, samoin maf antaa oikeanlaisia arvoja mutta ahtopaine jää halutusta. Auto oli alkanut vinkua kierrosten mukaan ja sitten heitti ruutuun drivetrain herjan. Nyt ei vasta ngu enää mutta tehot kateissa vaikka herjat nollaa. Toki tuo vikakoodi tulee melkein heti uudelleen. Oisko jollain tietoa mikäs näistä yleensä menee? Alipainepuolen ajattelin tarkistaa ja samoin ne alipaineventtiilit mutta vinkuna on jäänyt mietityttämään.

    Kiitos jo etukäteen!
    Ajoitustyökalujen vuokraus: M42/M50/M52/M60/M62/M62tu
    M47/M57/n/tu
    N43, N47

    Vuokraan tallia Oulussa, jossa on nosturi ja paineilma!

    Osia:
    https://photos.app.goo.gl/wtFZV9i2HA4NUXoS8

    Tämän hetken kilvelliset pihan täytteet:
    MB AMG C32 -01
    Alpina B3 -94
    120d -09
    520ia -81
    535d -11
    535d -12
    750il -92
    750il -00
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 1996
    • Tampere/kainuu

    #2
    Pienemmän ahtimen toimintaan tuo viittaa. Ahdin rikki tai sen ohjauksessa.
    -M5- '00
    -i3 94 rex '19
    -Ascona B 4.0 '80
    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

    Comment

    • Dualfun
      Moderator
      • Jan 2003
      • 17844
      • PKS

      #3
      Mitä sillä ahtimella on menty? Eiköhän se ole sökö. Onko auto ohjelmoitu?
      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
      E28 ///M535i '87 zinnoberrot
      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
      ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
      ½
      G20 320d xDrive mineralweiss metallic
      Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
      Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4628
        • Tampere

        #4
        Tässä eräs kohtuullisen tuore tapaus jossa tuo toinen turbo oli antautunut:


        Muita:
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • Hela
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2003
          • 397
          • Turku

          #5
          Autolla on ajettu 188tkm ja on täysin vakio. Huomenna alan tutkimaan autoa tarkemmin. Kiitos tähän astisista vinkeistä!
          Ajoitustyökalujen vuokraus: M42/M50/M52/M60/M62/M62tu
          M47/M57/n/tu
          N43, N47

          Vuokraan tallia Oulussa, jossa on nosturi ja paineilma!

          Osia:
          https://photos.app.goo.gl/wtFZV9i2HA4NUXoS8

          Tämän hetken kilvelliset pihan täytteet:
          MB AMG C32 -01
          Alpina B3 -94
          120d -09
          520ia -81
          535d -11
          535d -12
          750il -92
          750il -00

          Comment

          • Hela
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 397
            • Turku

            #6
            Joo vika selvis. Pikku turbohan sieltä oli antautunut niin kuin täällä veikkailtiin. Akseli poikki ja parista siippeestä puolet hävinnyt. Neljä todella heikossa hapessa olevaa letkua löysin samalla, mutta eivät olleet vielä poikki. Nyt pitää alkaa selvitteleen, et pystyykö vanhan turbon korjaamaan hyväksi vai pitääkö vaan kaverin ostaa uusi. Mites muuten jääkös noi turbosta lähteneet metallin palat kuuleriin vai jaksavatko kiivetä imusarjaan asti?
            Ajoitustyökalujen vuokraus: M42/M50/M52/M60/M62/M62tu
            M47/M57/n/tu
            N43, N47

            Vuokraan tallia Oulussa, jossa on nosturi ja paineilma!

            Osia:
            https://photos.app.goo.gl/wtFZV9i2HA4NUXoS8

            Tämän hetken kilvelliset pihan täytteet:
            MB AMG C32 -01
            Alpina B3 -94
            120d -09
            520ia -81
            535d -11
            535d -12
            750il -92
            750il -00

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎