Elikkäs risut ja ruusut mietityttää mitä isompia tauteja näissä on 😊 katsellut +150tkm ajettuja, mutta alle 200tkm. Mitä pitää ottaa huomioon ostaessa ja onko hitti vai huti ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F11 520da harkinnassa
Collapse
X
-
Originally posted by Nakkisämpylä View PostElikkäs risut ja ruusut mietityttää mitä isompia tauteja näissä on 😊 katsellut +150tkm ajettuja, mutta alle 200tkm. Mitä pitää ottaa huomioon ostaessa ja onko hitti vai huti ?i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
-
-
Meillä ny jonku verra tullu mittariin oston jälkeen tuolla sedanilla, 520D kyseessä.
Ainut isompi murhe on ollut tuo adblue systeemi. Heitti pakkasilla pelaamasta mutta eipä tuo ajoa haittaa.
111th oli ostettaessa mitttarissa ja nyt 135th , kesäkuun lopussa ostettiin viimevuonna.
Hyvä vehje ollut vaikka kovasti foorumien lukeminen sai pelkää kaikenlaista vikaa.
Keskikulutus pyöriny 7 litran kohdalla näin talvella.
Toytotan priuksen jälkeen ihan jees fiilikset2014 520D Xdrive F10. Hyvä auto jos kestää
Comment
-
-
Ostin F11 520d -10 reilu kuukausi sitten, mittarissa jo 240th.
Vähän mietitytti tuon lähes 'legenda' moottorilla varustetun auton ostaminen.
Tarkistin kuitenkin aluksi VIN palvelulla AutoRecords palvelusta huoltotaustat.
Palvelu taisi maksaa 6,00€ jos en väärin muista.
Sain tarkat tiedot missä ja milloin ollut huollossa, sekä huollon keston.
Sen verran tuore auto, että pelkän kaupungin ollessa tiedossa oli helppo suorittaa pari puhelua mistä selvisi sitten tehdyt huollot.
Tottakai aiemmille omistajille soitto selvensi myös asiaa huomattavasti.
Esim. onko moottorille tehty jotain, onko ilmapusseja takaalta huollettu ja ylipäänsä minkälaista hoitoa auto on saanut.
Omastani selvisi mm. että kone on 47T mallia ja täten jo paremmilla osilla kasattuna valmiiksi. Ketju oli kuitenkin ääntänyt hivenen 70th tietämillä ja roippeet olivat vaihdettu BMW:n piikkiin varmuudeksi.
Sain myös vihiä, että katselisin ennemmin siellä +200th paikkeilla olevaa yksilöä, koska siihen mennessä on isoimmat kulutusosat vaihdettu yleensä kertaalleen.
Kulutuksen puolesta auto on kyllä erinomainen.
Ajan oikeastaan 70-30 maantie/kaupunki ajoa.
Reilussa kuukaudessa takana on n. 3500km ja ka 5,9.
Maantieajossa 520d kuluttaa n. 4,5-5,0. Tiedä paljon sitten mittari vääristymää, mutta ainakin lompakossa se vaikuttaa ihan oikealta.
Aina sitä haaveilee 525d, 530d tai 530d moottoreista, mutta hyvin/oikein huollettuna näkisin 520d mallin olevan huoleton.
Hypetys ketjuongelmista on muistettava, mutta autoja on liikenteessä tuhansittain Suomessakin. 2010-2015 5-sarjaa myyty Suomessa lähes 9000kpl, lukema 520d mallin osalta on yli 50%.
Toivottavasti tästä novellista oli jotain apua valintaasi.
Comment
-
-
[QUOTE=NRou;4089321]Ostin F11 520d -10 reilu kuukausi sitten, mittarissa jo 240th.
Vähän mietitytti tuon lähes 'legenda' moottorilla varustetun auton ostaminen.
Tarkistin kuitenkin aluksi VIN palvelulla AutoRecords palvelusta huoltotaustat.
Kiitoksia. Aika iso kivi pyörähti sydämmeltä ku kuvitellut moottorin "paskaksi" foorumin perusteella. Kait näitä pitää rueta katsomaan ihan tosissaan 😊
Comment
-
-
Onnea jo etukäteen hyvästä valinnasta ja malttia autokaupoille. Tosiaan se huoltohistoria ja maltat vaan etsiä yksilön niillä varusteilla mitä haluat; Näitä kyllä riittää joka lähtöön.Jaguar XF 20d Prestige -16
Ex kulkineet:
BMW 523iA -96
BMW 530dA -02
BMW 530iA -01
BMW 730iA -95
BMW 520dA F11 -12
Comment
-
-
Originally posted by Joooona View PostOnnea jo etukäteen hyvästä valinnasta ja malttia autokaupoille. Tosiaan se huoltohistoria ja maltat vaan etsiä yksilön niillä varusteilla mitä haluat; Näitä kyllä riittää joka lähtöön.
Comment
-
-
Itse ostin vuosi sitten F11 520d xDrive -14. Tämän koeajon jälkeen en ajanut metriäkään enää vanhalla autolla (Volvo v40 -2003). Tuo kertonee jotain omalta osaltaan
Ostohetkellä oli mittarissa 76tkm ja nyt on itse ajettu n16tkm tuohon lisää. Takajousituksen kanssa on saanut muutaman kerran huoltoon kuskata. Ensin muutaman kuukauden mulla oltuaan autosta alkoi perä putoamaan alas satunnaisesti. Käytin huollossa, mutta ei löytynyt vuotoja ilmajousituksesta, eikä mitään tehty. Toki reilun parin sadan laskun sain tarkistuksista ja vikakoodien luvusta. Sitten syksyllä pakkasten tultua rupesi perän vajoaminen toistumaan useammin ja lopuksi jäi pysyvästi alas ja vikakoodi rupesi näkymään mittaristossa. Takaisin huoltoon ja ilmapussit vaihdettiin. Tämän jälkeen vielä uudestaan perä painui joululomareissulla alas ja vikakoodia pukkasi uudestaan. Tästä selvittiin sulakkeen vaihdon jälkeen kotiin, mutta tämän jälkeen myös kompura vaihdettiin. Nyt ei perän kanssa ole ollut ongelmia. Auton ostin Veholta, joka antoi 12kk Veho-Takuun, ja sekä ilmapussien että kompuran vaihdon kustannukset menivät Vehon piikkiin.
Nyt tuli ensimmäiset määräaikaishuollot vastaan ja etujarrupalat ja -levyt menivät vaihtoon. Toki kuluvaa kamaa ja kaikissa jossain vaiheessa menee, mutta munsta ehkä hieman vähillä kilsoilla (nyt siis 92tkm mittarissa). Toki sekin vaikuttaa vaihtovälin tarpeeseen onko paljon kaupungissa ajoa vai enemmän maantieajoa. Itsellä aika iso osa kaupunkiajoa, edellisen omistajan ajoista en tiedä.
Itse olen ainakin toistaiseksi ollut tyytyväinen hankintaan. Varsinkin neliveto on tämän talven lumisateiden kanssa ollut mieluisa lisävaruste. Kulutuslukemat vähän korkeat odotuksiin nähden.
Aika hyvin tuntui olevan kaupan ko. autoja, mutta alle 100tkm mittarilukemalla ja hyvillä varusteilla olleet yksilöt kyllä aika nopeasti hävisivät autoliikkeiden sivuilta, ainakin luotettaviksi mielletyiltä liikkeiltä.
Comment
-
Comment