G31 letkulämmitin, B47

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kimi_76
    Newbiemmer
    • Mar 2019
    • 3
    • EURAJOKI

    G31 letkulämmitin, B47

    Onko kenelläkään kokemusta letkulämmittimen asennuksesta 2 litraiseen dieseliin?

    TT-thermon lämppäriä olen miettinyt, mutta aiheuttaako ongelmia lämpötilaerojen takia?

    Auto siis -18 mallinen G31, B47 koneella.

    -K
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7551
    • Jyväshyvä

    #2
    Asenna autoon oikea lohkolämmitin, sellainen löytyy Calixilta ja vastuksen asennus on 10 minuutin homma.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Kimi_76
      Newbiemmer
      • Mar 2019
      • 3
      • EURAJOKI

      #3
      Muuten ihan OK vaihtoehto, mutta tuohon moottoriin ei (ilmeisesti?) saa lohkolämmitintä.

      Ainoastaan säteilylämmittimen, jonka teho on olematon.
      Pitäisi pitää useita tunteja kiinni piuhassa, jotta vaikuttaisi jotain, mutta tolpissa on "vain" kahden tunnin ajastimet.

      edit: Calixin sovuilta löytyykin myös re808 letkulämmitin ko. moottoriin, ilman kiertovesipumppua... joten kait TT-thermon letkulämppärikin toimii, vaikka kiertovesipumppu siinä onkin integroituna... ?

      -K
      Last edited by Kimi_76; 08-03-2019, 10:12.

      Comment

      • zakspeed
        BTCF Member
        • Nov 2003
        • 2004
        • Tampere

        #4
        Calixin tuote b47 moottoriin on ihan vesitilaa lämmittävä lämmitin lohkon reikään (vesilinjan kohdalle)

        Jos liian vanha i level autossa niin päivitys ajantasalle ettei tule lämpötila-ero vikakoodeja, päovotys nostaa kipurajoja tuon calixin 400w lämmittimen nostattaman lämpötilan verran. Muilla lämmitin tyypeillä mitkä lämmittää mahdollisesti kuumemmaksi ei softapäivitys auta.
        Last edited by zakspeed; 08-03-2019, 10:42. Reason: tarkennus päivityksestä

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7551
          • Jyväshyvä

          #5
          Originally posted by Kimi_76 View Post
          edit: Calixin sovuilta löytyykin myös re808 letkulämmitin ko. moottoriin, ilman kiertovesipumppua... joten kait TT-thermon letkulämppärikin toimii, vaikka kiertovesipumppu siinä onkin integroituna... ?

          -K
          RE 808 on oikea lohkolämmitin eikä mikään letkulämmitin...
          Ehdottomasti se eikä mitään muuta, ei tarvi mitään lisäasennussarjoja...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • juuhee
            Bimmer Rookie
            • Sep 2010
            • 163
            • Pohjanmaa

            #6
            Mulla oli F11 518d vm2015 Defan letkulämmitin ja siinä oli vielä joku pumppu et kierrätti nestettä. Oli kyllä hyvä ja tehokas! kerran syttyi moottorivalo mutta siihen oli marmorilla valmis softapäivitys korjaus ja sen jälkeen pelitti sen aikaa mitä mulla oli. Ja toshan oli sama b47 mylly.

            Comment

            • Kimi_76
              Newbiemmer
              • Mar 2019
              • 3
              • EURAJOKI

              #7
              Originally posted by MajorDrake View Post
              RE 808 on oikea lohkolämmitin eikä mikään letkulämmitin...
              Ehdottomasti se eikä mitään muuta, ei tarvi mitään lisäasennussarjoja...
              Tämän mukaan on letkulämmitin ... vai onko niitä muitakin samalla tunnuksella?


              Mutta en kinaa kun en noista mitään ymmärrä, siksi kysyn.

              Eikä tunnu noita asentavat liikkeetkään tietävän, kun yhdessä sanotaan ettei voi laittaa mitään, ja toisessa ettei ole väliä minkä laittaa.
              Yksi totetaa ettei missään tapauksessa paistinpannua, ja toinen sanoo että paistinpannu toimii aivan hyvin.

              Kaverin autossa on defan säteilylämmitin, eikä sillä ainakaan tehnyt mitään -20C lämpötilassa, kun ei saanut kuin kahdeksi tunniksi lämpeämään.

              -K
              Last edited by Kimi_76; 10-03-2019, 18:19.

              Comment

              • kooma
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 1022
                • Pikis

                #8
                Lue Calixin asennusohje niin ymmärrät mihin se tulee, riippumatta millä nimellä sitä kukin kutsuu. Joka tapauksessa sen vastus on vesitilassa lohkon sisällä, ja sillä systeemillä varmasti kone lämpiää.
                Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                Comment

                • alatvale
                  Newbiemmer
                  • Jan 2018
                  • 15
                  • Kempele

                  #9
                  Keväällä hankin samanlaisen auton, kuin ketjun aloittajalla. Nyt kun talvi muistuttelee tulostaan, olen havahtunut, ettei tässä olekaan mitään lisälämmitintä.

                  Ajatuksenani on, että asennan TT-thermo 1000xc:n. Mutta kysymykseni kuuluu, että mihin kohtaan jäähdytysjärjestelmää se kannattaa asentaa?

                  Aiemmin omistamassani F31:ssa vanhempi versio 1000W TT.:sta toimi 5 vuotta ilman ongelmia, kunhan malttoi pitää lämmitysajan alle tunnin. Sen jälkeen kyllä ilmestyi herja liian suurista lämpötila eroista.

                  Tuossa F31 N47:ssa TT oli jäähdyttimen ylävesiletkulta lämppärille menevässä letkussa, toimiiko vastaava paikka myös G31 B47:ssa, vai olisko joku muu parempi?

                  Comment

                  Working...
                  X