Otsakkeen autoon vaihdettiin pelkääjän puolelle taakse ylätukivarsi. Tämän jälkeen auton alusta alkoi sekoilemaan. Ohjauskulmien säätö tehtään tukivarren vahtamisen jälkeen ja ne ovat ookoo. Auto on nyt silminnähden kallellaan siten, että kuskin puoli eli vasen on normaalisti mutta oikea puoli nousee melko ylös. Ilmeisesti niin ylös kuin se voi nousta ainakin silmämääräisesti. Auto antaa alustan vikakoodia 4722101 "tasonsäätöventtiili EV/EO > oikosulku maahan. Mistähän mahtaa olla kysymys? Mitä tehdä? Auto on siis kallellaan huomattavasti. Missä tuo tasonsäätöventtiili mahtaa olla?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 530xd F11 M-sport -11 aktiivialustan ongelma
Collapse
X
-
Venttiili löytyy kompressorin vasemmalta puolelta. Eli takaa pohjasta se kompuran suojakotelo irti. Noita kyllä harvemmin menee rikki eli vika voi olla jossain muualla. Multa löytys ylimääräinen venttiili kun tuli vianhakuprosessissa turhaan vaihdettua ja vika olikin kompurassa.Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
--Audiokit.fi--
BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
BMW i4 M50 Supercharged -23
BMW i3 60Ah -14
-
-
Akseliston tasotunnistimen välivarsi mennyt väärään asentoon / väärinpäin takaisin. Mittaa nyt väärin alustan korkeutta.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostAkseliston tasotunnistimen välivarsi mennyt väärään asentoon / väärinpäin takaisin. Mittaa nyt väärin alustan korkeutta.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostAkseliston tasotunnistimen välivarsi mennyt väärään asentoon / väärinpäin takaisin. Mittaa nyt väärin alustan korkeutta.Last edited by Pepper1976; 22-04-2019, 14:50.
Comment
-
-
Ongelma on siis se, että takakolkka minne tukivarsi vaihdettiin ja siinä on myös uusi ilmajousi ei siis laske vaan nousee lähes ääriasentoon. Eli kompura työntää ilmaa sinne mutta ilma ei pääse pois. Alustan sensorit yms. tutkittiin ja toimivat kuten kuuluukin ja auto lukee niitä oikein. Onko nyt vaan käynyt niin, että tuo kaksoisventtiili on kaput? Sehän jakaa ilman molemmille puolille ja kompura painaa siis siitä ilman läpi mutta se ei jostain syystä laske ylimääräistä ilmaa pois. Eli koska ilma ei pääse pois niin perä jää ylös. Vikakoodi ilmoittaa oikosulkua tuossa venttiilissä joka siis ilmeisesti on nyt se syy koska kaikki muu ilmajousitukseen liittyvä on uusittu. Sitten jää enää kompura jäljelle mutta se toimii normaalisti.
Comment
-
-
Vastaan nyt osaltani ketjuun autoa tutkittuani. Kuten asianosainen edellä kuvasi, ilman poistuminen pussista on varsinainen ongelma. Kompressori täyttää ja pussit pitävät ilmaa. Letkustot ehjiä. Tasonsäädön saranat oikein päin paikallaan. Tasonsäädön rele vaikuttaa toimivan oikein.
Pussit sain tyhjättyä irroittamalla liittimet venttiiliblokista, mutta testerillä ei onnistu kuin pussien täyttö. Tasonsäätö ja EDC toimii mielestäni muuten normaalisti ja testilenkillä kalibroinnin jälkeen ei ongelmia ilmaantunut. Alustan korkeuden asetukset saa tehtyä ongelmitta, joten jollakin tapaa perää saa kuitenkin laskettuakin.
Tässä vaiheessa tehdyn tarkastelun perusteella päättelen, että kyse on kompressorikokonaisuuden osalta joko venttiiliblokin (solenoid valve block kuvassa nro 6) tai kompressorin tyhjäysventtiilin (discharge solenoid valve, kuvassa nro. 2) vikaantumisesta. Molempia saa hankittua varaosana, jolloin kompressoria ei tarvitse kokonaan uusia.
IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by MakeH View Post...olisiko piuha saanut siipeensä? Eli tuota tyhjennysventtiiliä ei saada ohjattua.
Venttiili toimii siten, että se on perusasennossaan kiinni (eli ilmaa ei pääse pusseista ulos) ja kun ilmapussien painetasoa on tarkoitus alentaa, niin venttiili avataan ja pidetään auki 12 voltin jatkuvalla syöttöjännitteellä.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by MakeH View PostKun (jos) tämä vika tuli täsmälleen samalla hetkellä kuin tukivarsijumppa, olisiko piuha saanut siipeensä? Eli tuota tyhjennysventtiiliä ei saada ohjattua.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Kompuran tyhjennysventtiili on matkalla ja se saadaan ensi viikolla vaihdettua. Mikäli ongelma ei senkään jälkeen katoa lienee enää jäljellä kaksi vaihtoehtoa. Joko tasonsäätöantureista tulee väärää tietoa järjestelmään eli joku niistä on kaput tai sitten alusta on kalibroitava uudelleen. Kompressorin toiminta on ihan normaalia ja se täyttää kuten kuuluukin. Molemmat ilmapussit on nyt uudet ja kompuran kaksoisventtiilikin on vaihdettu. Eli käytännössä kaikki takapään ilmajousitukseen liittyvät osat on kopressorin tyhjennysventtiilin vaihtamisen jälkeen uusia.
Comment
-
-
Originally posted by Pepper1976 View PostJoko tasonsäätöantureista tulee väärää tietoa järjestelmään eli joku niistä on kaput tai sitten alusta on kalibroitava uudelleenM550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Comment