Announcement

Collapse
No announcement yet.

Takaisinkutsut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • P.T.
    Bimmer Rookie
    • May 2019
    • 68
    • Oulu

    Takaisinkutsut

    Kahdeksan peräkkäisen VAG konsernin auton jälkeen tuli hankittua talouteen toiseksi autoksi elämäni ensimmäinen BMW, tarkemmin F07 530D GT xDrive 2011.

    Katselin tuohon littyen takaisikutsut kahdesta lähteestä:




    Ja niitähän löytyykin ihan jonkinmoinen lista. Tuo Trafin ylläpitämä lista näyttää olevan suppeampi verrattuna noihin Autoliiton listoihin, jotka perustuvat Saksan ADAC:in ylläpitämiin tietoihin.

    Pelkän moottori- ja vuosimallin perusteella näyttäisi tuohon hankkimaani autoon osuvan useampikin takaisinkutsu, joista viimeisin tämä EGR -hässäkkä, josta oma ketju jo olikin. Kävin tänään Wetterillä tarkistamassa tuon tilanteen ja yllätyksekseni auto ei kuulunut minkään takaisinkutsun piiriin... Ei siitäkään huolimatta että tuon autoliiton listan mukaan esim. EGR takaisinkutsu koskee 6-sylinterisistä 08/2010 - 01/2017 valmistumisvälillä olevia autoja, johin omanikin siis kuuluu.

    Onko näissä N57 koneissa tuon aikavälin sisällä sitten vielä niin paljon varianssia, että tuota ongelmaa ei kaikissa olisi?

    Onko muut F07 omistajat käyneet tuon tarkistamassa ja onko autonne kuulunut kyseisen takaisinkutsun piiriin?

    Sitten ehdotan, että kerättäisiin tämän yhden ketjun alle kaikki esiin tulleet takaisinkutsut, niin osaisi omansakin käydä sitten tarkistamassa...?
    --
    F07 530D GT xDrive
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17543
    • Turku

    #2
    Mikä ihme tuo F1X airbag-moduulikutsu on? Enpä ole kuullut....
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • HV530XD
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2015
      • 399
      • Lappeenranta

      #3
      Originally posted by P.T. View Post

      Ei siitäkään huolimatta että tuon autoliiton listan mukaan esim. EGR takaisinkutsu koskee 6-sylinterisistä 08/2010 - 01/2017 valmistumisvälillä olevia autoja, johin omanikin siis kuuluu.

      Onko näissä N57 koneissa tuon aikavälin sisällä sitten vielä niin paljon varianssia, että tuota ongelmaa ei kaikissa olisi?
      EGR versioita on erilaisia, käsittääkseni johtuen eri alihankkijoista. EGR coolerin sarjanumero ratkaisee kuuluuko kampanjaan vai ei. Oma N57 myös tuolta ajanjaksolta, mutta ei kuulu kampanjaan. Olikohan jossain tällä foorumilla "Bemarit palaa" - niminen ketju, missä tuota EGR versiota käsiteltiin? 🤔

      Comment

      • zakspeed
        BTCF Member
        • Nov 2003
        • 2000
        • Tampere/kainuu

        #4
        Karkea kahtiajako N57 moottoreiden osalta. Kaasuläppä imusarjan takapäässä niin ei kuulu takaisinkutsun piiriin.

        Kaasuläppä imusarjan etuosassa niin kuuluu takaisinkutsun piiriin.
        -M5- '00
        -i3 94 rex '19
        -Ascona B 4.0 '80
        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

        Comment

        • JTM81
          Newbiemmer
          • Jun 2017
          • 7
          • Kanta-Häme

          #5
          Oma autoni on F11 530. Ainakin Bilteman sivun rekisterinumerohaun perusteella auto on vm 2012, rekisteröity 27.10.2011. Moottorikoodi on N57-D30A.

          Auto on ruennut hävittämään jäähdyttäjän nestettä hiljakseen, eikä lätäkköä mihinkään synny. Soitin Laakkoselle, sattuisiko tuohon yksilöön olemaan takaisinkutsukampanjaa EGR:n jäähdyttimen takia, ja kyllä oli. Jospa saisi nyt vuodon ilmaiseksi hoidettua.

          Takaisinkutsu toimii siten että ensin pitää viedä auto tunnin mittaiseen tarkastukseen, jossa päätetään, vaihdetaanko osa. Sit varataan aika varsinaiselle vaihdolle, jos syytä nähdään.

          Edit. tarkastin vielä alustanumerolla tarkan valmistusajankohdan ja se on 2011 / 09
          Last edited by JTM81; 24-05-2019, 07:32.

          Comment

          • carnifex
            Bimmer Rookie
            • Jul 2005
            • 58

            #6
            Tänään kävi oma auto EGR jäähdyttimen vaihdossa. Auto F11 530xd -11. Meni varmaan jotain pari kuukautta tarkastuksesta, kun osa vaihdettiin.

            Comment

            • alspe
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 3402
              • Tre

              #7
              Tuleeko ja sulkeutuuko noi kutsut aina vuosittain vai mitä tarkoittaa Autoliiton sivuilla menneiden vuosien takaisinkutsut?

              Kerran on mun avain luettu Autokeskuksella jossa mies sanoi, että mitään takuuremppaa ei ole tähän tehty eikä mitään aktioita auki.

              Kuulemma joskus ollut ilmastoinnin höyrystinkennon vaihtoaktio F1X:ssa auki? Minulla tilanne, että mahdollisesti A/C vuotaa aineet sieltä sisäkennosta ulos. Mitä tahansa autoremppaa tekisin/maksaisin ennemmin, mutta en tuota... voi veljet...
              Last edited by alspe; 24-05-2019, 14:12.
              G30 520d xDrive
              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

              Comment

              • JaniLap
                BTCF Member
                • Sep 2012
                • 2761
                • Tampere

                #8
                Originally posted by alspe View Post
                Kuulemma joskus ollut ilmastoinnin höyrystinkennon vaihtoaktio F1X:ssa auki? Minulla tilanne, että mahdollisesti A/C vuotaa aineet sieltä sisäkennosta ulos.
                Tilanteessasi yksi ratkaisu on viedä auto valtuutettuun merkkihuoltoon ja kertoa viankuvaus. Huolto selvittää ja tutkii asiaa ja laatii korjaussuunnitelman, joka hyväksytetään kustannusarvioineen ensin asiakkaalla ja samalla voidaan keskustella mahdollisesta valmistajan aktiosta. Sen mukaan päätät kuinka asiassa edetään, vai maksatko vain vian selvittelystä, viet auton mukanasi ja korjautat jossakin muualla. Tällä menettelyllä tulisi ainakin katsottua mikä on valmistajan vastaantulo ja heidän mielipiteensä vikakohteesta ja kustannusarviosta ml. mahdollinen goodwill.
                IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                Tampere

                Comment

                • P.T.
                  Bimmer Rookie
                  • May 2019
                  • 68
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by alspe View Post
                  Tuleeko ja sulkeutuuko noi kutsut aina vuosittain vai mitä tarkoittaa Autoliiton sivuilla menneiden vuosien takaisinkutsut?
                  Autoliiton sivulla on vain ryhmitelty nuo takaisinkutsut vuosittain, eli kunkin vuoden tiedostossa, on sinä vuonna ilmoitetut takaisinkutsut. Takaisinkutsu voi olla, ja yleensä kait onkin voimassa useamman vuoden. Esim. VAG:n päästöhuijauskampanjahan on ollut voimassa jo vuosia ja on kait niin kauan, että "kaikki" on saatu korjattua.

                  Tuolla autoliiton sivulla on omassa sarakkeessa tuon kutsun voimassaoloaika.

                  Ja nuo autoliiton takaisinkutsut on tosiaan Saksan ADACin tiedoista peräisin ja ainakin minusta näyttää, että Trafin ylläpitämä sisältö on paljon suppeampi. Olisiko sitten niin, että Suomen maahantuoja ilmoittaa nuo Trafin tiedot ja siinä välissä tapahtuu vielä filtteröintiä...?
                  --
                  F07 530D GT xDrive

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎