Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d xd F11 aktiivialustaan spacerit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pepper1976
    Bimmer Rookie
    • Oct 2014
    • 144
    • Forssa

    530d xd F11 aktiivialustaan spacerit

    Elikkäs tuollasella aktiivialustalla olevaan M-Sporttiin koitettu 12mm spacereita taakse (vanteet bemarin OEM style 331, takana 9 x 19 ET44) ja kauhea tärinä ja ravistus. Onko niin, että tuo aktiivialusta ei siedä leventelyitä? Spacereissa lienee eroja eli onko kellään kokemusta asiasta? Näissä keskittävissä lätyissä mitä kokeiltiin oli muovinen keskihuullos joten voiko tärräämisen syy olla tuo eli onko oletettavissa että korjaantuu jos lätty on kokometallinen? Tai voisiko kapeampi spaceri toimia? Kysehän on näkökysymyksestä mutta ero näöllisesti on sen verran iso että ainakin kuulen mielipiteitä onko tuota mahdollista saada toimimaan. Pyörä jää ilman spaceria niin paljon lokarin sisään, että se on rehellisesti sanottuna vähän hassun näköinen. Toki en aio alkaa vääntämään asian kanssa jos jollain on tietoa ettei homma kannata sillä näkökysymykset ei koskaan mene ajo-ominaisuuksien edelle.
    Last edited by Pepper1976; 24-08-2019, 21:21.
  • peto2
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 8266
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by Pepper1976 View Post
    Elikkäs tuollasella aktiivialustalla olevaan M-Sporttiin koitettu 12mm spacereita taakse (vanteet bemarin OEM style 331, takana 9 x 19 ET44) ja kauhea tärinä ja ravistus. Onko niin, että tuo aktiivialusta ei siedä leventelyitä? Spacereissa lienee eroja eli onko kellään kokemusta asiasta? Näissä keskittävissä lätyissä mitä kokeiltiin oli muovinen keskiö ja voiko tärräämisen syy olla tuo eli onko oletettavissa että korjaantuu jos lätty on kokometallinen? Tai voisiko kapeampi spaceri toimia? Kysehän on näkökysymyksestä mutta ero näöllisesti on sen verran iso että ainakin kuulen mielipiteitä onko tuota mahdollista saada toimimaan. Pyörä jää ilman spaceria niin paljon lokarin sisään, että se on rehellisesti sanottuna vähän hassun näköinen. Toki en aio alkaa vääntämään asian kanssa jos jollain on tietoa ettei homma kannata sillä näkökysymykset ei koskaan mene ajo-ominaisuuksien edelle.

    Kyllä tuo ongelma kuulostaa täysin vialliselle spacerille. Onko sulla kuvaa tai linkkiä noihin spacereihin?
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14495
      • Oulu

      #3
      Originally posted by peto2 View Post
      Kyllä tuo ongelma kuulostaa täysin vialliselle spacerille. Onko sulla kuvaa tai linkkiä noihin spacereihin?
      Joo, mutta ei kyllä liity aktiivialustaan millään tavalla.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • peto2
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 8266
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        Originally posted by zener View Post
        Joo, mutta ei kyllä liity aktiivialustaan millään tavalla.
        Juu ei todellakaan.. Olisikin mielenkiintoinen alusta jos ET:n muutos saisi paikat tärisemään
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Pepper1976
          Bimmer Rookie
          • Oct 2014
          • 144
          • Forssa

          #5
          Alla olleet täryyttäjät oli tuollaset.

          Comment

          • peto2
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 8266
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            Originally posted by Pepper1976 View Post
            Alla olleet täryyttäjät oli tuollaset.

            https://www.st-suspensions.net/produ...eelspacers_dzx
            Aika mielenkkintoista ettei tuolla ole mitään mainintaa, että minkä kokoiselle keskireiälle nuo on tarkoitettu.


            Tuon muoviosan kuuluu olla tiukka sekä napaan että vanteeseen. Millainen se oli oikeasti?

            Ei ainakaan mikään luottamusta herättävä keksintö käyttää muovia tuossa vanteen ja spacerin rajapinnassa keskitykseen kun muovin toisella puolella on vain tyhjää. :think
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Pepper1976
              Bimmer Rookie
              • Oct 2014
              • 144
              • Forssa

              #7
              Millaista spaceria kannattais kokeilla?

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4630
                • Tampere

                #8
                Originally posted by Pepper1976 View Post
                Millaista spaceria kannattais kokeilla?
                Metallista umpiaineista.
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • Pepper1976
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2014
                  • 144
                  • Forssa

                  #9
                  Originally posted by fraatti View Post
                  Metallista umpiaineista.
                  Mistä moisia saa? Olisko heittää paikkaa tai linkkiä?

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4630
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by Pepper1976 View Post
                    Mistä moisia saa? Olisko heittää paikkaa tai linkkiä?
                    Eikös esim täällä ole? Jostain saattaa kyllä löytää edullisemminkin. Myös esim H&R taitaa myös valmistaa noita.
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • JaniLap
                      BTCF Member
                      • Sep 2012
                      • 2757
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by Pepper1976 View Post
                      Mistä moisia saa? Olisko heittää paikkaa tai linkkiä?
                      Minulta löytyy 12 mm pari ylimääräisenä. Eibach Pro Spacer.
                      IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                      Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                      Tampere

                      Comment

                      • Pepper1976
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2014
                        • 144
                        • Forssa

                        #12
                        Originally posted by peto2 View Post
                        Aika mielenkkintoista ettei tuolla ole mitään mainintaa, että minkä kokoiselle keskireiälle nuo on tarkoitettu.


                        Tuon muoviosan kuuluu olla tiukka sekä napaan että vanteeseen. Millainen se oli oikeasti?

                        Ei ainakaan mikään luottamusta herättävä keksintö käyttää muovia tuossa vanteen ja spacerin rajapinnassa keskitykseen kun muovin toisella puolella on vain tyhjää. :think


                        No nyt on kokeiltu sekä muoviosalla olevaa että Eibachin kokoalumiinista lopputuloksella, että muovihuulloksella oleva täryttää melkoisesti ja alumiininenkin hieman. Onko ideaa, että mistä tuo johtuu sillä eihän ET:n muutoksen kai pitäisi tärinöitä aiheuttaa? Mutta niin se vaan aiheuttaa. Alustassa on kaikki kunnossa ja pyöränkulmat juuri säädetty eli en keksi enää mitään järkevää syytä mistä moinen johtuu. Kaikki toisiaan vasten olleet pinnatkin oli tarkastettu ja putsattu. Ei vaikutusta asiaan. Toki tässä on kyse vain ulkonäöllisestä asiasta enkä ole ajomukavuutta halukas piiruakaan uhraamaan ulkonäön takia. Olisi toki makeamman näköinen jos saisi takarenkaat lähemmäs lokarin reunaa mutta pitää ilmeisesti hyväksyä ettei se onnistu kuin korkeintaan vaihtamalla takavanteet 9 > 8,5 jolloin ET muuttuu ja vaikka rengaskin ohenee (sama leveys edessä ja takana sitten) niin rengas tulee hieman ulospäin ilman välikappaleita. Muuta keinoa ei taida enää olla.

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7531
                          • Jyväshyvä

                          #13
                          Originally posted by Pepper1976 View Post
                          pitää ilmeisesti hyväksyä ettei se onnistu kuin korkeintaan vaihtamalla takavanteet 9 > 8,5 jolloin ET muuttuu ja vaikka rengaskin ohenee (sama leveys edessä ja takana sitten) niin rengas tulee hieman ulospäin ilman välikappaleita. Muuta keinoa ei taida enää olla.
                          Tuossa ajatusmaalimassa on kyllä nyt sellainnen virhe että se kumi jää ~7 mm sisemmäksi kuin leveämmillä takavanteilla vaikka se vanne itsessään on sen ~8 mm ulompana...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • Pepper1976
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2014
                            • 144
                            • Forssa

                            #14
                            Originally posted by MajorDrake View Post
                            Tuossa ajatusmaalimassa on kyllä nyt sellainnen virhe että se kumi jää ~7 mm sisemmäksi kuin leveämmillä takavanteilla vaikka se vanne itsessään on sen ~8 mm ulompana...


                            Niimpäs onkin. Totta.

                            Comment

                            • fraatti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 4630
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by Pepper1976 View Post
                              No nyt on kokeiltu sekä muoviosalla olevaa että Eibachin kokoalumiinista lopputuloksella, että muovihuulloksella oleva täryttää melkoisesti ja alumiininenkin hieman. Onko ideaa, että mistä tuo johtuu sillä eihän ET:n muutoksen kai pitäisi tärinöitä aiheuttaa? Mutta niin se vaan aiheuttaa. Alustassa on kaikki kunnossa ja pyöränkulmat juuri säädetty eli en keksi enää mitään järkevää syytä mistä moinen johtuu. Kaikki toisiaan vasten olleet pinnatkin oli tarkastettu ja putsattu. Ei vaikutusta asiaan. Toki tässä on kyse vain ulkonäöllisestä asiasta enkä ole ajomukavuutta halukas piiruakaan uhraamaan ulkonäön takia. Olisi toki makeamman näköinen jos saisi takarenkaat lähemmäs lokarin reunaa mutta pitää ilmeisesti hyväksyä ettei se onnistu kuin korkeintaan vaihtamalla takavanteet 9 > 8,5 jolloin ET muuttuu ja vaikka rengaskin ohenee (sama leveys edessä ja takana sitten) niin rengas tulee hieman ulospäin ilman välikappaleita. Muuta keinoa ei taida enää olla.
                              Olen nähnyt livenä sellaisen keissin missä levikepalan "keskitysosa" oli niin matala että se ei keskittänyt enää alkuperäistä vannetta jossa oli todella syvä viiste renkaan keskireijässä. Ettei tässä nyt olisi kyse samasta asiasta? Viiste on muistaakseni jotain 5-6mm luokkaa. Se että keskitysolake menee 0,5mm tuonne sisään ei riitä...
                              F11 535dX LCI
                              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎