Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 535d softalla vakiotehoihin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marko.K
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1193
    • Helsinki

    F11 535d softalla vakiotehoihin

    Tulipahan käytyä laitattaa uuteen kulkineeseen lisää löylyä Turbotecillä. Vakiona 283hv ja softan jälkeen 301hv. Joten nyt kuuluukin kysymys että missä "vika"?

    Mitään vikakoodia ei löytynyt. Penkittäjä puhui ahtoilman lämpötilasta, että oli sen verran korkealla että ei saatu kunnon lukemia aikaiseksi. Tuostahan pitäisi se vähintään 340hv irrota, useimmiten 350-360hv.

    Oli myös puhetta mahdollisesta imusarjan tukkoisuudesta. Eräs imusarjoja putsaava firma sanoi, että voi olla anturissa vikaa. Luin muistaakseni täältä jostain postauksesta että noita antureita on mennyt tyyliin jokatoisesta, eikä anna siitä vikakoodia lainkaan. Vaikuttaa kuulemma syöttöön. Livedatallahan tuota nyt täytyisi tutkia. Eipä tuo 18hv tehonlisäys nyt aiheuttanut muuta kuin harmaita hiuksia

    Täällä jollain ollut vastaavaa, tai mistä voisi johtua?
    F11 535d -11 367hv/728nm
    E39 M5 -99 Alpine White II
    E65 730da -02
    E60 530da -03
    E39 530da -03 240hv/600nm
    E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
    E38 740iaL -95
    E39 530d -99 245hv/528nm
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4628
    • Tampere

    #2
    Originally posted by Marko.K View Post
    Tulipahan käytyä laitattaa uuteen kulkineeseen lisää löylyä Turbotecillä. Vakiona 283hv ja softan jälkeen 301hv. Joten nyt kuuluukin kysymys että missä "vika"?

    Mitään vikakoodia ei löytynyt. Penkittäjä puhui ahtoilman lämpötilasta, että oli sen verran korkealla että ei saatu kunnon lukemia aikaiseksi. Tuostahan pitäisi se vähintään 340hv irrota, useimmiten 350-360hv.

    Oli myös puhetta mahdollisesta imusarjan tukkoisuudesta. Eräs imusarjoja putsaava firma sanoi, että voi olla anturissa vikaa. Luin muistaakseni täältä jostain postauksesta että noita antureita on mennyt tyyliin jokatoisesta, eikä anna siitä vikakoodia lainkaan. Vaikuttaa kuulemma syöttöön. Livedatallahan tuota nyt täytyisi tutkia. Eipä tuo 18hv tehonlisäys nyt aiheuttanut muuta kuin harmaita hiuksia

    Täällä jollain ollut vastaavaa, tai mistä voisi johtua?
    Imu-/ahtoilman lämpötilaa voi vertailla vaikka kun kone ei käy livedatasta että näyttääkö anturi järkeviä lukemia. Alkaa kait rajoittamaan syöttöjä kun lukema nousee tarpeeksi korkealle.

    Erään vastaavan tapauksen olen kuullut tapahtuneen myös saman pajan softaa asentaneessa firmassa. Tästä auton omistaja oli sitä mieltä että by-pass tai egr-vuosi penkityksessä ja hän mainitsi asiasta firmaan ilman tuloksia. Lopulta luvatun kaltainen lappu tulikin sitten mutta lopullista häikin aiheuttajaa ei mainittu omistajalle koskaan. Tässä autossa imusatsiin oli sulanut juuri reikä hiukan aikaisemmin ja imusatsi vaihdettiin samalla kertaa, tosin käsitykseni mukaan sulamisen aiheuttaja jäi mekaanisesti vielä paikalleen.... :think

    Jostain syystä mieleen tulee itsellä vuotava by-pass tai egr Tämän toki pitäisi kaiken järjen mukaan nähdä pakokaasun takaisinkierrätyksen lämpötilaa mittaavan anturin lukemasta. Tuohan pitäisi olla melko matala kunnolla kiihdytettäessa varsinkin jos egr on ohitusleikattu softasta. Ja vaikka olisi käytössäkin niin kyllä kait se lukema melko alas pitäisi mennä kun röörit on kuitenkin kiihdytyksessä kiinni.
    Last edited by fraatti; 27-08-2019, 08:14.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • makkis
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 5152
      • Kouvola, Savisto

      #3
      Kumpi versio sulla on? 299hp vai 313hp?

      Ei varsinaista väliä, mutta itselle tuli ainakin 50hp lisää tehoa kun putsasin imusarjan ja tulppasin egr:n samalla.

      Oma veikkaukseni on että egr vuoti ja sen takia tehoa oli kateissa.
      Tuo lämpöanturi ongelma oli ihan eri korissa ja moottorissa, mutta voihan siinäkin vikaa olla, ihan saman tyyppinen se anturi kaikissa on.
      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

      Comment

      • Marko.K
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1193
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by makkis View Post
        Kumpi versio sulla on? 299hp vai 313hp?

        Ei varsinaista väliä, mutta itselle tuli ainakin 50hp lisää tehoa kun putsasin imusarjan ja tulppasin egr:n samalla.

        Oma veikkaukseni on että egr vuoti ja sen takia tehoa oli kateissa.
        Tuo lämpöanturi ongelma oli ihan eri korissa ja moottorissa, mutta voihan siinäkin vikaa olla, ihan saman tyyppinen se anturi kaikissa on.
        299hp versio...newtoneita oli softauksen jälkeen 628nm
        Last edited by Marko.K; 27-08-2019, 09:49.
        F11 535d -11 367hv/728nm
        E39 M5 -99 Alpine White II
        E65 730da -02
        E60 530da -03
        E39 530da -03 240hv/600nm
        E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
        E38 740iaL -95
        E39 530d -99 245hv/528nm

        Comment

        • Marko.K
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1193
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by makkis View Post
          Kumpi versio sulla on? 299hp vai 313hp?

          Ei varsinaista väliä, mutta itselle tuli ainakin 50hp lisää tehoa kun putsasin imusarjan ja tulppasin egr:n samalla.

          Oma veikkaukseni on että egr vuoti ja sen takia tehoa oli kateissa.
          Tuo lämpöanturi ongelma oli ihan eri korissa ja moottorissa, mutta voihan siinäkin vikaa olla, ihan saman tyyppinen se anturi kaikissa on.
          Millä konstilla muuten tuli tuo imusarja putsattua?
          F11 535d -11 367hv/728nm
          E39 M5 -99 Alpine White II
          E65 730da -02
          E60 530da -03
          E39 530da -03 240hv/600nm
          E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
          E38 740iaL -95
          E39 530d -99 245hv/528nm

          Comment

          • makkis
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 5152
            • Kouvola, Savisto

            #6
            Viemärirakeilla isossa astiassa.
            Mutta kannattaa se egr tulpata, kai se on softasta jo ajettu kiinni?

            Minulla myös 299hp versio.
            Imusarjan putsauksen ja egr tulppauksen jälkeen Tuikun softalla penkitettiin 360hp risan ison turbon kanssa.
            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

            Comment

            • Marko.K
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1193
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by makkis View Post
              Viemärirakeilla isossa astiassa.
              Mutta kannattaa se egr tulpata, kai se on softasta jo ajettu kiinni?

              Minulla myös 299hp versio.
              Imusarjan putsauksen ja egr tulppauksen jälkeen Tuikun softalla penkitettiin 360hp risan ison turbon kanssa.
              On otettu pois ohjelmallisesti käytöstä ja piuha kuulemma nyppästy irti, oli puhetta että se olisi hyvä vielä tulpata
              F11 535d -11 367hv/728nm
              E39 M5 -99 Alpine White II
              E65 730da -02
              E60 530da -03
              E39 530da -03 240hv/600nm
              E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
              E38 740iaL -95
              E39 530d -99 245hv/528nm

              Comment

              • VolvoTDi
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 1576
                • Tampere - Pori

                #8
                Jos 18hv vain tulee lisää niin saa kyllä vuotaa TODELLA rajusti joku. Tämä taas johtaa siihen, että vakio-ohjelmalla tulee aivan varmasti koodia viasta. Tuon mallin diagnostiikka on äärimmäisen herkkä huomaamaan mm. pienetkin ilmavuodot. Oletan, että ahtoja tarkistettiin testerillä vs pyynti, ilmamäärä, syöttö, jne jne. Näin saa selville mikä jää toteutumatta = teho ei nouse.

                Noita on muutamia tullut vastaan, missä ohjaus on ohjelmassa toteutettu eri tavalla kuin muissa ja se pitää sieltä vain äkätä, muuten ei voimaa tule. Tässä kohtaa väitän, että jos vakiona ei häiriötä ole niin tekniikka on kunnossa.
                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                Check:
                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                Tampere 044-5867096

                Comment

                • Marko.K
                  BTCF Member
                  • Jul 2006
                  • 1193
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by VolvoTDi View Post
                  Jos 18hv vain tulee lisää niin saa kyllä vuotaa TODELLA rajusti joku. Tämä taas johtaa siihen, että vakio-ohjelmalla tulee aivan varmasti koodia viasta. Tuon mallin diagnostiikka on äärimmäisen herkkä huomaamaan mm. pienetkin ilmavuodot. Oletan, että ahtoja tarkistettiin testerillä vs pyynti, ilmamäärä, syöttö, jne jne. Näin saa selville mikä jää toteutumatta = teho ei nouse.

                  Noita on muutamia tullut vastaan, missä ohjaus on ohjelmassa toteutettu eri tavalla kuin muissa ja se pitää sieltä vain äkätä, muuten ei voimaa tule. Tässä kohtaa väitän, että jos vakiona ei häiriötä ole niin tekniikka on kunnossa.
                  Eipä siitä livedataa luettu, vain vikakoodit tsekattiin eikä niitä ollut. Kyllä vakionakin tuntu voimaa olevan, tietty en varmaksi osaa sanoa miltä sen täytyy tuntua, kun ei vastaavasta ollut ennen kokemusta. Paineanturin sekä ahtoilman lämpötila-anturin vaihdatin, eikä mielestäni ainakaan näin perstuntumalla eroa tullut. Uusi imusarja on pistetty tilaukseen, kun jäi ebaysta edullisemmaksi mitä nykyisen putsaus. Alkaa mennä kyllä hakuammunnaksi. Joten täytyypä käydä livedataa luetuttamassa, ja ehkäpä vielä mahdollisesti soittaa Turbotecille, että oliko tämä mainitsemasi juttu hogattu. En toki lähde epäilemään heidän ammattitaitoa, mutta toki virheitä voi sattua...
                  F11 535d -11 367hv/728nm
                  E39 M5 -99 Alpine White II
                  E65 730da -02
                  E60 530da -03
                  E39 530da -03 240hv/600nm
                  E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                  E38 740iaL -95
                  E39 530d -99 245hv/528nm

                  Comment

                  • Marko.K
                    BTCF Member
                    • Jul 2006
                    • 1193
                    • Helsinki

                    #10
                    Tämäkin ratkesi uudella imusarjalla sekä sylinterikannen imukanavien putsauksella By Turbotec. Nyt kerkii taas kauppaan -> 367hv / 721nm
                    F11 535d -11 367hv/728nm
                    E39 M5 -99 Alpine White II
                    E65 730da -02
                    E60 530da -03
                    E39 530da -03 240hv/600nm
                    E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                    E38 740iaL -95
                    E39 530d -99 245hv/528nm

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6325
                      • P-Pohjanmaa

                      #11
                      Originally posted by Marko.K View Post
                      Tämäkin ratkesi uudella imusarjalla sekä sylinterikannen imukanavien putsauksella By Turbotec. Nyt kerkii taas kauppaan -> 367hv / 721nm
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4628
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by Marko.K View Post
                        Tämäkin ratkesi uudella imusarjalla sekä sylinterikannen imukanavien putsauksella By Turbotec. Nyt kerkii taas kauppaan -> 367hv / 721nm
                        Vaihdettiinko imusarja pelkästään likaisuuden takia vai oliko siinä muutakin vikaa?
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • Marko.K
                          BTCF Member
                          • Jul 2006
                          • 1193
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by fraatti View Post
                          Vaihdettiinko imusarja pelkästään likaisuuden takia vai oliko siinä muutakin vikaa?
                          Imusarja vaihdettiin kun siellä oli ollut työn alla vastaavanlainen auto samanlaisine ongelmineen, joka oli saatu imusarjan ja imukanavien putsauksella kuntoon. On mulla se vanha imusatsi tossa, melko töhnäsen näkönen...
                          F11 535d -11 367hv/728nm
                          E39 M5 -99 Alpine White II
                          E65 730da -02
                          E60 530da -03
                          E39 530da -03 240hv/600nm
                          E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                          E38 740iaL -95
                          E39 530d -99 245hv/528nm

                          Comment

                          • Krisu8D
                            Newbiemmer
                            • Dec 2019
                            • 9
                            • Kaarina

                            #14
                            Originally posted by Marko.K View Post
                            Tämäkin ratkesi uudella imusarjalla sekä sylinterikannen imukanavien putsauksella By Turbotec. Nyt kerkii taas kauppaan -> 367hv / 721nm
                            Mitä tälle korjaukselle tuli hintaa?

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎