Vein Laakkoselle EGR-tarkistukseen eilen. Työnjohtaja totesi, että voi mennä 1-1,5h... tuli vartin päästä takaisin . Venttiili poistettu, tulpattu ja ohjelmallisesti myös poistettu. Takaisinkutsu tuli kuitattua.
Turha reissu kaikkiaan, mutta meneepä katsastuksesta läpi aikanaan....
Laakkosellahan sattuikin olemaan nohevaa porukkaa tuolla kertaa. Tuo auto kun ei ainakaan EGR takia pala ikinä.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Tästä esimerkistä rohkaistuneena varasin ajan Tampere Autokeskus.
Marraskuun alkuun meni. Raportoin täällä, jos jotain kummallista.
Toivottavasti mennään Laakkosen esimerkin mukaan.
Mulle tuli kanssa lappu ja koko egr hässäkkä komeilee tallin hyllyllä.. Pitäskö käyttää marmoritiskillä näytillä
Siinävaiheessa kun kyseinen kutsu näkyy trafin järjestelmässä niin joudut käymään. Jos takaisinkutsu näkyy avoimena ja on kirjattu turvallisuuteen vaikuttavaksi niin leima jää saamatta.
Mulla F11 530 vm2011. EGR poistettu käytöstä pari vuotta sitten ja SW päivitetty niin, ettei tule vikoja. Samalla vähän tehoa lisää.
En tosiaan haluaisi viedä, kun kaikki toimii hyvin.
Onkos tietoa?
-Onko pakko viedä tai käy hassusti katsastuksessa jatkossa?
-Mitä siellä tehdään? Vaihtavatko EGR:n ja päivittävät uuden vakiosoftan?
Mulla -14 loppuvuoden 530d. Otin jo keväällä yhteyttä Laakkoseen että onko auto kampanjan piirissä. Pyytivät näytille ja totesivat että EGR jäähdytin vaihtoon.
Osa tilaukseen ja kun ilmoittivat että osa on tullut vein auton sinne.
Sain vielä sijaisauton ilmaiseksi kun en joutanut jäädä odottelemaan. Seuraavana päivänä auto valmis. Mitään softia eivät paivittäneet.
Paikka oli Jyväskylä Laakonen.
-BMW 530d Touring -14 LCI -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon -Zetor 6245-89 -David Brown 996 -76 -MF 35 -58 -Tunturi Super Sport -85 -Tunturi Super Sport -77
Comment