Announcement

Collapse
No announcement yet.

530xd pakoputki ritisee kuumuuttaan

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2236
    • Vantaa

    530xd pakoputki ritisee kuumuuttaan

    Uusi kulkine alla ja ihmetyttää pakoputken lämpeäminen ajossa. Ei tarvitse ajella ku taajama vauhteja niin pysäköidessä putki on niin kuuma että pitää ritsevää ääntä. Bensa koneissa tähän tottunut, mutta eka diiseli mikä moista tekee.

    Normaalia?
    F11 530xd LCI
    S2 Avant
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4629
    • Tampere

    #2
    Originally posted by VilleP View Post
    Uusi kulkine alla ja ihmetyttää pakoputken lämpeäminen ajossa. Ei tarvitse ajella ku taajama vauhteja niin pysäköidessä putki on niin kuuma että pitää ritsevää ääntä. Bensa koneissa tähän tottunut, mutta eka diiseli mikä moista tekee.

    Normaalia?
    Toimintälämpötilassaan katalysaattori on noin 250-300 asteinen. Jos DPF-poltto on käynnissä niin tällöin pöntön lämpötila on tuossa 500-600 astetta.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • VilleP
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2236
      • Vantaa

      #3
      Eikös DPF ole heti ahtimen jälkeen? Meinaan että tuo ritisee puolessa matkassa auton pohjaa. Enkä ole huomannut että poltto olisi päällä. Pitäisi vissiin äänestä ja hajusta huomata?
      F11 530xd LCI
      S2 Avant

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4629
        • Tampere

        #4
        Originally posted by VilleP View Post
        Eikös DPF ole heti ahtimen jälkeen? Meinaan että tuo ritisee puolessa matkassa auton pohjaa. Enkä ole huomannut että poltto olisi päällä. Pitäisi vissiin äänestä ja hajusta huomata?
        Juu, siellähän se majailee ja tuon mollukan lämpötila(pakokaasun) vaikuttaa tietysti koko pakoputkistoon. Tarkoittanet varmaan ääntä mikä tulee metallin lämpölaajenemisen seurauksena eli sellainen napsuminen?

        Noista saattaa huomata joo. Itse en ole tuota huomannut vaikka olen omistanut auton jo miltei vuoden. Ehkä poltot ovat tapahtuneet matka-ajossa ja muutenkin varmaan varsin harvaan.
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • VilleP
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2236
          • Vantaa

          #5
          Joo napsuminen varmaan kuvaava termi.
          F11 530xd LCI
          S2 Avant

          Comment

          • VilleP
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2236
            • Vantaa

            #6
            Lähdin äsken kylmällä autolla ja ajoin taajamaa 3-4 kilsan lenkin. Lämmöt ei ehtineet nousta yli 50c, mutta parkkiin tullessa putki oli taas sen verran saanut jo lämpöä että napsui taas.
            F11 530xd LCI
            S2 Avant

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4629
              • Tampere

              #7
              Originally posted by VilleP View Post
              Lähdin äsken kylmällä autolla ja ajoin taajamaa 3-4 kilsan lenkin. Lämmöt ei ehtineet nousta yli 50c, mutta parkkiin tullessa putki oli taas sen verran saanut jo lämpöä että napsui taas.
              Tuskimpa tuolla on mitään merkitystä.
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • racing02
                BTCF Member
                • Nov 2004
                • 2044
                • Riihimäki

                #8
                Kun en yhtään tunne näitä uusia vehkeitä niin onko näissä rosteriputki? Se napsuu paljon enemmän kuin mustaa rautaa oleva. Ei siitä kannata välittää.

                Comment

                Working...
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎