Announcement

Collapse
No announcement yet.

FAI Autoparts reaktiotangot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • P.T.
    Bimmer Rookie
    • May 2019
    • 68
    • Oulu

    FAI Autoparts reaktiotangot

    F07 530dx täryyttää rattia jarruttaessa ja kuulemma reaktiotankojen puslat entiset.

    Netistä katselin tarvikeosia ja satasen molemmin puolin näyttäisi löytyvän yleisesti. Tuolla on tarjouksessa alle 70 euroon tuollaset:



    Onko nuo FAI Autopartsin osat millaisia maineeltaan ja onko kukaan tuollaisia ehkä jopa alle laittanut?
    --
    F07 530D GT xDrive
  • pyyn0
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 1055
    • Fin

    #2
    Originally posted by P.T. View Post
    F07 530dx täryyttää rattia jarruttaessa ja kuulemma reaktiotankojen puslat entiset.

    Netistä katselin tarvikeosia ja satasen molemmin puolin näyttäisi löytyvän yleisesti. Tuolla on tarjouksessa alle 70 euroon tuollaset:



    Onko nuo FAI Autopartsin osat millaisia maineeltaan ja onko kukaan tuollaisia ehkä jopa alle laittanut?
    Se Lemförderin sama tukivarsi maksaa 20€ enemmän, nyt on ihan väärä paikka säästää.
    -BMW F11 530xd -12
    -BMW E60 530dA -04
    -BMW E23 735iA -85
    Ex
    -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
    -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
    -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
    -BMW E39 528i 96

    Comment

    • VilleP
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2284
      • Vantaa

      #3
      Nimenomaan. Halvan mikälien kun laittaa, niin kohta saa vaihtaa sen lemföderin. Kokemusta on.
      F11 530xd LCI
      S2 Avant

      Comment

      • P.T.
        Bimmer Rookie
        • May 2019
        • 68
        • Oulu

        #4
        Kiitokset, siksi kyselenkin kun en noista tiedä. Minulle tuo Lemförder on yhtä tuntematon kuin tuo FAI autopartskin...

        Mutta sellaiset (Lemförder) uskaltaa siis tilata.

        Ei ole eri merkillä ajettujen edellisten noin 600 tkm aikana yhtään pyörän laakeria kummempaa alustan osaa tarvinnut tilata, joten ei ole näihin
        tarvinnut tutustua. Näyttäisi siltä, että BMW:n myötä nämäkin tulee tutuksi... :think
        --
        F07 530D GT xDrive

        Comment

        • VilleP
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2284
          • Vantaa

          #5
          Lemföder=orkkis. Tuntuu orkkiskin olevan 100tkm jälkeen vaihtokunnossa.
          F11 530xd LCI
          S2 Avant

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14499
            • Oulu

            #6
            Originally posted by VilleP View Post
            Lemföder=orkkis. Tuntuu orkkiskin olevan 100tkm jälkeen vaihtokunnossa.
            Jep, lemförder ei ole nykyisin oikea tae kestävyydestä. Itsekkin olen osittain jo kokeillut muita tunnettuja merkkejä välillä...

            Varsinkin näissä F-kopan nelivedoissa pahimmillaan orggis puslat ollut entiset 70tkm kohdalla.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • VilleP
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2284
              • Vantaa

              #7
              Audi puolella föderit kestävät sen 200tkm, mitä pidän kohtuullisena. Trw:llä ajoin myös aika pitkään. Febi taisi mennä paskaksi 20tkm jälkeen. Motonetin halvimmat oli jo uutena semmoista hyytelöä että heitin ne parin tonnin jälkeen roskiin.

              Tosian omasta myös nuo reaktiotankojen puslat aivan loppu ja 118tkm mittarissa. Menee tällä viikolla vaihtoon. En sinänsä ihmettele tuota kulumis nopeutta, iso pusla ja ottaa käytännössä kaikki etuakseliin kohdistuvat pitkittäisvoimat vastaan itsestään. Audissa taaempi tukivarsi apuna tässä ja puslat hieman pienemmät.
              F11 530xd LCI
              S2 Avant

              Comment

              • Dabbler
                Bimmer Rookie
                • Aug 2010
                • 102
                • Lpr

                #8
                Pakko mainita taas oma kokemus TRW:n tukivarsista e61 korissa, ensimmäisistä meni pallot vuodessa aivan väljiksi, seuraavat sain takuuseen asennettuna, meni taas noin vuosi ja kumipuslien päät paskana, kolmansia en enää huolinut otin lemförderit, tuon jälkeen en kyseistä merkkiä ole ostellut.

                Comment

                • Markkanenn
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2016
                  • 262
                  • Vantaa

                  #9
                  Tuntuu että vaikka ostaisi ”laadukkaita” merkkiosia tarvikkeina (febi, trw) niin laatu ei todellakaan ole samaa mitä saman valmistajan osat on kun ne tehdään esim. oem osana bmw:lle bmw logoilla ja osanumeroilla varustettuina.
                  Lemförderin osien laatu on parhain kyllä tarvikkeenakin. Trw ja febit tuntuu olevan yhtä laadukasta kun mapco ja topran.
                  F11 520d -12

                  Comment

                  • JaniLap
                    BTCF Member
                    • Sep 2012
                    • 2761
                    • Tampere

                    #10
                    Autonvalmistajille toimitettavien OE-osien kohdalla varaosavalmistajilla on pääsääntöisesti kapeammat toleranssirajat, joissa tuote hylätään ennen paketointia ja toimitusta tilaajalle. Sen sijaan tarvikeosien kohdalla valmistuserissä sallitaan suuremmat poikkeamat, mikä alentaa valmistuskustannuksia, kun hylättävien kappaleiden osuus on pienempi ja myyntiin päätyy suurempi osa kaikista valmistetuista kappaleista. Lisäksi tuotantokustannuksiin vaikuttaa laaduntarkkailu, joka usein edellyttää koulutettua ihmistyövoimaa. OE-osien kohdalla tarkastuksia ja arviointeja tehdään useammin kuin tarvikeosissa. Mitä useampia työvaiheita varaosan valmistus edellyttää, sitä suuremmaksi myös laatuerot muodostuvat.
                    IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                    Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                    Tampere

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎