530dx F11 M-Sport -11 aktiivialustan pyöränkulmat karkailee

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pepper1976
    Bimmer Rookie
    • Oct 2014
    • 144
    • Forssa

    #1

    530dx F11 M-Sport -11 aktiivialustan pyöränkulmat karkailee

    Elikkäs tässä on kolme viikkoa säädetty kyseisen kiesin pyöränkulmia ja autossa aktiivialusta. Arvot saadaan ihan ohjearvoihin mutta hetken päästä alkaa jompi kumpi takarengas kenottamaan eli camber karkaa. Kolmesti on nyt säädetty ja aina sama juttu eli kallistuvat sisäänpäin eli miinukselle. Onko nyt niin, että pitää vaihtaa säätöpultit koska vaikuttaa siltä että lukitus ei vaan pidä? Mitään tälliä tai tärskyä ei ole tullut. Kuskin puolen takanurkka on aavistuksen alempana kun auto seisoo mutta mitää poikkeavaa ei ole muuten ollut ja auto käyttäytyy normaalisti. Vikailmojakaan ei ole tullut alustasta. Eli vaihdanko nyt ensialkuun nuo säätöpultit uusiin? Onko tuon aktiivialustan kanssa jotain huomioitavaa tuon kulmien säädön suhteen?
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 2004
    • Tampere

    #2
    Aloitetaan suuntaamiseen liittyvällä perusasioiden varmistamisella. Onhan auto kulmia mitatessa ja säädettäessä aina samassa korkeudessa? Ei silmämääräisesti vaan mitattua faktaa.

    Mihin arvoihin pystykallistuma on säädetty ja mihin se muuttuu?

    Comment

    • Pepper1976
      Bimmer Rookie
      • Oct 2014
      • 144
      • Forssa

      #3
      Originally posted by zakspeed View Post
      Aloitetaan suuntaamiseen liittyvällä perusasioiden varmistamisella. Onhan auto kulmia mitatessa ja säädettäessä aina samassa korkeudessa? Ei silmämääräisesti vaan mitattua faktaa.

      Mihin arvoihin pystykallistuma on säädetty ja mihin se muuttuu?
      Vasen taka säätö -1,52, muuttuu -2,48. Oikea taka säätö -1,53, muuttuu -2,11.

      Comment

      • zakspeed
        BTCF Member
        • Nov 2003
        • 2004
        • Tampere

        #4
        Originally posted by Pepper1976 View Post
        Vasen taka säätö -1,52, muuttuu -2,48. Oikea taka säätö -1,53, muuttuu -2,11.
        Niin olikos auton takapään korkeus kummassakin mittaus tapahtumassa sama?

        Puslat kunnossa? Tai oletettavasti on jos suuntamaan alettu.
        Last edited by zakspeed; 12-02-2020, 13:30.

        Comment

        • Pepper1976
          Bimmer Rookie
          • Oct 2014
          • 144
          • Forssa

          #5
          Originally posted by zakspeed View Post
          Niin olikos auton takapään korkeus kummassakin mittaus tapahtumassa sama?

          Puslat kunnossa? Tai oletettavasti on jos suuntamaan alettu.
          Puslat ehjiä eikä välystä missään. Kuskin puolella perän korkeus inasen matalampi.

          Comment

          • zakspeed
            BTCF Member
            • Nov 2003
            • 2004
            • Tampere

            #6
            Originally posted by Pepper1976 View Post
            Puslat ehjiä eikä välystä missään. Kuskin puolella perän korkeus inasen matalampi.
            Suurihan tuo muutos ei kyllä ole varsinkaan oikealla puolella. Vasen jo vähän enempi. Jos siellä esimerkiksi pussi tai pussit vuotaa ja korkeus ei pysy tasaisena viimeisen säädön ja uusintamittauksen jälkeen niin voi selittää tuo vertaisen muutoksn.

            Oikean muutos 18min ja vasemman 56min

            Comment

            Working...
            X