Originally posted by e34
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Steering behaviour affected.
Collapse
X
-
Originally posted by e34 View PostJossain matkalla varapyöräkoteloon, en tiedä tarkemmin kun en itse sitä vaihtanut. Oli kuulemma korjattu joskus ennestään jo..
Hammastanko, johtosarja, ohjainlaite (vesi sisään)-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostKolmea yleistä vaivaa näissä ollut tasaisesti.. Eli ns kaikki mahdolliset voi hajota.
Hammastanko, johtosarja, ohjainlaite (vesi sisään)
Parinviikonpäästä menee bemu johtosarjan vaihtoon.
Comment
-
-
Onkos kyseisestä vaivasta tullut enemmän kokemuksia vastaan?
Itsellä F11 ollut nyt noin kaksi vuotta ja taisi toissa kesämä ensimmäisen kerran tehdä tuon että takapyörät jäävät linkkuun, tapahtuu aina paikoiltaan lähtiessä, nollautuu joko pysähtymällä ja ratin vienti ääri asentoihin tai auton uudelleen käynnistämällä. Teki alkuun tosi harvoin, tyyliin kerran pari vuodessa. Nyt kesän jälkeen alkanut oireilemaan siten että tekee kerran pari viikkoon.
Kilsoja mittarissa 350tkm.
Oisko ensiapuna sähköliittimien putsaus ? voiko tuonne ohjaus mekanismiin rasvaa lisäämällä vai onko turhaa? Vai mitä tuolle olisi tehtävissä?
Istalla pitää koodit vilkaista, josko sieltä jotain vinkkiä saisi myös ongelmaan.F11 525 3.0 -10
Ex E46 330d Touring -00
Ex 316/325 '85
Comment
-
-
Vastaillaanpa tähän nyt kun ei tästä takapään kääntyvistä pyöristä kamalasti infoa löydy, jos jollekkin tästä apua olisi. (Integral Active Steering (SV2HA)).
Itsellä oireillut pari vuotta, nyt viimeaikoina vähän väliä renkaat linkussa.
Eilen nyt vihdosta viimein sitten otettiin auto nosturille ja irroitettiin tuo HSR actuator yksikkö. Kokonaisuutena hommaan meni n. 8 tuntia. Ennen kuin yksikön sai tiputettua, piti edestä purkaa "tukikehikko" josta lähtee 4 tankoa , tästä paketista meillä yksi kiinnitys pultti irtosi auton rungosta, joka sitten aiheutti lisähommia, pultti hitsailtiin lopulta osin kiinni irronneeseen kohtaan, koska sen vaihto vaikutti todella työläältä, miltei mahdottomalta.
Irroitimme myös pakoputken kiinnikkeet ja laskimme putken vaihteisto tunkilla alemmaksi, jotta saimme lisää tilaa. HSR yksikköön tulee 3 liitintä, sekä maadoitus, nämä irroitettiin ja siirrettiin pois tieltä.
Seuraavaksi irroitimme HSR yksikköön kiinnittyvät tukivarret jotka kääntävät takarenkaita, vääntöraudalla ja rengasta työntämällä sai tukivarret irroitettua HSR yksiköstä.
Itse yksikkö on 5 pultilla kiinni, omassa tukirungossa, yksikkö pitää irroittaa tukirungon kanssa, 2 isompaa pulttia on hankalassa paikassa, räikällä ei pääse kuin ehkä 15 astetta vääntämään, 2 kiintolenkin avulla saimme nuo ylemmät pultit auki, näitä joutui hiljaa nitkutteleen auki.
Tämän jälkeen HSR yksikön sai irroitettua autosta. HSR yksikkö on kiinni tukirungossa kolmella pultilla.
HSR yksikön purku meni jotakuinkin näin : (kannattaa merkata/ottaa kuvia miten yksikkö kuuluu olla nipussa..)
Ruuvi penkkiin yksikkö kiinni, suojakumien pannat auki rungon puolelta, asennon tunnistin anturi irti, valkoinen magneetin pidin irti hsr akselista.
Toinen piti putkitongeilla kiinni toisesta tukivarren laipasta, ja toinen avasi pulttimopolla akselin pultin toisesta tukivarren laipasta. Meillä ei nämä tukivarren laipat irronneet, vaan itse akseli aukesi puolesta välistä ja ruuvaamalla sai sitten akselin 2 osassa irti.
Anturin puoleinen akseli (vasemman takarenkaan puoli) oli todella karussa kunnossa. Aivan täynnä ruostepaskaa. Vasta puoli (oikean takarenkaan puoli) taasen oli täysin ehjä.
Anturin puolelta holkki oli myös haljennut ja karussa kunnossa.
Kaikki putsattiin, hiottiin anturin puoleinen akseli niin sileäksi kuin se vaan saatiin, sekä koitettiin holkkia vähän elvytttää, rasvaa paikat täyteen ja kasaan.
Kasauksessa ei ollut mitään ihmeellistä, ainoastaan HSR yksikön asennus tukirunkoon vaati passailua jotta alin pultti meni kohdilleen. Eli ei kannata HSR yksikköä tukirunkoon laittaessa kaikkia pultteja kiristää vaan käyttää yksikköä paikoillaan ja varmistaa että alin pultti menee paikoilleen.
Itsellä tuo HSR yksikkö olisi ollut kyllä vaihtokunnossa, varaosia näihin ei kait oikein saa, toki tässä olisi voinut koittaa teettää sorvilla uuden holkin hajonneen tilalle jostain kovasti materiaalista...Mutta tuo samanpuolen akselikin oli tosi kulunut.
Mulla tuo oireili 2 vuotta, aika oli tehnyt tehtävänsä, suosittelen tutkimaan aikaisemmin, silloin ehkä pelkällä putsauksella ja rasvauksella on tilanne pelastettavissa. Nyt tämä oli vain tekohengitystä ja uuden korjatun yksikön vaihto lienee edessä jossain kohtaa. Toistaiseksi tuo on kuitenkin toiminut, mitä 100km olen ehtinyt ajamaan.
Valitettavasti ei kuvia tullut otettua, mutta tässä youtube videossa on tuon yksikön purku aika hyvin kerrottu : https://www.youtube.com/watch?v=-WRblm_Tyl4&t=1550sF11 525 3.0 -10
Ex E46 330d Touring -00
Ex 316/325 '85
Comment
-
-
Jatketaanpa vanhaa topiccia eli minulla ilmaantui otsikon mukainen vikailmoitus ja ohjaustehostin lakkasi toimimasta.
Antaa seuraavat vikakoodit:
-4823E2; EPS control unit:Internal control unit fault (software)
-D02D07; Internal EPS(actual steering torque, driver, actuator, 49.0.2): signal invalid
Lisäksi tuli mieleen, että järjestelmällä taitaa olla oma akku? Katsoin ISTAlla akun jännitteen ja se näytti 8,19V!?
Voisiko tämä akun matala jännite aiheuttaa ym. ongelmat vai onkohan hammastangon ohjausyksikkö tullut tiensä päähän?
Comment
-
Comment