Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 525D isompi turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Shatter
    BTCF Member
    • Mar 2013
    • 890
    • Oulu

    F10 525D isompi turbo

    Moro,

    Onko kenelläkään tietoa saako n47 525d isompaan turboon alipainekelloa tarvikkeena? Kyseessä oleva kampe tällä hetkellä huollossa, jossa todettu kalvon vuoto ja haluavat vaihtaa koko turbon kun ei saa kelloa erikseen. :think

    Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

    E91 330dA xDrive M-Sport '09
    VW Golf Mk4 1.9TDI Automatic `05
    Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
    MB W108 250S '67 x2
  • tuikku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1353

    #2
    .
    Hukkaportin kelloa varmaan tarkoitat.

    Mitkä on oireet
    Ahtopaine ei ensin nouse ja sitten lopussa repäisee ?

    Ei nuita mee ihan niinkuin makkaraa, olis ensimminen, jonka tiedän.
    Kunhan ei vaan olisi alipainevuoto kuitenkin.
    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

    Comment

    • Shatter
      BTCF Member
      • Mar 2013
      • 890
      • Oulu

      #3
      Originally posted by tuikku View Post
      .
      Hukkaportin kelloa varmaan tarkoitat.

      Mitkä on oireet
      Ahtopaine ei ensin nouse ja sitten lopussa repäisee ?

      Ei nuita mee ihan niinkuin makkaraa, olis ensimminen, jonka tiedän.
      Kunhan ei vaan olisi alipainevuoto kuitenkin.
      Hukkaportin kelloa juurikin.

      Tutkin asiaa jo aiemmin saaduilla vikakoodeilla ensimmäisen vikatilan ilmetessä viime joulukuussa. Koodit liittyivät ahtopaineen säätöön.. Muutama 525d tapaus löytyi silloin netin syövereistä samoilla koodeilla ja oireilla jossa puhuttiin juurikin kellon rikkinäisestä kalvosta ja oli uusittu isompi turbo vian korjaamiseksi, molemmissa tapauksissa kilsat oli vain 50-100tkm väliin. Tämä kyseessä oleva peli on -13 ja kilsoja 80tkm. Kaikki alkoi joulukuussa satunnaisella vikatilalla kovemmin kiihdyttäessä, omistajan mukaan helpoiten vikatilan sai päälle eritoten puolilämpimällä koneella. Tätä jatkuessa noin nelisen kuukautta äityi niin pahaksi että lopulta oli kokoajan vikatilassa. Sen syvempää tietoa ei ole, kun ei oma auto ole ja vain välikätenä selvittämässä nyt kun paska on jo tuulettimessa.

      Tarinahan on nyt sellainen että omistaja oli vienyt auton suoraan paikalliselle marmorille huoltoon joten viimeisimpiä vikakoodeja ei ole tiedossa kun vika oli kokoajan päällä.
      Ensimmäinen diagnoosi oli ollut että pikkuturbon sähköyksikkö on rikki: Viikko osan odottelua ja vaihtoivat kokonaan uuden pikkuturbon. Uusi soitto asiakkaalle ettei tullutkaan kuntoon ja nyt vika on paikallistettu isomman turbon vuotavaan kellon kalvoon sekä selitykset ettei tätä vikaa voinut paikallistaa aiemmin koska pikkuturbo oli rikki. Olivat tässä vaiheessa ehdottaneet että pelkkää kelloa eivät saa itse hommattua, mutta jos asiakas saa itse sen jostain niin he kyllä voivat vaihtaa kellon 700e hintaan vrt. uusi isompi turbo 3200e.

      Useammalle turbohuollolle laitoin kyselyä uudesta kellosta ihan sen omalla numerolla (5820-110-5155) ja he eivätkä heidän toimittajat ulkomailta saaneet muuta tulosta minulle asti kuin ei saatavilla.
      Parhaat ehdotukset oli hommata käytetty turbo ehjän kellon toivossa, mutta sitäkään ei löytynyt pikapikaan.

      Tällä hetkellä auto seisoo huollon pihalla kolmatta viikkoa, nyt odottelemassa uutta isoakin turboa. Jännityksellä seurailen tilannetta vierestä joko tulee kuntoon kahden turbon, 3vk sijaisauton ja 6000€ jälkeen.
      Last edited by Shatter; 09-05-2020, 13:43.
      Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

      E91 330dA xDrive M-Sport '09
      VW Golf Mk4 1.9TDI Automatic `05
      Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
      MB W108 250S '67 x2

      Comment

      • juha_s
        Alueaktiivi
        • May 2008
        • 447
        • Lappeenranta

        #4
        Miulla kanssa 525d n47 josta on vaihdettu n.80tkm ajettuna isompi turbo, tarkempaa tietoa ei oo että minkä takia. Mutta voisko olla sama ongelma ollut?
        F11 535d xDrive M-Sport -13

        Comment

        • Motorbit
          Bimmer Rookie
          • Oct 2006
          • 50
          • Tuusula, Finland

          #5
          Originally posted by Shatter View Post
          ................. ja nyt vika on paikallistettu isomman turbon vuotavaan kellon kalvoon sekä selitykset ettei tätä vikaa voinut paikallistaa aiemmin koska pikkuturbo oli rikki. Olivat tässä vaiheessa ehdottaneet että pelkkää kelloa eivät saa itse hommattua, mutta jos asiakas saa itse sen jostain niin he kyllä voivat vaihtaa kellon 700e hintaan vrt. uusi isompi turbo 3200e.

          Useammalle turbohuollolle laitoin kyselyä uudesta kellosta ihan sen omalla numerolla (5820-110-5155) ja he eivätkä heidän toimittajat ulkomailta saaneet muuta tulosta minulle asti kuin ei saatavilla.
          Parhaat ehdotukset oli hommata käytetty turbo ehjän kellon toivossa, mutta sitäkään ei löytynyt pikapikaan.

          Onko vika varmasti alipainekellossa?
          Tarkista se joko alipainepumpulla tai edes imemällä alipainetta sinne ja kokeilemalla pysyykö letku kielessä kiinni.

          Nuo N47S1 koneen alipainekellot kestää yleensä todella hyvin mutta sen sijaan alipainesäätimet (2 kpl Pierburgin) magneettiventtiilit joskus väsähtää ja alipaine ei enää kulje. Ne maksaa 57,00 euroa kpl joten kannattaa aloittaa niistä ja samalla tutkia alipaineletkut + muoviosat vakuumijärjestelmästä.


          Jos arvaamalla korjaa niin silloin pitää aloittaa aina halvimmista osista, ei siitä 3200 euron turbosta Joka muuten maksaa 1750,00 euroa alkuperäisenä varaosana.
          Last edited by Motorbit; 19-05-2020, 04:16.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎