Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 takapään narina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zuppe
    Bimmer Rookie
    • Jun 2006
    • 60
    • Ireland

    F10 takapään narina

    270tkm ajettu 2010 F10 narisee hidastustöyssyyn ajaessa.
    Aiemmin narisi kun paikallaan paineli takakulmasta, joten vaihdettu narinahelat (liite osa 13).
    Samalla vaihdettu osat 4 ja 10.
    Edelleen siis narisee vaikkakain huomattavasti vähemmän ja vain kun ajaa hidastustöyssyn yli (= takapää niiaa).
    En ole kokeillut kuuluuko, jos peruuttaa töyssyn yli.

    Olisiko raadilla ehdotuksia, mitä vaihdetaan seuraavaksi?
    Attached Files
  • rikuh1
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2009
    • 518
    • Hämeenlinna

    #2
    Jouset tsekattu etteivät ole poikki? Narisee poikkiollessaan myös kuin hetekka.
    E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
    Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
    RikunAutofix.fi

    Comment

    • Zuppe
      Bimmer Rookie
      • Jun 2006
      • 60
      • Ireland

      #3
      Originally posted by rikuh1 View Post
      Jouset tsekattu etteivät ole poikki? Narisee poikkiollessaan myös kuin hetekka.
      No en vaihtanut (=vaihdattanut) kuin rikkinäiset jouset toiselle puolelle (tämä siis jo ennen noiden helojen vaihtoa).

      Apparin puolen jouset on siis vaihdettu (täällä kuskin puoli) + jousilautasetko noiden nimi on 03 ja 04 (Spring pads).
      Kuskin (apparin) puolen jouset olivat ehjät (sanottiin).

      Vaihdetaan siis vielä kuskin (apparin) puolen jouset ja padit (vanhat jouset menee kuitenkin kohta poikki).
      Katotaan lähteekö sillä vai tarviiko jotain muuta vielä.
      Attached Files

      Comment

      • aVe
        Bimmer Rookie
        • Dec 2009
        • 47
        • Kerava

        #4
        Asiaa hipoen... käytetyn 520d sedanin uutena omistajana ihmettelen auton takapään narinaa/kahinaa. Ajoin eilen motarilla reippaaseen vesilätäkköön (olin hetken aikaa matkustajana) ja siitä ei sen ihmeempää. 5-6 tuntia tuon jälkeen lähdin taas autolla liikkeelle ja pikkuhiljaa rupes kuulumaan sellainen kahiseva narina auton takapäästä. Kahina/narina kuuluu nyt entistä kovempaa ja on todella häiritsevää. Ääni kuuluu alle 40 nopeuksissa.

        Voiko vesi "huuhdella" jonkun puslan rasvat pois vai mikä piru siellä on? En oikein keksi tuon vesilammikon lisäksi mikä muukaan voisi vaikuttaa. Autolla ajettu 236tkm ja vuosimallia -11.

        Tässä ketjussa puhuttu narinahelasta, onko tämä jo kulttimaineen saanut osa?

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by aVe View Post
          Asiaa hipoen... käytetyn 520d sedanin uutena omistajana ihmettelen auton takapään narinaa/kahinaa. Ajoin eilen motarilla reippaaseen vesilätäkköön (olin hetken aikaa matkustajana) ja siitä ei sen ihmeempää. 5-6 tuntia tuon jälkeen lähdin taas autolla liikkeelle ja pikkuhiljaa rupes kuulumaan sellainen kahiseva narina auton takapäästä. Kahina/narina kuuluu nyt entistä kovempaa ja on todella häiritsevää. Ääni kuuluu alle 40 nopeuksissa.

          Voiko vesi "huuhdella" jonkun puslan rasvat pois vai mikä piru siellä on? En oikein keksi tuon vesilammikon lisäksi mikä muukaan voisi vaikuttaa. Autolla ajettu 236tkm ja vuosimallia -11.

          Tässä ketjussa puhuttu narinahelasta, onko tämä jo kulttimaineen saanut osa?
          Kuuluuko ääni siis kokoajan tasaisellakin ajettaessa? Onhan pyöränlaakerit kunnossa?
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • aVe
            Bimmer Rookie
            • Dec 2009
            • 47
            • Kerava

            #6
            Originally posted by HTK12 View Post
            Kuuluuko ääni siis kokoajan tasaisellakin ajettaessa? Onhan pyöränlaakerit kunnossa?
            Tasaisella ei kuulu mitään, en usko pyörän laakeriin. Pienissäkin töissyissä alustasta kuuluu selvästi kahina/narina. Sen saa myös kuulumaan ihan auton perää painamalla. Tuntuis painottuvan vasemmalle puolelle.

            Kurkkasin auton alle ja ei siellä silmämääräisesti mikään ole irti tms. Olisko joku pusla loppusuoralla?

            Comment

            • Zuppe
              Bimmer Rookie
              • Jun 2006
              • 60
              • Ireland

              #7
              Originally posted by aVe View Post
              Asiaa hipoen... käytetyn 520d sedanin uutena omistajana ihmettelen auton takapään narinaa/kahinaa. Ajoin eilen motarilla reippaaseen vesilätäkköön (olin hetken aikaa matkustajana) ja siitä ei sen ihmeempää. 5-6 tuntia tuon jälkeen lähdin taas autolla liikkeelle ja pikkuhiljaa rupes kuulumaan sellainen kahiseva narina auton takapäästä. Kahina/narina kuuluu nyt entistä kovempaa ja on todella häiritsevää. Ääni kuuluu alle 40 nopeuksissa.

              Voiko vesi "huuhdella" jonkun puslan rasvat pois vai mikä piru siellä on? En oikein keksi tuon vesilammikon lisäksi mikä muukaan voisi vaikuttaa. Autolla ajettu 236tkm ja vuosimallia -11.

              Tässä ketjussa puhuttu narinahelasta, onko tämä jo kulttimaineen saanut osa?
              Mulla narinat alkoi kanssa ensin vesisateella edestä, sitten alkoi kuulua myös kuivalla kelillä edestä ja takaa.
              Tosin tuota ennen kuului kyllä edestä aikamoinen pamaus motarilla, kun jousi ilmeisesti meni poikki. Heti tuon jälkeen ei kuulunut mitään, sitten muutaman kuukauden päästä sateella alkoi narisemaan.
              Etujousi oli mulla ainakin poikki (on siis poikki juuresta noin 2 cm, ei vaikuta ajoon muuten mutta narisee häiritsevästi), mun vehje meni jopa leimasta läpi vaikka molemmat toisen puolen jouset oli poikki (en tiennyt tuolloin, että olivat poikki), jos ei osaa osaa katsoa ei tuota näe.
              Rikkinäiset jouset vaihdettiin, takapää narisi edelleen, vaihdettin narinahelat, edelleen narisee, joskin nyt on taas selkeästi kuultavissa, että jousi on poikki, mekaanikko ei varmaan muistanut katsoa ja kysyttäessä sanoi hädissään, että kunnossa on (täällä on mahdotonta myöntää, että olisi unohtanut katsoa).

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by aVe View Post
                Tasaisella ei kuulu mitään, en usko pyörän laakeriin. Pienissäkin töissyissä alustasta kuuluu selvästi kahina/narina. Sen saa myös kuulumaan ihan auton perää painamalla. Tuntuis painottuvan vasemmalle puolelle.

                Kurkkasin auton alle ja ei siellä silmämääräisesti mikään ole irti tms. Olisko joku pusla loppusuoralla?
                Kun painamallakin saa äänen aikaan, niin voisi hyvin olla se narinahela.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Zuppe
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2006
                  • 60
                  • Ireland

                  #9
                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Kun painamallakin saa äänen aikaan, niin voisi hyvin olla se narinahela.
                  Luinpa huolimattomasti, mulla ei saa enää ääntä aikaan pelkästään painamalla, nyt pitää ajaa töyssyn yli.
                  Tuo painamalla aikaansaatu ääni (kun auton takakulmaa painoi) tosiaan katosi vaihtamalla narinahelat taakse, pelkkä rikkinäisen jousen vaihtaminen ei riittänyt (jousi siis vaihdettiin ensin, kun se ei auttanut niin vaihdettiin helat).

                  Comment

                  • aVe
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2009
                    • 47
                    • Kerava

                    #10
                    Ei ollut sittenkään se narinahela vaan jousi poikki takaa kuskin puolelta!
                    Monen monta autoa omistaneena en ole törmännyt vielä yhteenkään, jossa jousi poikki, mutta nyt olen kuullut että näitä menee paljon (siis kaikilla merkeillä). Laatu heikentynyt?

                    Ei taida olla Kauhavan rautaa

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by aVe View Post
                      Ei ollut sittenkään se narinahela vaan jousi poikki takaa kuskin puolelta!
                      Monen monta autoa omistaneena en ole törmännyt vielä yhteenkään, jossa jousi poikki, mutta nyt olen kuullut että näitä menee paljon (siis kaikilla merkeillä). Laatu heikentynyt?

                      Ei taida olla Kauhavan rautaa
                      Kyllähän jousia menee kaikilla merkeillä. Vanhemmissakin autoissa menee, moniin joutunut vuosien varrella jousi jumppailemaan. Joissakin toki menee toisia enemmän jousia.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎