Announcement

Collapse
No announcement yet.

N57x Moottorin teho alentunut ja pari vikakoodia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makebm5
    Bimmer Enthusiast
    • May 2009
    • 1255
    • Kainuu

    N57x Moottorin teho alentunut ja pari vikakoodia

    750:stä kysymys mutta M550d ja varmaan muihinkin passaa oireet.
    Tässä koko tarina. Aluksi akku vaihdettu vajaa viikko sitten kun oli 7 vuotta vanha eikä "radio" pysynyt kauaa päällä. No sitten alkoi pesun jälkeen Comfort access temppuilemaan. Vika paikallistui takaoven kahvaan ja piuha irti ja kahva tilaukseen( ei ole vielä uutta).
    Tähän asti toimi muuten moitteitta. Tänään sitten kun lähti liikkeelle tuli ilmoitus lisääntyneestä virrankulutuksesta. (Kattoluukku oli yön tuuletus asennossa en tiedä voiko lisätä virran syöntiä). No sitten risteyksestä napakampi kiihdytys liikenne virtaan niin tehot katosi ja ilmoitus alentuneesta tehosta. Tämän jälkeen tosin toimi myöhemmin ilman sammuttamista normaalin oloisesti ja tehot oli tallessa.
    Vikakoodi 288B00 power management closed circuit protection, quiescent current injury.
    ja 27F100 Charge air hose monitoring charge air hose dropped.( Tässä aika leima 10 km ylempää myöhemmin.)
    Mitään irto letkua en huomannut tai kuulunut vuotoa ja taitaa olla tässä N57X metallia ja pultattu nuo "letkut"
    Hyviä arvauksia? EGR pitäisi olla ohjelmallisesti kiinni mutta ei tulpattu.
    Last edited by makebm5; 16-06-2020, 20:04.
    BMW i4 M50, BMW E89 35is
    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7527
    • Jyväshyvä

    #2
    Napaa se rikkinäisen kahvan johto irti ja lataa akku ja ihmettele sen jälkeen lisää jos vika uusiutuu...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Puuankkuri
      Bimmer Rookie
      • Jan 2006
      • 161
      • Ylöjärvi

      #3
      Totta, voi hyvinkin olla kaikki vain kahvaan liittyvää.
      Oli miten oli mutta näin on

      Comment

      • makebm5
        Bimmer Enthusiast
        • May 2009
        • 1255
        • Kainuu

        #4
        Originally posted by MajorDrake View Post
        Napaa se rikkinäisen kahvan johto irti ja lataa akku ja ihmettele sen jälkeen lisää jos vika uusiutuu...
        Joo piuha on ollut irti kahvan irrotuksen jälkeen koko ajan ja en sitä takaisin ole laittanut. Rikkinäisessä kahvassa on vain valon johto paikoillaan.
        Tälläinen koodi on asiasta päällä koko ajan.
        9307AF
        DAYS driver door / side rear (FTH) invalid current value to unlocking line.
        Last edited by makebm5; 17-06-2020, 12:24.
        BMW i4 M50, BMW E89 35is
        Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

        Comment

        • alpine3
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2010
          • 1271
          • Kajjjaani

          #5
          Originally posted by makebm5 View Post
          Tälläinen koodi on asiasta päällä koko ajan.
          9307AF
          DAYS driver door / side rear (FTH) invalid current value to unlocking line.
          Jos ISTA:lla luettu vikakoodit niin sehän tarjoaa sitä vianselvityspolkua siitä vikakoodista kun menee syvemmälle sinne koodiin. Sieltä voisi saada enemmän osviittaa mistä tuo koodi johtaa juurensa.
          BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
          BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

          Comment

          • makebm5
            Bimmer Enthusiast
            • May 2009
            • 1255
            • Kainuu

            #6
            Originally posted by alpine3 View Post
            Jos ISTA:lla luettu vikakoodit niin sehän tarjoaa sitä vianselvityspolkua siitä vikakoodista kun menee syvemmälle sinne koodiin. Sieltä voisi saada enemmän osviittaa mistä tuo koodi johtaa juurensa.
            Vahva veikkaus kun sitä ei enne kahvan johdon irrotusta ollut että siitä on koodi.
            BMW i4 M50, BMW E89 35is
            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

            Comment

            • alpine3
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2010
              • 1271
              • Kajjjaani

              #7
              Originally posted by makebm5 View Post
              Vahva veikkaus kun sitä ei enne kahvan johdon irrotusta ollut että siitä on koodi.
              No niimpä tosiaan, ilmeisesti kuskin puolen takaovi kyseessä. Jos kahvan vaihdon jälkeen vielä valittaa tuota "Charge air hose" -koodia niin sitten se egr-venttiili tarkempaan syyniin onko varmasti sulki jos ahtovuotoja ei ole. Ahtopaineanturistakin pitäisi jäädä vikakoodi jos viallinen.
              BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
              BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎