Announcement

Collapse
No announcement yet.

Driver restraint system vikavalo -13 F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NakkiMakki
    Bimmer Rookie
    • Nov 2015
    • 38
    • Seinäjoki

    Driver restraint system vikavalo -13 F10

    Peruutin ulos autokatoksesta niin tuntui kuin olisi kuulunut jotain rutinaa ratin takaa, ja antoi tämmösen hälytyksen mittarinäyttään: Driver restraint system. Punainen kolmio ja turvavöiden kuva. Keskusnäyttöön pidempi selostus.


    Laitoin auton nyt alkuun lataukseen, kun ei ole enää marmori auki, netistä äkkiä luin että joillain on mennyt ihan latauksella ohi, toisilla vaihdettu tunnistin penkin alle jne, mutta tuo ratista kuuluva ratina pistää mietityttämään.


    Normaalissa ajossa ei kuulu, mutta kun peruutti ja käänti rattia ääriasentoon, niin ratisi.


    Muilla kokemusta asiasta?


  • JiiVee92
    BTCF Member
    • Mar 2017
    • 929
    • Kouvola/Myllykoski

    #2
    Jos kaikki ratin toiminnot lopetti toiminnan, niin heitetään, että slipring hajosi.
    EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
    NYT: E61 530xd -08 käyttis
    Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

    Comment

    • NakkiMakki
      Bimmer Rookie
      • Nov 2015
      • 38
      • Seinäjoki

      #3
      Originally posted by JiiVee92 View Post
      Jos kaikki ratin toiminnot lopetti toiminnan, niin heitetään, että slipring hajosi.



      Kävinpä kokeilemassa, eikä mikään ratin nappi toiminut. Olisko tuo Driver restraint system -sitten ilmoitus siitä ettei myöskään kuskin airbag toimi?


      Jännästi meni kun tein just ma-ti 500km lenkin, ja nyt kotoa lähties raksahti rikki.





      Onkohan kuinka kallis korjaus jos soittelis huomenna marmorille? Autolla ajettu 132tkm ja -13 Aika nopeasti hajosi, mitenköhän goodwill? Täys bmw huoltikirja kuitenkin löytyy.

      Comment

      • PNM2
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2015
        • 1092
        • Espoo

        #4
        Originally posted by NakkiMakki View Post
        Kävinpä kokeilemassa, eikä mikään ratin nappi toiminut. Olisko tuo Driver restraint system -sitten ilmoitus siitä ettei myöskään kuskin airbag toimi?


        Jännästi meni kun tein just ma-ti 500km lenkin, ja nyt kotoa lähties raksahti rikki.





        Onkohan kuinka kallis korjaus jos soittelis huomenna marmorille? Autolla ajettu 132tkm ja -13 Aika nopeasti hajosi, mitenköhän goodwill? Täys bmw huoltikirja kuitenkin löytyy.
        Mulla meni sama osa joskus F11:sta ja se oli marmorilla 800€ töineen. Tosiaan turvajärjestelmiä airbageja ja ABS:ia myöten oli mulla pois pelistä. Ja nimenomaan rattia kääntäessä naksahti joku ja sen jälkeen rattia pyörittäessä kuului laahaavaa ääntä ja sen kyllä tunsikin.
        i4 M50
        ex: G30 530e xDrive M-Sport
        ex: F11 525d xDrive
        ex: F11 520d
        ex: E91 318i

        Comment

        • O-Peksi
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 2775
          • Joensuu

          #5
          Sen spiraalikaapelin saa korjattua kyllä. Joskus vuosi sitten oli yhdestä F11:sta katkennut kaapeli toisesta päästä läheltä tinauksia, niin otettiin katkennut pätkä pois vaan ja tinaten uusiksi kiinni. Siinä kaapelissa on varaa ihan reilusti lyhentää, vaikka katkeaisi useammankin kerran. Hetken joutui pähkäilemään kaapelin reititystä, kun ensimmäistä kertaa purin tuollaisen paketin ja kaapeli levisi sikin sokin. Kyseinen auto tänäkin päivänä ajossa ja kaikki toimii.
          ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4628
            • Tampere

            #6
            Originally posted by O-Peksi View Post
            Sen spiraalikaapelin saa korjattua kyllä. Joskus vuosi sitten oli yhdestä F11:sta katkennut kaapeli toisesta päästä läheltä tinauksia, niin otettiin katkennut pätkä pois vaan ja tinaten uusiksi kiinni. Siinä kaapelissa on varaa ihan reilusti lyhentää, vaikka katkeaisi useammankin kerran. Hetken joutui pähkäilemään kaapelin reititystä, kun ensimmäistä kertaa purin tuollaisen paketin ja kaapeli levisi sikin sokin. Kyseinen auto tänäkin päivänä ajossa ja kaikki toimii.
            Eräästä wolsusta spiraali otti myös lopputilin. Tuossa kaapeli oli poikki keskeltä. Tuolle ei ollut enää oikein mahdollista tehdä mitään.

            Tuon enempää ei ole noita tullut avattua joten en voi sanoa sen enempää että mistä tyypillisesti porsivat.
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎