Tuli hankittua tuollainen '13 F11 (ei lci) 530xd, ja siitä olisi heti alkuun pari kysymystä. Ensimmäisenä webasto. Tehdasvarusteissa sitä ei näytä olevan, mutta konepeltiin on liimattu webaston tarra jossa malliksi ilmoitetaan Thermotop evo 5kw ja vuosi 2014. Lisäksi konehuoneessa on yksi selvästi jälkiasenteinen sulake. Oletan siis että tuossa on (tai on ainakin ollut) jälkiasenteinen webasto. Autokauppias ei tästä tiennyt mitään, ja esimerkiksi kaukosäädintä ei siihen ole. Kuinkahan tuota webaa siis voisi päästä ohjaamaan? Ainoa mitä olen toistaiseksi keksinyt, niin idriven kautta pääsee kyllä laittamaan lämmitykselle aloitusajan. Tänään sitä kokeilin (+15c), ajastettuna lämppärin puhallin kyllä pyöri autossa mutta webaston pöhinää ei kuulunut eikä lämpöä tullut.
Sitten toinen kysymys vanteista. Ajattelin hankkia kesärenkaille style 331:t tai sitten 351:t (19"). Monessa paikkaa on tullut vastaan huomautus että f10:n 9" leveä takavanne 275/35 renkaalla ei käy, vaan touringissa takana täytyisi olla 8.5" leveä vanne 245/40 renkaalla (eli sama kuin edessä). Toisaalta joissain ilmoituksissa taas mainitaan että sopii myös f11. Mikähän tässä se totuus nyt on? En ole toistaiseksi nähnyt myynnissä ensimmäistäkään sarjaa jossa olisi 4kpl 8.5" vanteita.
Ja vielä vanteisiin liittyen: mikä on helpoin tapa nähdä onko minulla rengaspainevalvonta antureilla vai pyörintänopeuksiin perustuvaa mallia? Eli toisinsanottuna tarvitsenko uusiin vanteisiin paineanturit?
Varustelista:
Sitten toinen kysymys vanteista. Ajattelin hankkia kesärenkaille style 331:t tai sitten 351:t (19"). Monessa paikkaa on tullut vastaan huomautus että f10:n 9" leveä takavanne 275/35 renkaalla ei käy, vaan touringissa takana täytyisi olla 8.5" leveä vanne 245/40 renkaalla (eli sama kuin edessä). Toisaalta joissain ilmoituksissa taas mainitaan että sopii myös f11. Mikähän tässä se totuus nyt on? En ole toistaiseksi nähnyt myynnissä ensimmäistäkään sarjaa jossa olisi 4kpl 8.5" vanteita.
Ja vielä vanteisiin liittyen: mikä on helpoin tapa nähdä onko minulla rengaspainevalvonta antureilla vai pyörintänopeuksiin perustuvaa mallia? Eli toisinsanottuna tarvitsenko uusiin vanteisiin paineanturit?
Varustelista:
Comment