Tervehdys pitkästä aikaa!
Otsikon mukainen ongelma on vaivannut vuoden 2011 525 3.0d autoani noin 3-4 viikkoa.
Ensimmäisenä oireena tuli kesken ajon monta vikakoodia:
- Transmission, drive moderately
- Restrain system
- Driving comfort restricted
- Parking brake only partyally available
- Drivetrain error
Saattoi noita olla muitakin, mutta yhtä kaikki, monta ilmoitusta tauluun peräkkäin.
Lisäksi tällainen ongelma tuli samaan aikaan:
Välillä startti ei pyöri lainkaan, välillä startti pyörii alle puoli sekuntia. Kun koittaa esim tunnin päästä, saattaa käynnistyä ihan mainiosti. Arvioituna starttaamisen kanssa on ongelmia noin 1/3 käynnistyskerralla. Jollei starttaa/starttaa hetken, ei ole vaikutusta siihen onko auto sammutettu hetki sitten vai vuorokausi sitten. Eli vika tulee täysin satunnaisesti. Mutta kun starttaus-ongelma on "päällä", auton pitää antaa olla ainakin puoli tuntia rauhassa, jonka jälkeen saattaa startata. Tai sitten ei
Vikakooditkin saattavat tulla autoon 15 sekunnin, minuutin tai tunnin ajon jälkeen, tai olla kokonaan tulematta. On tullut myös niin että autossa oli ollut ainoastaan virrat päällä, eli ei ollut edes käynnissä.
Tarkistetut asiat:
- akku uusittu ja rekisteröity
- autossa ei ole comfort accesia, eli ei ovenkahvaongelma
- startille menevä virtakaapeli tarkistettu
Kun starttausongelma on "Päällä", osa moduuleista on punaisella Istalla katsoessa, muuten noihin saa yhteyden. Keltaisia moduuleja on luonnollisesti paljon kun niin monesta paikasta tulee herja.
Auto ollut merkkiin erikoistuneella korjaamolla pitkiä aikoja ilman mitään edistystä, olisikohan täällä palstalla hyviä ideoita mistä vikaa hakea :think
Edit:
Niin, ja kierroslukumittari hyppii 0-2000 rpm ja nopeusmittarin lukema päivittyy silloin tällöin kun vika ilmestyy.
Mikään vikakoodi ei jää voimaan nollauksen jälkeen, eli kun auto toimii missään ei ole vikakoodeja.
Otsikon mukainen ongelma on vaivannut vuoden 2011 525 3.0d autoani noin 3-4 viikkoa.
Ensimmäisenä oireena tuli kesken ajon monta vikakoodia:
- Transmission, drive moderately
- Restrain system
- Driving comfort restricted
- Parking brake only partyally available
- Drivetrain error
Saattoi noita olla muitakin, mutta yhtä kaikki, monta ilmoitusta tauluun peräkkäin.
Lisäksi tällainen ongelma tuli samaan aikaan:
Välillä startti ei pyöri lainkaan, välillä startti pyörii alle puoli sekuntia. Kun koittaa esim tunnin päästä, saattaa käynnistyä ihan mainiosti. Arvioituna starttaamisen kanssa on ongelmia noin 1/3 käynnistyskerralla. Jollei starttaa/starttaa hetken, ei ole vaikutusta siihen onko auto sammutettu hetki sitten vai vuorokausi sitten. Eli vika tulee täysin satunnaisesti. Mutta kun starttaus-ongelma on "päällä", auton pitää antaa olla ainakin puoli tuntia rauhassa, jonka jälkeen saattaa startata. Tai sitten ei
Vikakooditkin saattavat tulla autoon 15 sekunnin, minuutin tai tunnin ajon jälkeen, tai olla kokonaan tulematta. On tullut myös niin että autossa oli ollut ainoastaan virrat päällä, eli ei ollut edes käynnissä.
Tarkistetut asiat:
- akku uusittu ja rekisteröity
- autossa ei ole comfort accesia, eli ei ovenkahvaongelma
- startille menevä virtakaapeli tarkistettu
Kun starttausongelma on "Päällä", osa moduuleista on punaisella Istalla katsoessa, muuten noihin saa yhteyden. Keltaisia moduuleja on luonnollisesti paljon kun niin monesta paikasta tulee herja.
Auto ollut merkkiin erikoistuneella korjaamolla pitkiä aikoja ilman mitään edistystä, olisikohan täällä palstalla hyviä ideoita mistä vikaa hakea :think
Edit:
Niin, ja kierroslukumittari hyppii 0-2000 rpm ja nopeusmittarin lukema päivittyy silloin tällöin kun vika ilmestyy.
Mikään vikakoodi ei jää voimaan nollauksen jälkeen, eli kun auto toimii missään ei ole vikakoodeja.
Comment