Laakkonen joskus huollon yhteydessä tuumaili että automaattilaatikko luistaa ykkös- ja kakkosvaihteilla normaalia enemmän, mutta että se voi johtua ajotyylistäkin. Viimeksi huollossa pyysin sitten tarkistamaan asian, mutta silloin väittivät, että "toimii normaalisti".
Olen itse ollut huomaavinani, että risteyksestä rauhallisesti lähtiessä kylmähköllä koneella ja laatikolla loota ehkä ensin hiukan luistaa ja sitten nykäisee, kun vaihde kytkeytyy. Isommilla vaihteilla vaihtaa mielestäni erittäin nätisti ja luulisin, että lämpimänä myös pienemmillä (täytyy koettaa muistaa tarkkailla).
Pitäisi lähitulevaisuudessa päättää, kummasta autosta luopuu ja päätökseen voi olla vaikutusta sillä, jos tuo laatikon luisto antaa odottaa kallista remonttia lähitulevaisuudessa. Autolla on ajettu vajaat 135000 ja vaihteistoöljyt on vaihdettu jossain 70000-80000 tienoilla muistaakseni.
Niin että pitäisikö tuosta olla huolissaan vai ei? :think
Olen itse ollut huomaavinani, että risteyksestä rauhallisesti lähtiessä kylmähköllä koneella ja laatikolla loota ehkä ensin hiukan luistaa ja sitten nykäisee, kun vaihde kytkeytyy. Isommilla vaihteilla vaihtaa mielestäni erittäin nätisti ja luulisin, että lämpimänä myös pienemmillä (täytyy koettaa muistaa tarkkailla).
Pitäisi lähitulevaisuudessa päättää, kummasta autosta luopuu ja päätökseen voi olla vaikutusta sillä, jos tuo laatikon luisto antaa odottaa kallista remonttia lähitulevaisuudessa. Autolla on ajettu vajaat 135000 ja vaihteistoöljyt on vaihdettu jossain 70000-80000 tienoilla muistaakseni.
Niin että pitäisikö tuosta olla huolissaan vai ei? :think
Comment