Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 535D jyristää / täristää 1700rpm ->

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marko.K
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1193
    • Helsinki

    F11 535D jyristää / täristää 1700rpm ->

    Auto on muutaman kuukauden kovemmissa kiihdytyksissä täristänyt ilkeästi. Mittarissa jo 281tkm. Luin täältä jotain 6v vanhaa ketjua, missä puhuttiin 330D mallista ja sen vauhtipyörästä. Siinä oltiin juurikin kuvailtu tuon täristystyksen tulevan helpoiten 1700-1800 rpm alueella, eli pienillä kierroksilla reippaammin kiihdyttäessä.

    Autoon on vaihdettu 👇

    - kardaanin tukilaakeri sekä kumilimput
    - ristikkonivel/cv nivel
    - perämurikan puslat
    - laatikon tukikumit
    - vetarit
    - turbiini ja mekatroniikka

    Kaikki toimii hyvin, mutta tuo täristys vaivaa. Auto on softattu 385/800

    Ei taida olla muuta vaihtoehtoa kun vauhtipyörä? Onko joku omaansa vaihtanut? Jos on niin saako näihin kiinteätä versiota.
    F11 535d -11 367hv/728nm
    E39 M5 -99 Alpine White II
    E65 730da -02
    E60 530da -03
    E39 530da -03 240hv/600nm
    E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
    E38 740iaL -95
    E39 530d -99 245hv/528nm
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2158
    • Vantaa

    #2
    Vauhtipyörä ei tässä tapauksessa auttane koska kapine on kiinteä jo alkujaan, ei kaksoismassa kuten manuaaleissa.

    Moottorin tukikumit?
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • Marko.K
      BTCF Member
      • Jul 2006
      • 1193
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by VilleP View Post
      Vauhtipyörä ei tässä tapauksessa auttane koska kapine on kiinteä jo alkujaan, ei kaksoismassa kuten manuaaleissa.

      Moottorin tukikumit?
      Joo enpä tajunnut tätä
      F11 535d -11 367hv/728nm
      E39 M5 -99 Alpine White II
      E65 730da -02
      E60 530da -03
      E39 530da -03 240hv/600nm
      E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
      E38 740iaL -95
      E39 530d -99 245hv/528nm

      Comment

      • Marko.K
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1193
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by VilleP View Post
        Vauhtipyörä ei tässä tapauksessa auttane koska kapine on kiinteä jo alkujaan, ei kaksoismassa kuten manuaaleissa.

        Moottorin tukikumit?
        Ne on vaihettu. Mulla on nelipyöräohjaus autossa, ja sieltä oli löytynyt takapään hammastangosta välykset, se tietty voi olla yks vaihtoehto joka sen aiheuttaa. Auto myös puoltaa oikeelle vaikka kaikki mahdollinen on oikeestaan tehty. Takakelkan puslia joku myös ehdotti. Mun mielestä se täristys tulis takaa :think
        F11 535d -11 367hv/728nm
        E39 M5 -99 Alpine White II
        E65 730da -02
        E60 530da -03
        E39 530da -03 240hv/600nm
        E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
        E38 740iaL -95
        E39 530d -99 245hv/528nm

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2677
          • Tampere

          #5
          Originally posted by Marko.K View Post
          Auto on muutaman kuukauden kovemmissa kiihdytyksissä täristänyt ilkeästi.

          Kaikki toimii hyvin, mutta tuo täristys vaivaa. Auto on softattu 385/800
          Ovatko oireet ilmaantuneet softauksen myötä vai vasta myöhemmin? Tulee mieleeni josko ohjelmasta tarvitsisi vääntöä hieman pudottaa. Teho-ohjelman osallisuuden poissulku vaatisi vertailua auton käyttäytymisestä vakio-ohjelmaan nähden.
          B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • VilleP
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2158
            • Vantaa

            #6
            Kyllähän tuo vääntövärinöiden siirtymiseltä voimansiirtoon kuulostaa. Ilmenee tosiaan peräpään värinänä. Taitaa liika vääntö olla syypää, kuten manuaalienkin maailmassa. Tuntuu olevan autot yleisestikkin herkempiä tälle ilmiölle vanhetessaan.
            F11 530xd LCI
            S2 Avant

            Comment

            • ptikkala
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 1568

              #7
              Auto vakioksi ja testiä

              Comment

              • Vilkku89
                Bimmer Rookie
                • Apr 2017
                • 91
                • Sipoo

                #8
                Itsellä tuli värinöitä 330d:ssä kovemmissa kiihdytyksissä. Lisäksi tasanopeudella autossa kuului pienen pieni vollotus jonka kuuli kun kaikki apulaitteet olivat hiljaisena. Ääni kuului niin tasakaasulla kuin kaasu ylhäällä rullatessa, myös voimansiirtoon oli tullut pieni välys. Aluksi luulin ristikon/laakerin olevan paskana. Lopuksi selvis kun asiaa tutkin niin perästä oli mennyt oikean puoleinen poskilaakeri sekä etulaipan laakeri johon kardaanin kiinnittyy. Kardaanin pää tuntui tiukalta kun kardaanin oli paikallaan kun otin irti niin tuntui 1-2mm liike laipassa. Öljyjen mukana oli metalli hilettä, joten oletettavasti hammas pintojen kulumasta tullut välys. Vaihdoin toisen perän ja tutinat ja vollotus hävisi.
                2013 F31 330d

                Comment

                • suosukeltaja
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2009
                  • 111
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by Marko.K View Post
                  Ne on vaihettu. Mulla on nelipyöräohjaus autossa, ja sieltä oli löytynyt takapään hammastangosta välykset, se tietty voi olla yks vaihtoehto joka sen aiheuttaa. Auto myös puoltaa oikeelle vaikka kaikki mahdollinen on oikeestaan tehty. Takakelkan puslia joku myös ehdotti. Mun mielestä se täristys tulis takaa :think
                  Löytyikö loppujen lopuksi jyrinään/tärinään syytä, esim. ohjelman palauttamisella vakioksi?
                  Last edited by suosukeltaja; 23-01-2021, 07:44.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎