Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 535d drivetrain fault, pakki hävis hetkeksi?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stamina
    Newbiemmer
    • Apr 2019
    • 14
    • Tampere

F11 535d drivetrain fault, pakki hävis hetkeksi?

Auto on ollut mulla vajaa kaksi vuotta ja pelannut loistavasti. Kyseessä siis 535d vm2012, ajettu nyt 192tkm. Automaatti.
    Tänään ajoin pari kilometriä kauppaan, yritin peruuttaa parkkiruutuun, vaihdoin R:lle ja painoin kaasua. Ei tapahtunut mitään, vain kierrokset nousivat. Luulin ensin, että olin vahingossa vaihtanut vapaalle, mutta kepistä ei vain pakkia enää löytynyt. Näyttöön tuli muistaakseni drivetrain fault vika. Auton uudelleenkäynnistys ei auttanut, sama fault näytössä.

Noh, kauppareissun jälkeen startti ja nyt kaikki ok???

- Autoon on jo Saksassa 2016 vaihdettu EGR cooleri ja nyt Suomessa uudelleen 2020 heinäkuussa. Hienoa GW:tä, takuuseen meni.
    - Laatikkoöljyt ihan varmuuden vuoksi 2019 syksyllä. En usko ikiöljyyn, jota ei vaihdeta koskaan
    - Katsastus meni OK kuukausi sitten

Mikä tässä voisi olla vikana vai luetutanko suosiolla vikakoodit, jos ovat tallentuneet?
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4595
    • Tampere

Originally posted by stamina View Post
    Auto on ollut mulla vajaa kaksi vuotta ja pelannut loistavasti. Kyseessä siis 535d vm2012, ajettu nyt 192tkm. Automaatti.
    Tänään ajoin pari kilometriä kauppaan, yritin peruuttaa parkkiruutuun, vaihdoin R:lle ja painoin kaasua. Ei tapahtunut mitään, vain kierrokset nousivat. Luulin ensin, että olin vahingossa vaihtanut vapaalle, mutta kepistä ei vain pakkia enää löytynyt. Näyttöön tuli muistaakseni drivetrain fault vika. Auton uudelleenkäynnistys ei auttanut, sama fault näytössä.

Noh, kauppareissun jälkeen startti ja nyt kaikki ok???

- Autoon on jo Saksassa 2016 vaihdettu EGR cooleri ja nyt Suomessa uudelleen 2020 heinäkuussa. Hienoa GW:tä, takuuseen meni.
    - Laatikkoöljyt ihan varmuuden vuoksi 2019 syksyllä. En usko ikiöljyyn, jota ei vaihdeta koskaan
    - Katsastus meni OK kuukausi sitten

Mikä tässä voisi olla vikana vai luetutanko suosiolla vikakoodit, jos ovat tallentuneet?
    Muistelisin että joissain laatikoissa vajaa öljymäärä johti pakin puuttumiseen? Koodeja varmaan voisi lukea tai tsekata öljymäärää?
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

Comment

Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎