Announcement

Collapse
No announcement yet.

B57 ohjelmoinnin jälkeen moottorista "vedätyksen" ääni

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makebm5
    Bimmer Enthusiast
    • May 2009
    • 1236
    • Kainuu

    B57 ohjelmoinnin jälkeen moottorista "vedätyksen" ääni

    Auto tosin G11 mutta sama tilanne lienee G30. Ohjelmoinnin jälkeen huomasin että 100km/h tasa-ajossa kuuluu koneen ääntä sisälle jota ei aiemmin huomannut.
    Mitään varsinaista tärinää eli ei voimansiirron ongelmaa vaan sellainen matalataajuinen murina kuin ajaisi liian isolla vaihteella ja loppuu kun löysää kaasun tai nostaa kierroksia vaihtamalla 7 vaihteelle. Ohjauspyörään hiukan tuntuu värinää joka seuraa tuota kaasun asentoa tai eri vaihetta poistuu kuten äänikin.

    Onko muilla samanlaisia havaintoja? Ohjelmoijan kanssa sovittiinkin jo että kokeillaan palauttaa EGR takaisin toimintaan kokeeksi kun muuta asiaa ei ole mikä olisi tasa-ajossa erillailla kuin vakiossa.
    Last edited by makebm5; 09-10-2021, 09:18.
    BMW i4 M50, BMW E89 35is
    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
  • isolohko
    BTCF Member
    • May 2004
    • 900
    • Kymenlaakso

    #2
    Vaikkei noista mitään kokemusta, niin tekisi mieli arvata, että liikaa vääntöä, mutta en kehtaa arvailla.

    e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

    Comment

    • makebm5
      Bimmer Enthusiast
      • May 2009
      • 1236
      • Kainuu

      #3
      Originally posted by isolohko View Post
      Vaikkei noista mitään kokemusta, niin tekisi mieli arvata, että liikaa vääntöä, mutta en kehtaa arvailla.
      Kiihdytyksessä ei jyrise ja miten väännön lisäys vaikuttaisi tasa-ajossa?
      Last edited by makebm5; 09-10-2021, 09:18.
      BMW i4 M50, BMW E89 35is
      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

      Comment

      • mikes75
        Newbiemmer
        • Aug 2020
        • 23
        • Kokkola

        #4
        Originally posted by makebm5 View Post
        Kiihdytyksessä ei jyrise ja miten väännön lisäys vaikuttaisi tasa-ajossa?
        Tasaajossa se jurina just kuuluu ku kierroksia 1200 luokkaa ja pitää herkästi liia isoa pykälää. Varsinki jos pieni mäki tai painat kaasua mutta auto pitää saman vaihteen

        Comment

        • makebm5
          Bimmer Enthusiast
          • May 2009
          • 1236
          • Kainuu

          #5
          Originally posted by mikes75 View Post
          Tasaajossa se jurina just kuuluu ku kierroksia 1200 luokkaa ja pitää herkästi liia isoa pykälää. Varsinki jos pieni mäki tai painat kaasua mutta auto pitää saman vaihteen
          Juuripä näin. Ikävä vain kun auto muuten ei pidä ääntä juurikaan.
          BMW i4 M50, BMW E89 35is
          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

          Comment

          • makebm5
            Bimmer Enthusiast
            • May 2009
            • 1236
            • Kainuu

            #6
            Nyt EGR palautettu toimintaan. Moottorin ääni vaimeni tasa-ajossa juuri tuossa 100 vauhdissa lähes kokonaan. Pientä ääntä kuuluu edelleen.
            BMW i4 M50, BMW E89 35is
            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

            Comment

            • Jacques
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2008
              • 573
              • pk

              #7
              Syöttömäärä pyörii tuolla nopeudella varmaan 10-15mg tasolla alhaisella kierrosluvulla(1000-1500).
              Kysymys ohjelmoijalle on, onko mahdollisesti jotain muita karttoja muokattu tuolta syötön/kierrosten ympäristöstä. Kokeilisin palauttaa vakioksi muutosten osalta.
              G30 540i
              F32 435d

              Comment

              • makebm5
                Bimmer Enthusiast
                • May 2009
                • 1236
                • Kainuu

                #8
                Originally posted by Jacques View Post
                Syöttömäärä pyörii tuolla nopeudella varmaan 10-15mg tasolla alhaisella kierrosluvulla(1000-1500).
                Kysymys ohjelmoijalle on, onko mahdollisesti jotain muita karttoja muokattu tuolta syötön/kierrosten ympäristöstä. Kokeilisin palauttaa vakioksi muutosten osalta.
                Oli puhetta ja ei ole vaan isommilla kierroksilla vain puolenkaasun jälkeen.
                BMW i4 M50, BMW E89 35is
                Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                Comment

                • Jacques
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2008
                  • 573
                  • pk

                  #9
                  Jos mitään muutoksia ei ole jäljellä, niin ei sinulla pitäisi ylimääräisiä ääniäkään kuulua.

                  Heitän hatusta, mutta:
                  - Ettei ole muutoksia vielä joilla vaikutetaan imusarjan läppien, EGR:n tai kaasuläpän toimintaan (jos näitä B57 vielä on ...)?
                  - Otettu ruiskutussyklejä pois päältä, kulutusoptimoinnin nimissä?

                  Jos ei enää ole karttamuutoksia, joita ohjelmoija tunnistaa tehneensä, kysymys herää bittitason muutoksista jotka vaikuttavat läpi kierrosalueen.
                  G30 540i
                  F32 435d

                  Comment

                  • makebm5
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2009
                    • 1236
                    • Kainuu

                    #10
                    Originally posted by Jacques View Post
                    Jos mitään muutoksia ei ole jäljellä, niin ei sinulla pitäisi ylimääräisiä ääniäkään kuulua.

                    Heitän hatusta, mutta:
                    - Ettei ole muutoksia vielä joilla vaikutetaan imusarjan läppien, EGR:n tai kaasuläpän toimintaan (jos näitä B57 vielä on ...)?
                    - Otettu ruiskutussyklejä pois päältä, kulutusoptimoinnin nimissä?

                    Jos ei enää ole karttamuutoksia, joita ohjelmoija tunnistaa tehneensä, kysymys herää bittitason muutoksista jotka vaikuttavat läpi kierrosalueen.
                    Eilen tuli muutoksen jälkeen ajettu 250km ja ihan normalilta nyt vaikutti.
                    Veikkaan myös että karstalla on ollut osuutta asiaan.
                    BMW i4 M50, BMW E89 35is
                    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                    Comment

                    • Jacques
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2008
                      • 573
                      • pk

                      #11
                      Hienoa että tuli kuntoon
                      G30 540i
                      F32 435d

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎