Announcement

Collapse
No announcement yet.

Starttimoottori hajosi korjaamolla, kenen kustannus?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kahimooni
    Bimmer Rookie
    • Apr 2017
    • 122
    • Espoo

Starttimoottori hajosi korjaamolla, kenen kustannus?

Hei,

Millainen on korjaamon vastuu tällaisessa tapauksessa? Tai ylipäänsä kun autoa puretaan korjaamista varten. Jakoketjut menevät hiluineen vaihtoon.

Startin heräte oli kuulemma niin lujassa että irrotettaessa hajosi koko startti. Itse en ole saanut irrotettaessa koskaan hajalle, siksi ihmettelen hieman. N57 F11 on kulkuneuvo.

Korjaamo ehdotti että itse kustantaisin uuden, 430 euroa. En kerro korjaamon nimeä, hyvin on tähän asti asiat menneet. Tämä case on vielä selvittämättä.

Edit: kuulemma oli solenoidin pultti pyörähtänyt mutterin mukana ja haljennut muovinen osa jossa kiinni. Minkäs teet, itsellänikin olisi voinut irrota. Onko muilla ollut vastaavaa? Tällähän on ajettu jo 400 tkm, start-stopia ei ole. Minkä merkkinen startti laitetaan joka ei maksa miljoonaa mutta kestää edes 100 tkm?

-K
    Last edited by Kahimooni; 28-12-2021, 16:08.
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2325
    • Uusimaa

Mikä auto ja vuosimalli?

Mulla oli muutama vuosi sitten yksi F30 316d N47-koneella, josta halkesi startti varoittamatta takaosastaan omia aikojaan. Start/Stop oli varmaan vauhdittava tekijä. Hinurilla piti hakea Prisman parkkihallista pois.

Katsoin varaosalistasta startin OEM-numeron ja tilasin saksalaiselta purkaamolta 20tkm ajetun aivan uuden näköisen startin 70 eurolla. Niitä on saksalaiset ja ruotsalaiset purkaamot täynnä, joten ei todellakaan kannata maksaa satoja euroja uudesta osasta ellei mene korjaamon piikkiin....
    BMW G30 530e X-Drive

Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

Comment

• VilleP
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2231
      • Vantaa

EIpä tuota korjaamon piikkiin oikein voi laittaa. 400tkm ajettu niin voi paikat olla jumissa.

Jos nyt ei heti tarvitse autoa saada korjaamolta, niin uuden saa esim:

Pelkkää solenoidiakin saa ihan marmorilta jos sen uusiminen riittää.
      F11 530xd LCI
      S2 Avant

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎