Millä liimalla/tiivisteellä olette uudet lamppujen kuvut liimanneet kiinni? Perus sikaflex vai jotain muuta?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F11 etulamppujen "lasien" vaihto
Collapse
X
-
Ihan vaikka kirkas saniteettisilikonikin käy vesitiivinä liimana, ei siis merkitystä kunhan on tiivis.BMW f10 520D (Havanna)
ex. BMW e83 x3 3.0D M-sport(Silber-grau) | BMW f11 530D (Titan silber) | BMW e60 530D (Olive grün) | BMW e46 325i (Schwarz II)
BMW e39 530D M-Sport (Saphirschwartz) | BMW e60 530D (Saphirschwartz)
BMW e39 528i M-Sport (Alpinweiss III) | BMW e39 530D M-Sport (Saphirschwartz) | ex.BMW e39 520i (Montrealblau)
BMW e36 318iS (Cosmosschwarz) | BMW e36 320i (Bostongrün) | BMW e36 325i (Cosmosschwarz)
-
-
Joku hyvä liimamassa, itse laitoin yhden tunnin tuulilasiliimalla ja yhden sikaflexillä. Saako kysyä miksi vaihdat ne? Jos ei ihan palasiksi ole mennyt tai halkeama niin näkyvällä paikalla että haittaa niin en suosittele hommaa. Se permaflex ei oikein pehmene lämmöllä ja sen kaivaminen urasta pois on hirveä homma. Pari vettä sisään vuotavaa olen tehnyt painekokeen ja sitten korjannut vuodon ja hionut/kiillottanut ja kiveniskukalvo päälle niin on parempi kuin uusi. Ja aina kun ollut umpio syystä tai toisesta irti niin laittanut joka tapauksessa sikaa lisää sinne uraan kun niissä on aika vaihetelevasti alunperin sitä liimaa. Youtubesta löytyy tietty videot vaihtoon ja painekokeeseen. Bimmerjakes firma käyttää butyylikuminauhaa mitä löytyy Etrasta.
Comment
-
-
Originally posted by Jassooo View PostJoku hyvä liimamassa, itse laitoin yhden tunnin tuulilasiliimalla ja yhden sikaflexillä. Saako kysyä miksi vaihdat ne? Jos ei ihan palasiksi ole mennyt tai halkeama niin näkyvällä paikalla että haittaa niin en suosittele hommaa. Se permaflex ei oikein pehmene lämmöllä ja sen kaivaminen urasta pois on hirveä homma. Pari vettä sisään vuotavaa olen tehnyt painekokeen ja sitten korjannut vuodon ja hionut/kiillottanut ja kiveniskukalvo päälle niin on parempi kuin uusi. Ja aina kun ollut umpio syystä tai toisesta irti niin laittanut joka tapauksessa sikaa lisää sinne uraan kun niissä on aika vaihetelevasti alunperin sitä liimaa. Youtubesta löytyy tietty videot vaihtoon ja painekokeeseen. Bimmerjakes firma käyttää butyylikuminauhaa mitä löytyy Etrasta.
Comment
-
-
Tuossa on aika hyvä video asiasta. Tuossa se irrottaa lasin ja liimaa sen butyylikuminauhalla. Eka kannattaa pestä koko umpio hyvin ja jollain jarrukliinerillä ja paineilmalla se ura. Siinä on pari sellasta ilmanvaihto putkea ja toisen kun tulppaa jollain ja toisesta paineilmaa todella varovasti mutta sillee että siellä on jatkuva pikku paine ja saippuavettä joka paikkaan. Saattaa mennä pari minuuttia että alkaa kupliin mutta jos sinne tulee joka paikkaan kosteutta eikä vain sinne ihan takanurkkaan niin kyllä siitä sitte joku paikka löytyy mikä kuplii. Tuossa videolla se laittaa jonku vanhan liittimen tulpaksi mutta kun hyvin teippaa jollain kunnon teipillä ja kaverin kans tekee että se vaikka kädellä pitää sitä vielä ni kyl se onnistuu, yksin vähä hankala. Joskus ollut halki jostain reunasta ja sit ollu ihan vaan irti liimauksista. Jos on aikaa niin kannattaa avata kaikki ne luukut ja vilkkumodulit, ballastit yms ja antaa kuivua kunnolla yön yli vaikka, en suosittele kuumailmapuhaltimen käyttöä sen kuivaamiseen kun se muovi sulaa yllättävän alhaisessa lämpötilassa. Sitte kun on varma että se on sisältä kuiva niin olen ohuella kärjellä työntänyt sikaa siitä ulkoreunasta sen musta rungon ja kirkkaan lasin väliin ympäri asti ja siitä näkee että joistain kohdista menee aika pitkästi sinne väliin ja lopuksi sellanen hyvä sauma siihen kirkkaan ja mustan saumaan. Kun käyttää mustaa sikaa ni se ei tule näkymään kun on asennettu. Sit taas painekoe ja jos ei kupli ni sitte se pitää. Joka kerta on vähän huurtunut aluksi vielä sisältä asennuksen jälkeen mutta se häviää päivässä parissa, ilmeisesti johonkin aina jää vähä kosteutta joka haihtuu kun valot päällä. Led ja xenon umpiossa muistaakseni se iso ballasti on umpion alapuolella johon vesi valuu sieltä umpion sisältä että se kannattaa ravistella ettei oo täynnä vettä, sen takia pitää puskuriakin raottaa vähä reilummin että se mahtuu tulemaan pois.
Kiillotus taas hoituu esim Autoglymin ajovalon kiillotussetillä ihan hyvin mutta se bemarin alkuperänen pinnote umpiossa on aika kova että se 800 paperi mikä tulee setissä ei oikein riitä. Aluksi kannattaa teipata umpion ympärystä maalarinteipillä 4 kerrosta koska se laikka osuu aina vääriinkin paikkoihin. Olen hommannut 75mm tarralaikkoja 400-3000 karkeudet ja 400 tai 600 kun alottaa niin se pinnote ja kiveniskut lähtee nopeammin pois, kun se on noilla hiottu tasaisen sävyiseksi, eli ei oo OE pinnotetta missään ja kiveniskut ja naarmut on riittävästi pois niin siitä sit hienontamaan papereita ja kun on veden kans 1500-2500 käynyt sen läpi niin se jo vähä kiiltää ja lopuksi sillä setin kiillotutahnalla niin tulee kuin uusi jos kärsivällisyys riittää. Setissä ei tule mitään pinnoitetta mukana että se tai sit ppf kiveniskukalvo pitää laittaa. Tampereella on Yliteippaus.fi mistä saa Opticont TPH kalvoa joka on edullinen ja hyvä käsitellä, sillä olen teipannut mm valoja, puskureita ja konepeltejä yms. Tuon kun laittaa ni ei tarvi enää ikinä kiillotella, itsellä ollut uudesta 4 vuotta ja otin mielenkiinnosta pois ja umpio edelleen kuin uusi.
Melko sepustus mutta lähinnä halusin kertoa että se lasin vaihto kannattaa tehdä vain jos aikaa ja viitseliäisyyttä ja ehdoton tarve sille. Itse en varmaan niitä ikinä enää tee edes rahasta
Comment
-
-
Itsellä kans umpioiden kuorien vaihto edessä/meneillään. (Entiset haalistunut ja halkeillut molemmilta puolin läpi asti)
Te jotka ootte ko. homman tehny niin lämpökö ei auta siihen alkup. liiman pehmenemiseen? Ei meinaa vanhan kuoren jämät lähteä irti urasta ja sitten olis vielä vanhojen liimojen pois kaivaminen.. Uuniin ei mahdu ja saunassa ei saa tarpeeksi lämpöä
Vai vedänkö vain dremelillä kaikki pois?Last edited by Weller87; 15-07-2023, 10:54.F10 535dx 2013
Ex: E61 530dA LCI ´08, E39 525i M-Sport II ´03, E39 530dA ´03
Comment
-
-
Originally posted by Weller87 View PostItsellä kans umpioiden kuorien vaihto edessä/meneillään. (Entiset haalistunut ja halkeillut molemmilta puolin läpi asti)
Te jotka ootte ko. homman tehny niin lämpökö ei auta siihen alkup. liiman pehmenemiseen? Ei meinaa vanhan kuoren jämät lähteä irti urasta ja sitten olis vielä vanhojen liimojen pois kaivaminen.. Uuniin ei mahdu ja saunassa ei saa tarpeeksi lämpöä
Vai vedänkö vain dremelillä kaikki pois?
Aika työläs projekti se on mutta saa sillä mukavan säästön aikaiseksi vs. uusien umpioiden vaihto...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Comment