Announcement

Collapse
No announcement yet.

523i F11 vesipumpu vikaa ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sambe90
    Newbiemmer
    • Mar 2017
    • 5
    • Ilmajoki

    523i F11 vesipumpu vikaa ?

    Eli kyseessä F11 523i bemari vuosimallia 2011. Tällainen kävi tänään moottori nostanut huonosti lämpöjä ja valitteli jäähdytys nesteen vähyydestä. Lisäilin nestettä lisää ja rupesin katselemaan vuotoja putkistosta joita ei löytynyt. moottorin lämpöjen noustestta normaaliin tasolle sammutin auton ja paisuntasäiliön korkki päästi nestettä pihalle. Eli järjestelmään tuli vissiin ylipainetta. Kysymys kuuluu onko yksilön sähköinen vesipumppu mahdollisesti rikki ? Vai onko vika termostaatissa tai syylärissä...
  • Krampus
    BTCF Member
    • Nov 2017
    • 388
    • Keski-Suomi

    #2
    Alla ohjeet pumpun pyörittämiseksi. Nesteen lorina pitäisi paisunta säiliössä käydä.

    1.Connect battery charger.
    2. Switch the ignition on.
    3. Switch on low-beam headlight.
    4. Set heater to maximum temperature and turn blower down to lowest speed.
    5. FES (driving experience switch) must not be in ECO PRO!
    6. Press accelerator pedal for 10 seconds to floor. Engine must not be started.
    7. The bleeding procedure was started by pressing the accelerator pedal and takes approx. 12 min. (the electrical coolant pump was activated and switches off automatically after approx. 12 min).
    8. Then adjust fluid level in the coolant expansion tank to maximum.
    9. Check cooling system on watertightness.
    10. If venting has to be carried out again (e.g. if cooling system is leaking), allow DME to fall completely (leave ignition key removed for approx. 3 mins.), then repeat from Point 2.
    E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
    F39 X2 Xdrive20D, käyttis
    Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

    Comment

    • Sambe90
      Newbiemmer
      • Mar 2017
      • 5
      • Ilmajoki

      #3
      Täytyypä kokeilla tuota. Nyt täytyy vaan toivoa ettei moottori ole ottanut nokkiinsa kovin pahasti.

      Comment

      • Havis
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1839
        • Kotona/Poissa

        #4
        Originally posted by Sambe90 View Post
        Eli kyseessä F11 523i bemari vuosimallia 2011. Tällainen kävi tänään moottori nostanut huonosti lämpöjä ja valitteli jäähdytys nesteen vähyydestä. Lisäilin nestettä lisää ja rupesin katselemaan vuotoja putkistosta joita ei löytynyt. moottorin lämpöjen noustestta normaaliin tasolle sammutin auton ja paisuntasäiliön korkki päästi nestettä pihalle. Eli järjestelmään tuli vissiin ylipainetta. Kysymys kuuluu onko yksilön sähköinen vesipumppu mahdollisesti rikki ? Vai onko vika termostaatissa tai syylärissä...
        Vesi työntyy pois myös jos kyse on ylitäytöstä. Eli jos satuit täyttämään liikaa, sillon se ois ihan normaalia.
        Sinuna seuraisin tilannetta vielä hetken ilman sen suurepia remonttisuunnitelmia.
        Last edited by Havis; 05-03-2022, 10:13.
        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

        E60 523iA -08

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎