Teremoro.
Tarvittaisiin viisammilta neuvoja seuraavaan ongelmaan. Kyseessä siis F10 N63 koneella ja nyt talven mittaan havainnut omasta mielestä runsaan savutuksen tyhjäkäynnillä ja liikkellelähdöissä, ei ole merkitystä onko kylmä vai lämmin kone. Ei siis savuta ajossa vaikka polkisi miten, huoltoa on tehty nyt 6kk aikana jo seuraavasti:
- Kaikki suuttimet uusittu ja koodattu arvoihin, suuttimet marmorilta.
- Turbot uusittu.
- Tulpat ja puolat uusittu.
- Huohottimet uusittu.
- Lambdat vaihdettu.
- Öljyt yms. vaihdettu pariin kertaan.
- Jäähdytysjärjestelmä korjattu ja ponnistettu, joten ei pitäisi kansi vuotaa.
- Puristukset kunnossa.
- Autoon vaihdettu kertaalleen venttiilinverran kumit ja nyt mittarissa 160t
Auto siis ei anna mitään vikakoodeja ja toimii moitteettomasti muutenkin, öljyä ei vie yhtään näytön mukaan ja käynti on tasaista kaikilla kierroksilla.
Autossa downpipet laitettu ja ohjelmoitu, jonka jälkeen omasta mielestä alkoi tuo savutus. Savu haisee enemmänkin bensalta kuin öljyltä. Voiko olla että tyhjäkäynti on säädetty päin persettä ohjelmoinnissa ja saa soppaa liikaa tällöin? Tyhjäkäynti tosin kiekkamittarin mukaan tasaista, eikä heilu suuntaan jos toiseenkaan yhtään.
Tässä versiossa kun nuo venttiilinvarren kumit vaihdetaan vissiin kannet irroittaen niin ei ensimmäisenä niitä nyt alkaisi vaihtaa, jos vika ei olekkaan niissä. 2kk aikana kun 10t hurahtanut vaihteeksi ylläpitohuoltoihin
Onko siis Uudellamaalla suosituksia paikasta mikä pystyisi tarkistamaan syöttöjen määrät vai mitkä ikinä onkaan yms lambda arvot, mistä nyt ikinä tämmöiset selvitetäänkin.
Jos on tietoa tai kokemusta vaivasta niin mielellään kaikki neuvot on tervetulleita. Samalla saa antaa vinkkejä mitä huomioita muutenkin moottorista / tekniikasta kannattaa huoltojen osalta ottaa huomioon. Tähän tosin on kohta kaikki vaihdettu 20tkm sisällä.
Samalla vinkkejä mistä saisi 90c termarin kyseiseen peliin, ei löydy kirveelläkään kuin noita 105
Tarvittaisiin viisammilta neuvoja seuraavaan ongelmaan. Kyseessä siis F10 N63 koneella ja nyt talven mittaan havainnut omasta mielestä runsaan savutuksen tyhjäkäynnillä ja liikkellelähdöissä, ei ole merkitystä onko kylmä vai lämmin kone. Ei siis savuta ajossa vaikka polkisi miten, huoltoa on tehty nyt 6kk aikana jo seuraavasti:
- Kaikki suuttimet uusittu ja koodattu arvoihin, suuttimet marmorilta.
- Turbot uusittu.
- Tulpat ja puolat uusittu.
- Huohottimet uusittu.
- Lambdat vaihdettu.
- Öljyt yms. vaihdettu pariin kertaan.
- Jäähdytysjärjestelmä korjattu ja ponnistettu, joten ei pitäisi kansi vuotaa.
- Puristukset kunnossa.
- Autoon vaihdettu kertaalleen venttiilinverran kumit ja nyt mittarissa 160t
Auto siis ei anna mitään vikakoodeja ja toimii moitteettomasti muutenkin, öljyä ei vie yhtään näytön mukaan ja käynti on tasaista kaikilla kierroksilla.
Autossa downpipet laitettu ja ohjelmoitu, jonka jälkeen omasta mielestä alkoi tuo savutus. Savu haisee enemmänkin bensalta kuin öljyltä. Voiko olla että tyhjäkäynti on säädetty päin persettä ohjelmoinnissa ja saa soppaa liikaa tällöin? Tyhjäkäynti tosin kiekkamittarin mukaan tasaista, eikä heilu suuntaan jos toiseenkaan yhtään.
Tässä versiossa kun nuo venttiilinvarren kumit vaihdetaan vissiin kannet irroittaen niin ei ensimmäisenä niitä nyt alkaisi vaihtaa, jos vika ei olekkaan niissä. 2kk aikana kun 10t hurahtanut vaihteeksi ylläpitohuoltoihin

Onko siis Uudellamaalla suosituksia paikasta mikä pystyisi tarkistamaan syöttöjen määrät vai mitkä ikinä onkaan yms lambda arvot, mistä nyt ikinä tämmöiset selvitetäänkin.
Jos on tietoa tai kokemusta vaivasta niin mielellään kaikki neuvot on tervetulleita. Samalla saa antaa vinkkejä mitä huomioita muutenkin moottorista / tekniikasta kannattaa huoltojen osalta ottaa huomioon. Tähän tosin on kohta kaikki vaihdettu 20tkm sisällä.
Samalla vinkkejä mistä saisi 90c termarin kyseiseen peliin, ei löydy kirveelläkään kuin noita 105
Comment