Announcement

Collapse
No announcement yet.

N63 ongelmaan ratkaisu ehdotuksia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Luotijunaf10
    Newbiemmer
    • Feb 2022
    • 1
    • uusimaa

    N63 ongelmaan ratkaisu ehdotuksia?

    Teremoro.

    Tarvittaisiin viisammilta neuvoja seuraavaan ongelmaan. Kyseessä siis F10 N63 koneella ja nyt talven mittaan havainnut omasta mielestä runsaan savutuksen tyhjäkäynnillä ja liikkellelähdöissä, ei ole merkitystä onko kylmä vai lämmin kone. Ei siis savuta ajossa vaikka polkisi miten, huoltoa on tehty nyt 6kk aikana jo seuraavasti:

    - Kaikki suuttimet uusittu ja koodattu arvoihin, suuttimet marmorilta.
    - Turbot uusittu.
    - Tulpat ja puolat uusittu.
    - Huohottimet uusittu.
    - Lambdat vaihdettu.
    - Öljyt yms. vaihdettu pariin kertaan.
    - Jäähdytysjärjestelmä korjattu ja ponnistettu, joten ei pitäisi kansi vuotaa.
    - Puristukset kunnossa.
    - Autoon vaihdettu kertaalleen venttiilinverran kumit ja nyt mittarissa 160t

    Auto siis ei anna mitään vikakoodeja ja toimii moitteettomasti muutenkin, öljyä ei vie yhtään näytön mukaan ja käynti on tasaista kaikilla kierroksilla.

    Autossa downpipet laitettu ja ohjelmoitu, jonka jälkeen omasta mielestä alkoi tuo savutus. Savu haisee enemmänkin bensalta kuin öljyltä. Voiko olla että tyhjäkäynti on säädetty päin persettä ohjelmoinnissa ja saa soppaa liikaa tällöin? Tyhjäkäynti tosin kiekkamittarin mukaan tasaista, eikä heilu suuntaan jos toiseenkaan yhtään.

    Tässä versiossa kun nuo venttiilinvarren kumit vaihdetaan vissiin kannet irroittaen niin ei ensimmäisenä niitä nyt alkaisi vaihtaa, jos vika ei olekkaan niissä. 2kk aikana kun 10t hurahtanut vaihteeksi ylläpitohuoltoihin

    Onko siis Uudellamaalla suosituksia paikasta mikä pystyisi tarkistamaan syöttöjen määrät vai mitkä ikinä onkaan yms lambda arvot, mistä nyt ikinä tämmöiset selvitetäänkin.

    Jos on tietoa tai kokemusta vaivasta niin mielellään kaikki neuvot on tervetulleita. Samalla saa antaa vinkkejä mitä huomioita muutenkin moottorista / tekniikasta kannattaa huoltojen osalta ottaa huomioon. Tähän tosin on kohta kaikki vaihdettu 20tkm sisällä.

    Samalla vinkkejä mistä saisi 90c termarin kyseiseen peliin, ei löydy kirveelläkään kuin noita 105
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2250
    • Vantaa

    #2
    Kylmällä kelillä lämmin pakokaasu ulos tullessaan viileenee ja höyrystyy näkyvästi. Vähän kuin hengitys pakkasella. Ettei vain olisi tästä kyse? Jos väri ei ole harmaata tai sinertävää niin eiköhän tuo ole aivan normaalia, varsinkin jos katit deletoitu(?).
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • zakspeed
      BTCF Member
      • Nov 2003
      • 1996
      • Tampere/kainuu

      #3
      Savutuksen värin ja jopa hajun määrittelyllä voisi asiaa kuitenkin mietiskellä varmemmin. Paljonko nykyisillä varrenkumeilla on matkaa taitettu?

      Venttiilikoppien sisällä olevat huohotusilman öljynerottimet myös järkevä uusia jos venakopat joskus pöydällä.
      Last edited by zakspeed; 24-02-2022, 06:51.
      -M5- '00
      -i3 94 rex '19
      -Ascona B 4.0 '80
      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

      Comment

      • ekkoo1
        BTCF Member
        • Jun 2019
        • 1368
        • Pohjanmaa

        #4
        Originally posted by VilleP View Post
        Kylmällä kelillä lämmin pakokaasu ulos tullessaan viileenee ja höyrystyy näkyvästi. Vähän kuin hengitys pakkasella. Ettei vain olisi tästä kyse? Jos väri ei ole harmaata tai sinertävää niin eiköhän tuo ole aivan normaalia, varsinkin jos katit deletoitu(?).
        Tämä kävi itselläkin mielessä, jos ei kerran öljyä tai jäähdytysnestettä ole tarvinnut lisällä niin ei välttämättä ole vika vaan ominaisuus. Tuo oma M62 maamoottorikin höyryää aika hyvin sopivalla pikkupakkasella.
        E39 540i -96 Ajamisen iloa
        E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
        E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
        Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

        Comment

        • -kalevi-
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 507
          • Tuusula

          #5
          Oliko näissä katit downpipessä? Katittomalla putkistolla ihan normaalia, että savua/höyryä tulee pakoputkesta
          E87 118d
          E70 3.0d
          Ex: E36 M3
          Ex: E36 cabriolet m60b40
          Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
          Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎