Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 550xd jakolaatikosta ja CR pumpusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuikku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1353

    F11 550xd jakolaatikosta ja CR pumpusta

    .
    Olisko jollain ideaa, vaiva on seuraavanlainen.

    Kuivittelen että ilmaantui talvirenkaiden vaihdon jälkeen.
    Voimansiirto tuntuu muuttuneen takapainotteisemmaksi, luistoneston valo vilkkuu helposti ja aika nopeasti näyttöön tulee herja jostain häiriöstä, jos antaa vilkutella vaan, eikä löysää kaasua. Se häviää itsekseen hetken päästä, samalla tehokin palautuu, auto ei mene varsinaiseen vikatilaan, mutta jotain rajoitusta tapahtuu. Kun tilanne on päällä.

    Vikamuistissa ei ole vihjettä aiheeseen.

    Autoon on vasta vaihdettu eteen vetoakseli, jos sillä on merkitystä, onko vaihdossa jotain, mitä pitäisi erikseen ottaa huomioon.
    Last edited by tuikku; 16-12-2022, 20:30. Reason: Ääkkösiä korjailin ja otsikkoa
    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
  • tuikku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1353

    #2
    .
    Itse itselleni vastaten.
    Jakolaatikosta (VTG) löytyi sitten tekstiä, joka ilmoitti "clutc protectionin" olevan päällä. Kalibroiminen tuntuisi antavan vähän hengähdystaukoa, mutta uusiminenhan tässä on edessä.
    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

    Comment

    • juha_s
      Alueaktiivi
      • May 2008
      • 447
      • Lappeenranta

      #3
      Originally posted by tuikku View Post
      .
      Itse itselleni vastaten.
      Jakolaatikosta (VTG) löytyi sitten tekstiä, joka ilmoitti "clutc protectionin" olevan päällä. Kalibroiminen tuntuisi antavan vähän hengähdystaukoa, mutta uusiminenhan tässä on edessä.
      Niitä kytkinlevyjä taisi saada erikseen ostettuna, mutta riittääkö niiden vaihto?
      F11 535d xDrive M-Sport -13

      Comment

      • VilleP
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2225
        • Vantaa

        #4
        Mikä sen suoja tilan aiheuttaa? Ylikuumenemisen?
        F11 530xd LCI
        S2 Avant

        Comment

        • Jyrmy
          Bimmer Rookie
          • Mar 2006
          • 62
          • Paimio

          #5
          Samanmoista vikaa

          Originally posted by tuikku View Post
          .
          Olisko jollain ideaa, vaiva on seuraavanlainen.

          Kuivittelen että ilmaantui talvirenkaiden vaihdon jälkeen.
          Voimansiirto tuntuu muuttuneen takapainotteisemmaksi, luistoneston valo vilkkuu helposti ja aika nopeasti näyttöön tulee herja jostain häiriöstä, jos antaa vilkutella vaan, eikä löysää kaasua. Se häviää itsekseen hetken päästä, samalla tehokin palautuu, auto ei mene varsinaiseen vikatilaan, mutta jotain rajoitusta tapahtuu. Kun tilanne on päällä.

          Vikamuistissa ei ole vihjettä aiheeseen.

          Autoon on vasta vaihdettu eteen vetoakseli, jos sillä on merkitystä, onko vaihdossa jotain, mitä pitäisi erikseen ottaa huomioon.

          Mulla omassa autossa samanmoista vikaa. Mulla tämä sama ilmiö tulee jos kääntyy oikealle. Vauhdilla ei oikeastaan ole väliä. Jos pääset katsomaan livedataa niin kurkkaappa abs anturien toiminta! Mulla oli antureissa jotain häikkää. Vetarin abs rengas tms ja itse anturi vaihtoon ja ongelma on loistanut poissaolollaan!
          Nyt: F31 318xd
          Ex:Nissan Sunny N13 1.6 slx, Nissan Sunny N14 1.6slx, E30 324td, E36 318is ClassII, E36 323Ti, E46 328i, e87 120d, e61 530da, E91 318da

          Comment

          • VilleP
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2225
            • Vantaa

            #6
            Riittää kun anturi on hieman liian kaukana. En nyt tosin tiedä onko se mahdollista tässä mallissa. Joissain vaggilaissa näin voi käydä
            F11 530xd LCI
            S2 Avant

            Comment

            • tuikku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1353

              #7
              .
              Joo, täytyypä antureita katsoa.

              Kun jakolaatikon kytkin luistaa, luulee voimansiirto varmaan, että eturenkaat pyörii tyhjää, mutta abs-anturit kertoo, etteivät pyörikkään. Siitä varmaan se ristiriita, joka heittää varoituksen mittaristoon.

              Valitettavasti luulen, ettei tämä vaiva multa katoa muutenkun ostamalla uudet osat jakolaatikkoon.

              Kalibrointi ehken auttoi jotain, mutei korjannut tilannetta.
              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

              Comment

              • Jyrmy
                Bimmer Rookie
                • Mar 2006
                • 62
                • Paimio

                #8
                Jakolaatikko

                Mulla nypytti vedätettäessä ihan pirusti. Vaihdoin jakolaatikkoon öljyt pariin kertaan samalla kun laitoin uudet tiivisteet ja flangen jakolaatikkon peräpäähän. Se ainakin auttoi mulla nypytys poistui. Toki taitaa olla vain tekohengitystä 🤔. Jossain kohtaa on pakko vaihtaa levyt sinne laatikkoon. Mut sehän ei lopun viimein ole paha homma tehdä jos vaan nosturi löytyy. Purkamista toki jonkun verran...
                Nyt: F31 318xd
                Ex:Nissan Sunny N13 1.6 slx, Nissan Sunny N14 1.6slx, E30 324td, E36 318is ClassII, E36 323Ti, E46 328i, e87 120d, e61 530da, E91 318da

                Comment

                • VilleP
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2225
                  • Vantaa

                  #9
                  Tässä ei ole nypytyksestä kyse, vaan laatikko suojaa itseään mahdolliselta rikkoutumisesta.

                  Tuo vast ikään vaihdettu vetari saattaisi kyllä olla johtolanka. Joko sen abs kehässä häikkää, anturi ottanut kipeää tai sen etäisyys kehään väärä. Mut selviää tosiaan kun seuraa pyörimisnopeus dataa.
                  F11 530xd LCI
                  S2 Avant

                  Comment

                  • tuikku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1353

                    #10
                    .
                    Jos anturin kehätietoa jäisi lukematta, niin eikös se herja pitäisi tulla jo ihan "tavan" ajossakin. Ristiriitaan riittäisi, että auto liikkuu.

                    Nyt nelivedon ote pettää ja luistonesto alkaa vilkuttelemaan aika voimakkaan kiihdytyksen kohdilla, sporttinäytöstä kun koettaa tiirailla, niin alustasta riippuen jotain välillä 600-1000nm.
                    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                    Comment

                    • VilleP
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2225
                      • Vantaa

                      #11
                      Ei välttämättä. 3bg passatissa vetarin vaihdossa onnistuin tönäisemään anturia hieman kauemmaksi kehästä, niin alkoi oireilla niin että jarruttaessa juuri ennen pysähdystä abs rutisi vaikka ei luistoa ollut. Ei tietysti tarkoita ettäkö tässä näin voisi käydä.

                      Eli siis tekee tuon kun voimaa tarjoillaan. Tekeekö tyhjää lyödessä vai pitävällä alustalla?

                      Mikä oli vikakoodin tarkka kuvaus?
                      F11 530xd LCI
                      S2 Avant

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7527
                        • Jyväshyvä

                        #12
                        Jakolaatikossa on lopen lopen aika vähän älyä. Siinä ei ole mitään nopeustunnistimia tai esim. lämpöanturia,
                        lämpötilasta johtuva vikailmoitus johtuu siitä että eri akselien välille tulee pyörimiseroa ja auto olettaa kytkimien luistavan ja jakolaatikon lämpiävän.
                        Ainut äly taitaa olla ohjainlaitteessa jossa on askelmoottori ja lukituksen astetta vaihdellaan tilanteen mukaan.

                        Tässä tapauksessa lienee kytkimet luistaa. Kannattaa testerillä katsoa kiihdyttäessä tuleeko akselien / pyörien välillä pyörimiseroa.

                        Tappelin yhden 535xd:n kanssa aika pitkään kun siihen vaihdettiin Saksassa kone ja liukkaiden tullessa ajamisesta ei tullut mitään, auto rupasi tahnaamaan... Jakolaatikkokin tuli turhaan vaihdettua,
                        kunnes lopen lopen selvisi että etuperä oli tullut koneen mukana ja kone X5:sta, eli edessä oli väärä välitys. Auto toimi pitävällä alustalla ok, jäisellä ei sitten mitenkään.
                        Last edited by MajorDrake; 15-12-2022, 16:23.
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • strandell
                          BTCF Member
                          • Oct 2016
                          • 93
                          • Sipoo

                          #13
                          Tuikku, mihin ”calibration angle”:en servo on asettunut, kun olet surorittanut jakolootan kalibroinnin?

                          Vai onkohan jakolootan calibration angle mikään indikaattori kytkinpakan kuluneisuudesta edes?
                          Ex.
                          F20 LCI M140i
                          E91 LCI 335dA
                          E91 LCI 335iA xDrive
                          F31 328iA
                          E39 530dA

                          Comment

                          • tuikku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 1353

                            #14
                            .
                            -12,5 astetta
                            Lähti nollasta.
                            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                            Comment

                            • Jarger
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2005
                              • 3834
                              • Finnland

                              #15
                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Jakolaatikossa on lopen lopen aika vähän älyä. Siinä ei ole mitään nopeustunnistimia tai esim. lämpöanturia,
                              lämpötilasta johtuva vikailmoitus johtuu siitä että eri akselien välille tulee pyörimiseroa ja auto olettaa kytkimien luistavan ja jakolaatikon lämpiävän.
                              Ainut äly taitaa olla ohjainlaitteessa jossa on askelmoottori ja lukituksen astetta vaihdellaan tilanteen mukaan.

                              Tässä tapauksessa lienee kytkimet luistaa. Kannattaa testerillä katsoa kiihdyttäessä tuleeko akselien / pyörien välillä pyörimiseroa.

                              Tappelin yhden 535xd:n kanssa aika pitkään kun siihen vaihdettiin Saksassa kone ja liukkaiden tullessa ajamisesta ei tullut mitään, auto rupasi tahnaamaan... Jakolaatikkokin tuli turhaan vaihdettua,
                              kunnes lopen lopen selvisi että etuperä oli tullut koneen mukana ja kone X5:sta, eli edessä oli väärä välitys. Auto toimi pitävällä alustalla ok, jäisellä ei sitten mitenkään.
                              Ei hemmetti, aivan vitun absurdia toimintaa... koeta sitten ettiä tuollainen Tarra jäänyt ja siitä huomas?
                              Negatiiviset kauppakokemukset:
                              Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎