Moro, nyt menee käsi päähän. Tapellu tuossa jo aika pitkään vuoden 2011 520d:n käyntihäiriöiden kanssa. Apuja ei tunnu internetistä löytyvän niin kysytään nyt täältäkin.
Oireet sellaisia että varsinkin tuollaisena puolilämpöisenä tasaiseen tahtiin tulevia käyntihäiriötä sekä valoista tai risteyksestä rauhallisesti lähdettäessä saattaa yrittää ”sakata” pitemmänkin aikaa. Tuo sakkaaminen loppuu ku painaa enemmän kaasua. Ainoa vikakoodi mitä enää tulee on 290900 Ilmajärjestelmät, ilmavirtaus suhteessa AGR-massavirtaukseen
todennäköisyys: mitattu ilmamassa on liian korkea verrattuna arvioituun
ilmamassaan.
Vaihdettuja osia: Maf, egr:n kaikki osat, kaasuläppä. Imusarja putsattu eikä ainakaan havaittavissa mitään ahtovuotoja.
Kaikki oireet poistuu kun nappaa ilmamääräanturin, ahtopaineanturin tms irti. Egr jää tietysti pois siinä kohtaa. Dpf tyhjätty ja ohjelmallisesti poistettu käytöstä. Koitettu myös napata korkeapainepumpun määräsäätimen liitin irti siinä toivossa että olisi pa-puolen vika mutta oireet ei poistuneet.
Istalla selvitelty tuon vikakoodin perusteella syytä mutta Ista ei kerro mitään. Kaikki tarkastukset menee läpi. Pieniä poikkeamia löytyy anturiarvoista. Railipaine tippuu ”nollaan” heti kun sammuttaa mutta paineanturi näyttää edelleen 10baria. Tuo tuskin vaikuttaa vielä mitään, mutta joku kai tuolla vuotaa kun paine karkaa tukista tyyliin sekunnissa. Ahtopainearvot hiukan metsässä. Toteuma jää 0.1-0.2 baria pyydetystä isommilla kierroksilla ja pienemmillä vähemmän, mutta joka tapauksessa läpi kierrosalueen toteuma näyttää himpun laahaavan perässä. Vetoja on kuitenkin varsin hyvin vaikka vakiosoftalla mennään.
Ohessa viä linkki mitä kone kuulostaa ja miten käyttäytyy.
Oireet sellaisia että varsinkin tuollaisena puolilämpöisenä tasaiseen tahtiin tulevia käyntihäiriötä sekä valoista tai risteyksestä rauhallisesti lähdettäessä saattaa yrittää ”sakata” pitemmänkin aikaa. Tuo sakkaaminen loppuu ku painaa enemmän kaasua. Ainoa vikakoodi mitä enää tulee on 290900 Ilmajärjestelmät, ilmavirtaus suhteessa AGR-massavirtaukseen
todennäköisyys: mitattu ilmamassa on liian korkea verrattuna arvioituun
ilmamassaan.
Vaihdettuja osia: Maf, egr:n kaikki osat, kaasuläppä. Imusarja putsattu eikä ainakaan havaittavissa mitään ahtovuotoja.
Kaikki oireet poistuu kun nappaa ilmamääräanturin, ahtopaineanturin tms irti. Egr jää tietysti pois siinä kohtaa. Dpf tyhjätty ja ohjelmallisesti poistettu käytöstä. Koitettu myös napata korkeapainepumpun määräsäätimen liitin irti siinä toivossa että olisi pa-puolen vika mutta oireet ei poistuneet.
Istalla selvitelty tuon vikakoodin perusteella syytä mutta Ista ei kerro mitään. Kaikki tarkastukset menee läpi. Pieniä poikkeamia löytyy anturiarvoista. Railipaine tippuu ”nollaan” heti kun sammuttaa mutta paineanturi näyttää edelleen 10baria. Tuo tuskin vaikuttaa vielä mitään, mutta joku kai tuolla vuotaa kun paine karkaa tukista tyyliin sekunnissa. Ahtopainearvot hiukan metsässä. Toteuma jää 0.1-0.2 baria pyydetystä isommilla kierroksilla ja pienemmillä vähemmän, mutta joka tapauksessa läpi kierrosalueen toteuma näyttää himpun laahaavan perässä. Vetoja on kuitenkin varsin hyvin vaikka vakiosoftalla mennään.
Ohessa viä linkki mitä kone kuulostaa ja miten käyttäytyy.
Comment