Announcement

Collapse
No announcement yet.

Adblue virheellinen täyttö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • raatis
    Bimmer Rookie
    • Oct 2014
    • 47
    • Lappeenranta

    #16
    Originally posted by Juspa View Post
    Mitäs hittoa.. täysin ot, mutta olen olettanut, ettei bemarilla ole edes adblue -malleja lainkaan On kyllä niin kuraa se systeemi kuin olla voi.
    Kai tuo on yleistymään ja varmaan sieltä vuoden 2015 malleista uudempaan löytynee adbluet.. Alkuun taisi Bemaril olla vain Xdrive-malleis.

    Joku joka tietää tarkemmin saa korjata.

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7527
      • Jyväshyvä

      #17
      Originally posted by raatis View Post
      Kai tuo on yleistymään ja varmaan sieltä vuoden 2015 malleista uudempaan löytynee adbluet.. Alkuun taisi Bemaril olla vain Xdrive-malleis.

      Joku joka tietää tarkemmin saa korjata.
      Joo, taisi LCI malleihin tulle nelivetoihin, tosin ei M550d.
      Last edited by MajorDrake; 24-01-2023, 12:43.
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • Jyle
        BTCF Member
        • Feb 2007
        • 1848
        • Espoo

        #18
        Originally posted by MajorDrake View Post
        Joo, taisi 2015 malleihin tulle nelivetoihin, tosin ei M550d.
        2014
        Bmw f11 530d -14 m-sport
        Bmw e39 M5 -00
        VW T-1 "Adolf" -71
        Ex. Bmw e39 540i
        Bmw e60 525i -04
        Ex.Bmw e34 525i -92
        Ex. BMW 528i m5-looker "Raf" -96

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4628
          • Tampere

          #19
          Originally posted by Urpo_rotta View Post
          Kaveri, joka kehittänyt ja testannut työkonemoottoreita ja niiden softia vuosikausia tämän kuulin.
          Samat lainalaisuudet autoakin koskee

          Nox päästöhän lisääntyy, kun ruiskutuspaineita nostetaan. Nox päästö on tavallaan seuraus tehokkaasta palamisesta. Näin hän asiaa selitti.

          Tehokkaalla egr:llä kuulemma saa ihan hyvän tuloksen aikaan, mutta jos järjestelmä on suunniteltu käyttämään ureaa, se on sitten sen varaan rakennettu isolta osin
          Varmaan jossain noin onkin. Työkoneissa ei voida varmaan EGR:rrää kovin paljoa käyttää kun kone on kovalla kuormalla aikas usein? Tuossa omassa kotterossa EGR hoitaa homman osakaasulla ja ureaa annostellaan ainoastaan kuin koneelle annetaan sen verran happea että EGR on suljettava. esim 80 km/h vauhdissa tasakaasulla ureaa ei annostella ollenkaan.

          Eikös LCI:ssä vain nelikossa oo urea? Liekö tuo neliveto sitten haraa sen verran vastaan että päästöjä ei saada jossain mittaussyklissä sitten pelkällä EGR:llä kuriin? Hyvä kysymys onkin sitten että miten tuo on onnistunut 550D:ssä
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • Kraftwerk
            Bimmer Rookie
            • Mar 2022
            • 133
            • Joensuu area

            #20
            Rauhallisessa normiajossa ei ainakaan oma vie ureaa juuri ollenkaan, varmaan luokkaa 5 l /20 000 km. Kun ajettiin Travemündesta Gardajärvelle ja takaisin, niin söi tuolla matkalla moottoriteillä varmaan saman verran ureaa, mitä on muutoin koko omistushistoriani aikana vienyt. Rajoittamattomien Autobahnien ajossa urean kulutus on ainakin 1 l / 1000 km.
            Last edited by Kraftwerk; 25-01-2023, 23:09.
            F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17526
              • Turku

              #21
              Originally posted by Kraftwerk View Post
              Rauhallisessa normiajossa ei ainakaan oma vie ureaa juuri ollenkaan, varmaan luokkaa 5 l /20 000 km. Kun ajettiin Travemündesta Gardajärvelle ja takaisin, niin söi tuolla matkalla moottoriteillä varmaan saman verran ureaa, mitä on muutoin koko omistushistoriani aikana vienyt. Rajoittamattomien Autobahnien ajossa urean kulutus on ainakin 1 l / 1000 km.
              Käytännössä siis kovalla kuormalla ureaa menee? Olen huomannut Transiteissa, että niitä menee litroja muutamalla tonnilla, vaikka ovat ihan ns. kevyellä käytöllä.
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • kimmon
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 1461
                • Tuusulantien päässä...

                #22
                Originally posted by Laku View Post
                Käytännössä siis kovalla kuormalla ureaa menee? Olen huomannut Transiteissa, että niitä menee litroja muutamalla tonnilla, vaikka ovat ihan ns. kevyellä käytöllä.
                Työautona 2016 Transit Custom 2.0 Ecoblue 170hp, katsastuksessa paino kamat sisällä 3500kg (normipaino tällä autolla). Adblue tankillisella on päässyt koko auton eliniän noin 16-17tkm, mittarissa nyt 260tkm. Onko se nyt vähän vai paljon?

                Edit. Yhtään Adblue-laitteiston vikaa ei ole ollut. Tähän mennessä
                Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

                Comment

                • ekaBMW
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 442
                  • Oulu

                  #23
                  Kun fossiilisen palaminen tapahtuu kuumassa, kasvaa typpipäästöjen määrä. Olisikohan jos lämmöt lähestyy 900 astetta.
                  Kylmällä moottorilla taisi olla sama homma.

                  Olikohan että näissä ihan uusimmissa bemareissa adblue vehkeitä ei enää ole? Itse en ole tarkistanut mutta näin minulle väitettiin.

                  Edit: Olisiko tuolla kevythybriditekniikalla ja (parannetulla?) egr:llä saatu päästöt vaatimusten mukaiseksi?
                  Last edited by ekaBMW; 27-01-2023, 01:42.
                  F11 530d xDrive 09/16
                  Ex E60 530d xDrive A 10/08
                  Ex E60 520dA 09/08 liisari
                  Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
                  Ex Opel Kadett 1.6 -89

                  Comment

                  • Kraftwerk
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2022
                    • 133
                    • Joensuu area

                    #24
                    Muutin kaupunkiin asumaan, joten ajokilometrit vuodessa romahti 34 tkm tasolta jonnekin 10-15 tkm tasolle. Laitoin auton seisontaan, kun talviaikaan ajoa ei käytännössä tule. Auto on kuivassa hallissa kerrostalon alla seisonnassa.

                    Onko ureajärjestelmän viat riskinä, jos seisonnassa pitää esimerkiksi kuukauden? Urea on kuitenkin todella herkkä kiteytymään.
                    F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met

                    Comment

                    • VilleP
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2225
                      • Vantaa

                      #25
                      AdBlue säilyy 18 kuukautta pakkaukseen merkitystä pakkauspäivästä tai tankkaushetkestä asemalla.

                      Tuo lainattu nesteen sivuilta.
                      F11 530xd LCI
                      S2 Avant

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17526
                        • Turku

                        #26
                        Mites näitä urea-autoja seisotetaan tulevaisuudessa vuosia ?
                        Näillä mennään:
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • Kraftwerk
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2022
                          • 133
                          • Joensuu area

                          #27
                          Lähinnä hain, onko riskinä esim, että ureasuutin menee katissa epäkuntoon tai Nox-anturit alkaa temppuilemaan kiteytyneen urean vuoksi, mutta ehkä tämä oli vähän kaukaa haettua

                          Tulkitsen siis, että ei taida kovin yleistä olla, että järjestelmä alkaisi temppuilemaan pienen seisonnan jälkeen.
                          F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #28
                            Originally posted by Laku View Post
                            Mites näitä urea-autoja seisotetaan tulevaisuudessa vuosia ?
                            Kunhan näille tulee enemmän ikää, niin eiköhän näistä oteta nämä systeemit pois käytöstä ellei sitten katsastuksessa aleta näitä syynäämään. En usko, että moni on valmis näitä jatkuvasti korjaamaan jossain 15v autossa.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17526
                              • Turku

                              #29
                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Kunhan näille tulee enemmän ikää, niin eiköhän näistä oteta nämä systeemit pois käytöstä ellei sitten katsastuksessa aleta näitä syynäämään. En usko, että moni on valmis näitä jatkuvasti korjaamaan jossain 15v autossa.
                              Ei välttämättä, koska saattavat mennä syyniini kuten nyt DPF/downpipet.
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                #30
                                Originally posted by Laku View Post
                                Ei välttämättä, koska saattavat mennä syyniini kuten nyt DPF/downpipet.
                                Näkyvät on helppo syynätä, mutta jos se adblue otetaan vaan pois softasta ja osat on paikallaan, niin ei olekkaan ihan yhtä helppo todeta järjestelmän toimintaa katsastuksessa. Eihän saastelaitteita ole aiemminkaan saanut poistaa ja downpipe on jo sen perusteella ollut laiton varmaan aina (kun se poistaa katin/dpf). Tuon myös huomaa kyllä heti kun sinne auton alle katsoo. Jos haluaisivat niin egr & dpf toimintakin olisi mahdollista tarkistaa katsastuksessa.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎