Onko antaa ohjeita EDC -takaiskareiden vaihtoon ja koodaukseen?
F11 530Xd EDC Iskarit
Collapse
X
-
Kannattaa ottaa piuha irti heti alussa ettei tajua sitten kun pultit on irti, että piuha on edelleen kiinni. Eipä siinä itse iskarin vaihdossa ole ihmeitä, yläpää on 3 pultilla kiinni, niin ne pois ja alhaalta yksi pultti. Paljon helpompi kuin vaikka F10, jossa jousi on samassa paketissa iskarin kanssa. Lopuksi sitten iskareiden koodaus varustelistan mukaan E-sys:llä.Originally posted by mikron View PostOnko antaa ohjeita EDC -takaiskareiden vaihtoon ja koodaukseen?Last edited by HTK12; 20-06-2023, 02:30.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Mitä pitää koodata jos vaihtaa uuden iskarin vanhan tilalle? Eikö tässä casessa vaihteta vain uusi iskari vanhan tilalle?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f...-rear/BX7TbF7i
After Installation note:
Activate and fill air spring system
Replacement only: Program/encode the shock absorber and check the software version
If applicable, perform the vertical acceleration sensor adjustment in the event of a replacement onlyAttached FilesLast edited by VilleP; 20-06-2023, 16:22.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
Se uusi edc iskari pitää koodata autoon. Eli esysillä "detect cafd for swe" jne. Cafd filuja on muistaakseni kaksi per iskariOriginally posted by Tommix View PostMitä pitää koodata jos vaihtaa uuden iskarin vanhan tilalle? Eikö tässä casessa vaihteta vain uusi iskari vanhan tilalle?BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Comment
-
Uusi EDC iskari tulee koodaamattomana, eli se pitää koodata kuten mikä tahansa muuhun ohjelmoitava uusi osa.Originally posted by Tommix View PostMitä pitää koodata jos vaihtaa uuden iskarin vanhan tilalle? Eikö tässä casessa vaihteta vain uusi iskari vanhan tilalle?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Osa voi olla myös käytetty, mutta tuolloin siinä on edellisen auton tiedot sisällä, jonka vuoksi myös käytetyt osat pitää koodata uuteen autoon jos haluaa että ne varmasti toimivat oikein.BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Comment
-
Mulla lukee varustelistasa 02VA Chassis & suspens. setup"Adaptive Drive" eli ilmeisesti sama varuste eri koodilla. Ja olisiko tämä siis sopiva iskari? https://www.hubauer-shop.de/en/produ...art_dropdown=1Originally posted by HTK12 View Post
Kyllä kannattaa tilata Saksasta, riippuen nyt vähän millä hinnalla löytää, niin voi olla puolet marmorin hintaa Suomessa halvempi. Iskari on sama riippumatta mikä näistä varusteista löytyy: Electronic Damper Control (EDC) (S223A), Dynamic Drive (S229A) , Chassis & suspens. setup"Adaptive Drive" (S2VAA).
Vasen takaiskari 870€, oikea 644€, miksi näin?Heassi
F11 530xdA
G31 520dA
ent:
E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA
Comment
-
Sama varustekoodi se on, tuo kirjoitusasu vaan vähän vaihtelee riippuen mistä sen katsoo (varsinainen varustekoodi on 2VA). En tiedä miksi ne hinnat noin vaihtelee, mutta tuon olen itsekin huomannut välillä hubauerilla. Leebman 678€/kpl (19% verolla, eli vähän kalliimpi Suomen verolla) ja molemmilla on sama hinta.Originally posted by heassi View Post
Mulla lukee varustelistasa 02VA Chassis & suspens. setup"Adaptive Drive" eli ilmeisesti sama varuste eri koodilla. Ja olisiko tämä siis sopiva iskari? https://www.hubauer-shop.de/en/produ...art_dropdown=1
Vasen takaiskari 870€, oikea 644€, miksi näin?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
BMW lisävarustepaketeissa tietyt yksittäiset lisävarusteet ovat omalla varustekoodillaan esim. viitossarjalaiseen seuraavasti:Originally posted by heassi View PostMulla lukee varustelistasa 02VA Chassis & suspens. setup"Adaptive Drive" eli ilmeisesti sama varuste eri koodilla.
S223A = Electric/Variable Damper Control = sähköisellä jäykkyyssäädöllä olevat EDC/VDC -iskunvaimentajat etu- ja taka-akselilla (äffäläiseen saanut erillisenä lisävarusteena)
S229A = Dynamic Drive = automaattisesti jäykkyyssäätyvät kallistuksenvakaimet etu- ja taka-akselilla (äffäläiseen ei saanut erillisenä lisävarusteena)
S2VAA = Adaptive Drive = edellä mainitut yhdessä (äffäläiseen saanut lisävarusteena)IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
No niin. Oikea takaiskari tuli Hubauerilta "kohtuuhintaan" ja se on nyt vaihdettu. Vikailmoitus "Chassis. Drive moderately" ilmestyy ja vain comfort mode käytössä. Se iskari on kalibroitu, mutta ei se silti toimi oikein vaan pomputtaa perää aika lailla. Mitäs tälle pitää nyt tehdä?Heassi
F11 530xdA
G31 520dA
ent:
E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA
Comment
-
Kuten edellä sanottiin, niin se pitää koodata. Tehtaalta tulleessa iskarissa ei ole ollenkaan koodausta sisällä. Onko vikakoodeja luettu? Jos koodaus puuttuu niin siitä tulee vikakoodi.Originally posted by heassi View PostNo niin. Oikea takaiskari tuli Hubauerilta "kohtuuhintaan" ja se on nyt vaihdettu. Vikailmoitus "Chassis. Drive moderately" ilmestyy ja vain comfort mode käytössä. Se iskari on kalibroitu, mutta ei se silti toimi oikein vaan pomputtaa perää aika lailla. Mitäs tälle pitää nyt tehdä?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Koodausta meinasin ja oletin, että se on tehty. Niin ainakin huollosta ymmärsin, vaikka ehkä ei tuota sanaa käyttänyt. Vikakoodeja ei tuolle löytynyt. Testeri oli vissiin Autel Maxisys.Originally posted by VilleP View PostMitä meinaat kalibroinilla? Se vaihto pitää koodata.
Katsastuksesta meni kyllä läpi.Heassi
F11 530xdA
G31 520dA
ent:
E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA
Comment
Comment