Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 530Xd EDC Iskarit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikron
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 2171
    • Himas

    #16
    Onko antaa ohjeita EDC -takaiskareiden vaihtoon ja koodaukseen?
    F11 530dA xDrive M-sport -13
    Ex:E39 525i Touring M-sport -03
    Ex: E38 740iA -98
    Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
    Ex: E39 523i -96
    Ex: E34 520i -89

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #17
      Originally posted by mikron View Post
      Onko antaa ohjeita EDC -takaiskareiden vaihtoon ja koodaukseen?
      Kannattaa ottaa piuha irti heti alussa ettei tajua sitten kun pultit on irti, että piuha on edelleen kiinni. Eipä siinä itse iskarin vaihdossa ole ihmeitä, yläpää on 3 pultilla kiinni, niin ne pois ja alhaalta yksi pultti. Paljon helpompi kuin vaikka F10, jossa jousi on samassa paketissa iskarin kanssa. Lopuksi sitten iskareiden koodaus varustelistan mukaan E-sys:llä.
      Last edited by HTK12; 20-06-2023, 02:30.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5425
        • S:t Karins

        #18
        Mitä pitää koodata jos vaihtaa uuden iskarin vanhan tilalle? Eikö tässä casessa vaihteta vain uusi iskari vanhan tilalle?
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • VilleP
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2225
          • Vantaa

          #19


          After Installation note:

          Activate and fill air spring system
          Replacement only: Program/encode the shock absorber and check the software version
          If applicable, perform the vertical acceleration sensor adjustment in the event of a replacement only
          Attached Files
          Last edited by VilleP; 20-06-2023, 16:22.
          F11 530xd LCI
          S2 Avant

          Comment

          • alpine3
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2010
            • 1271
            • Kajjjaani

            #20
            Originally posted by Tommix View Post
            Mitä pitää koodata jos vaihtaa uuden iskarin vanhan tilalle? Eikö tässä casessa vaihteta vain uusi iskari vanhan tilalle?
            Se uusi edc iskari pitää koodata autoon. Eli esysillä "detect cafd for swe" jne. Cafd filuja on muistaakseni kaksi per iskari
            BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
            BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #21
              Originally posted by Tommix View Post
              Mitä pitää koodata jos vaihtaa uuden iskarin vanhan tilalle? Eikö tässä casessa vaihteta vain uusi iskari vanhan tilalle?
              Uusi EDC iskari tulee koodaamattomana, eli se pitää koodata kuten mikä tahansa muuhun ohjelmoitava uusi osa.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • alpine3
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2010
                • 1271
                • Kajjjaani

                #22
                Osa voi olla myös käytetty, mutta tuolloin siinä on edellisen auton tiedot sisällä, jonka vuoksi myös käytetyt osat pitää koodata uuteen autoon jos haluaa että ne varmasti toimivat oikein.
                BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                Comment

                • heassi
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 285
                  • Stadi

                  #23
                  Originally posted by HTK12 View Post


                  Kyllä kannattaa tilata Saksasta, riippuen nyt vähän millä hinnalla löytää, niin voi olla puolet marmorin hintaa Suomessa halvempi. Iskari on sama riippumatta mikä näistä varusteista löytyy: Electronic Damper Control (EDC) (S223A), Dynamic Drive (S229A) , Chassis & suspens. setup"Adaptive Drive" (S2VAA).
                  Mulla lukee varustelistasa 02VA Chassis & suspens. setup"Adaptive Drive" eli ilmeisesti sama varuste eri koodilla. Ja olisiko tämä siis sopiva iskari? https://www.hubauer-shop.de/en/produ...art_dropdown=1

                  Vasen takaiskari 870€, oikea 644€, miksi näin?
                  Heassi

                  F11 530xdA
                  G31 520dA

                  ent:
                  E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #24
                    Originally posted by heassi View Post

                    Mulla lukee varustelistasa 02VA Chassis & suspens. setup"Adaptive Drive" eli ilmeisesti sama varuste eri koodilla. Ja olisiko tämä siis sopiva iskari? https://www.hubauer-shop.de/en/produ...art_dropdown=1

                    Vasen takaiskari 870€, oikea 644€, miksi näin?
                    Sama varustekoodi se on, tuo kirjoitusasu vaan vähän vaihtelee riippuen mistä sen katsoo (varsinainen varustekoodi on 2VA). En tiedä miksi ne hinnat noin vaihtelee, mutta tuon olen itsekin huomannut välillä hubauerilla. Leebman 678€/kpl (19% verolla, eli vähän kalliimpi Suomen verolla) ja molemmilla on sama hinta.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • JaniLap
                      BTCF Member
                      • Sep 2012
                      • 2724
                      • Tampere

                      #25
                      Originally posted by heassi View Post
                      Mulla lukee varustelistasa 02VA Chassis & suspens. setup"Adaptive Drive" eli ilmeisesti sama varuste eri koodilla.
                      BMW lisävarustepaketeissa tietyt yksittäiset lisävarusteet ovat omalla varustekoodillaan esim. viitossarjalaiseen seuraavasti:

                      S223A = Electric/Variable Damper Control = sähköisellä jäykkyyssäädöllä olevat EDC/VDC -iskunvaimentajat etu- ja taka-akselilla (äffäläiseen saanut erillisenä lisävarusteena)
                      S229A = Dynamic Drive = automaattisesti jäykkyyssäätyvät kallistuksenvakaimet etu- ja taka-akselilla (äffäläiseen ei saanut erillisenä lisävarusteena)
                      S2VAA = Adaptive Drive = edellä mainitut yhdessä (äffäläiseen saanut lisävarusteena)
                      IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                      Tampere

                      Comment

                      • heassi
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 285
                        • Stadi

                        #26
                        No niin. Oikea takaiskari tuli Hubauerilta "kohtuuhintaan" ja se on nyt vaihdettu. Vikailmoitus "Chassis. Drive moderately" ilmestyy ja vain comfort mode käytössä. Se iskari on kalibroitu, mutta ei se silti toimi oikein vaan pomputtaa perää aika lailla. Mitäs tälle pitää nyt tehdä?
                        Heassi

                        F11 530xdA
                        G31 520dA

                        ent:
                        E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA

                        Comment

                        • VilleP
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2225
                          • Vantaa

                          #27
                          Mitä meinaat kalibroinilla? Se vaihto pitää koodata.
                          F11 530xd LCI
                          S2 Avant

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #28
                            Originally posted by heassi View Post
                            No niin. Oikea takaiskari tuli Hubauerilta "kohtuuhintaan" ja se on nyt vaihdettu. Vikailmoitus "Chassis. Drive moderately" ilmestyy ja vain comfort mode käytössä. Se iskari on kalibroitu, mutta ei se silti toimi oikein vaan pomputtaa perää aika lailla. Mitäs tälle pitää nyt tehdä?
                            Kuten edellä sanottiin, niin se pitää koodata. Tehtaalta tulleessa iskarissa ei ole ollenkaan koodausta sisällä. Onko vikakoodeja luettu? Jos koodaus puuttuu niin siitä tulee vikakoodi.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • heassi
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2004
                              • 285
                              • Stadi

                              #29
                              Originally posted by VilleP View Post
                              Mitä meinaat kalibroinilla? Se vaihto pitää koodata.
                              Koodausta meinasin ja oletin, että se on tehty. Niin ainakin huollosta ymmärsin, vaikka ehkä ei tuota sanaa käyttänyt. Vikakoodeja ei tuolle löytynyt. Testeri oli vissiin Autel Maxisys.

                              Katsastuksesta meni kyllä läpi.
                              Heassi

                              F11 530xdA
                              G31 520dA

                              ent:
                              E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA

                              Comment

                              • VilleP
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 2225
                                • Vantaa

                                #30
                                Ei taida tuolla onnistua. Vaatii e-sys softan.
                                F11 530xd LCI
                                S2 Avant

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎