Announcement

Collapse
No announcement yet.

N57 öljypumppu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tode90
    Newbiemmer
    • Nov 2014
    • 6
    • Oulu

    N57 öljypumppu

    Elikkäs F10 525d n57 vm.2010 koneesta katkesi pultti, joka pitää öljypumpun hammasratasta paikallaan ja kone leipoi siinä samassa rytäkässä. Soittelin alustavasti jo yhteen huoltamoon jossa sanottiin, että öljypumpusta on tullut parempi versio joka kannattaisi laittaa vaihtokoneeseen sitä asennettaessa.

    Onko muilla tietoa tästä uudesta öljypumpun versiosta? Pumppu itsessään on kestävä, joten kannattaako satsata 600-700€ uuteen pumppuun jos vain pultti on ongelmana?

    Vaihtokoneeseen on tulossa uusi jakopää ja kk-laakerit, sekä vähintään uusi pultti öljypumpun rattaalle, onko suosituksia mitä muuta kannattaa samalla vaihtaa vaihtokoneeseen ennenkuin sen laittaa autoon kiinni?

    Viimeisenä, onko antaa suosituksia huoltamosta/pajasta, joka voisi moottorin + hilppeiden vaihdon tehdä suht edullisesti Oulun seudulla?
  • Shatter
    BTCF Member
    • Mar 2013
    • 939
    • Oulu

    #2
    Ei nuo n57 öljypumput mitään kovin häävejä ole, ehdottomasti uusi pumppu paikalleen jos on muutenkin auki. Ei kannata säästää väärässä paikassa muutamaa satasta.
    En näe hirveästi järkeä uusia pelkkiä kk-laakereita sillä runkolaakerit näistä ensimmäisenä porsii ja niiden myötä sitten myös veivit kun ei ole enää voitelua.

    Pierburgin tekele, joka vastaa 11417805316 alkuperäisnumeroa on ~300e.
    Jos haluaa hurjastella niin Dieseltuningparts valmistaa parannettua öljypumppua 549e.
    Last edited by Shatter; 17-07-2023, 09:40.
    Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

    BMW E91 330dA xDrive M-Sport '09
    Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
    MB W108 250S '67
    MZ RT 125/3 '62

    Comment

    • Tode90
      Newbiemmer
      • Nov 2014
      • 6
      • Oulu

      #3
      Kiitokset linkeistä! Onko kokemusta meneekö N57D30A motti E9x lci sarjalaisesta F1x sarjan autoon? Ainakin vaihtokonetta joutuu luultavasti softamaan, jotta laatikko kestää 330d väännöt.

      Comment

      • Shatter
        BTCF Member
        • Mar 2013
        • 939
        • Oulu

        #4
        Eihän siinä pelkässä koneen vaihdossa ohjelmaan tarvitse kajota kun ecuun ei kosketa, uudesta koneesta tietenkin suuttimien koodaus sekä moottorin adaptaatioiden nollaus.

        E9x ja f-sarjan n57 kesken äkkiseltään tulee mieleen ainakin erot vetolevyssä sekä öljynsuodatinjalassa kun on eri vaihdelaatikot, vanhaa suodatinjalkaa en suosittele siirtämään jos on laakerit menneet.

        6hp26 vetolevy ei sovi pienempään 8hp45 laatikkoon sillä turbiinin kiinnitys on 4 pultilla vs. isossa laatikossa 6 pultilla.

        E9x on erillinen lämmönvaihdin 6hp laatikolle, uudemmassa 8hp laatikossa se on integroitu koneen öljynsuodatinjalkaan.
        Last edited by Shatter; 17-07-2023, 16:57.
        Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

        BMW E91 330dA xDrive M-Sport '09
        Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
        MB W108 250S '67
        MZ RT 125/3 '62

        Comment

        • Tode90
          Newbiemmer
          • Nov 2014
          • 6
          • Oulu

          #5
          Originally posted by Shatter View Post
          Eihän siinä pelkässä koneen vaihdossa ohjelmaan tarvitse kajota kun ecuun ei kosketa, uudesta koneesta tietenkin suuttimien koodaus sekä moottorin adaptaatioiden nollaus.

          E9x ja f-sarjan n57 kesken äkkiseltään tulee mieleen ainakin erot vetolevyssä sekä öljynsuodatinjalassa kun on eri vaihdelaatikot, vanhaa suodatinjalkaa en suosittele siirtämään jos on laakerit menneet.

          6hp26 vetolevy ei sovi pienempään 8hp45 laatikkoon sillä turbiinin kiinnitys on 4 pultilla vs. isossa laatikossa 6 pultilla.

          E9x on erillinen lämmönvaihdin 6hp laatikolle, uudemmassa 8hp laatikossa se on integroitu koneen öljynsuodatinjalkaan.
          Kiitoksia vastauksista! Pääsen näillä tiedoilla eteenpäin.

          Comment

          • Tode90
            Newbiemmer
            • Nov 2014
            • 6
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Shatter View Post
            Eihän siinä pelkässä koneen vaihdossa ohjelmaan tarvitse kajota kun ecuun ei kosketa, uudesta koneesta tietenkin suuttimien koodaus sekä moottorin adaptaatioiden nollaus.

            E9x ja f-sarjan n57 kesken äkkiseltään tulee mieleen ainakin erot vetolevyssä sekä öljynsuodatinjalassa kun on eri vaihdelaatikot, vanhaa suodatinjalkaa en suosittele siirtämään jos on laakerit menneet.

            6hp26 vetolevy ei sovi pienempään 8hp45 laatikkoon sillä turbiinin kiinnitys on 4 pultilla vs. isossa laatikossa 6 pultilla.

            E9x on erillinen lämmönvaihdin 6hp laatikolle, uudemmassa 8hp laatikossa se on integroitu koneen öljynsuodatinjalkaan.
            Entä jos ostaa alkupään 530d F10 koneen, onko niissä eroja muuta kuin tehossa? Sen voi varmaan softaamalla saada toimimaan järkevästi 8hp45 laatikon kanssa?

            Comment

            • joko
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 1968
              • Seinäjoki

              #7
              Ratkaiseva ero tulee siitä onko se äffän n57 moottori 245hp malli vai 258hp malli. Nuo ei sovi mitenkään päin ristiin. Jos käyttää E9x lci n57 moottoria niin se menee melkein heittämällä äffän 245 koneen tilalle. Kun taasen tuosta uudemmat versiot ei keskenään sovi on niin paljon eroja.
              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
              W906 319 sprinter - 14

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎