Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW F10 528xi mysteerinen bensaongelma

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • putskunbmw
    Newbiemmer
    • Jul 2023
    • 1
    • Suomi

BMW F10 528xi mysteerinen bensaongelma

Moro, ois hieman kinkkisempi ongelma oman BMW F10 2014 kanssa. Moottorikoodi N20B02A. Olen autolla vasta noin 1000km itse kerennyt ajamaan. Tähän asti öljyvuoto korjata ja laturi vaihtaa. Ensimmäistä kertaa kun auton kanssa ajoin yhteen putkeen noin 100km, niin iDriveen tuli vikailmoitus "Fuel Supply. Full performance not available. Continue the journey at a moderate speed. Have problem checked by Service." ja sitten ilmeisesti moottori ei saanut enään yhtään bensiiniä ja ei suostunut nostamaan vauhtia enään. Käänsin auton tienvarteen niin sammui itse. Tässä myös näytti vikailmoitusta "Drivetrain. Continue the journey...". Autoa kun yritin uudelleen käynnistää kerran niin ei käynnistynyt ja moottori heilui tosi raivokkaasti. 2-3 tuntia meni, jotta sain hinausauton paikalle, niin auto käynnistyi, jotta saisi neutraalille ja hinattua ylös. Tällöin auto kävi todella huonosti ja epätasaisesti. Auton hinautin sitten eri kaupungin huoltoon, josta 2 viikon päästä soitettiin SAKAlle, jonka kautta tieto tuli minulle, että eivät osaa korjata ongelmaa. Niin SAKA sitten siirsi auton kotikaupunkiini uuteen huoltopaikkaan. Noin 2 viikkoa tuosta, soitin kyseiseen huoltoon ja sieltä vastattiin, että eivät ole löytäneet vikaa ja vikakoodit on nollattu. Auto myös toimii ja käy hyvin. Selitin heille sitten tilanteen vielä uudestaan ja laitoin kuvat iDrivessa olevista vikakoodeista sinäpäivänä, kun auto jäi tienvarteen. 2 viikkoa vielä tästä niin olin yhteydessä uudestaan ja ei mitään uutta. Sovittiin, että otetaan auto minulle seurantaan. 1.5kk siittä päivästä kun auto jäi tienvarteen niin auto on vihdoin taas minulla, mutta sille ei olla tehty yhtään mitään.

Ei ole vielä minulle mikään tutuin moottori/auto tuo, niin osaako täällä joku sanoa mistä voisi mahdollisesti vika johtua? Pitäisikö minun uudestaan lähteä testaamaan pidempää ajoa, jotta saisi mahdollisesti toistettua? Voiko liittyä jotenkin paineisiin?

Eihän tuolla uskalla lähteä minnekkään kauemmas minne pitää päästä perille.

Lisätietoja jos näistä olisi jotain apua.
    - Ajoin tuon noin 100km eco modella
    - Oli todella kuuma hellepäivä 28+aurinko
    - Mittarissa 258tkm
    - BMW 528xi 2014
    Attached Files
    Last edited by putskunbmw; 29-07-2023, 09:34.
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

No kyllähän se vika pitäisi sieltä nyt kaivaa esiin vielä kun myyjä voisi vielä kuluihin osallistua. Jos et aja ja myyjän virhevastuu menee umpeen, niin ainut maksaja korjauksille löytyy peilistä.

Kun se herjasi polttoaineen syötöstä, niin paras olisi lähteä ajamaan pidempi matka niin, että saa seurattua bensanpaineita matala/korkea.
    e39 540iA E85

Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

Comment

Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎