Announcement

Collapse
No announcement yet.

2011 f11 NBT retrofittaus

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nikonakki
    BTCF Member
    • Jul 2023
    • 14
    • Kurikka

2011 f11 NBT retrofittaus

Noniin, kertokas vähän kokemuksia/hintaa mitä tälläinen nbt retrofittaus kustantaisi suunnilleen/onko mahdollinen.
    ajatuksena ois tuon cic proffanavin tilalle tuo nbt heittää.
    sekin toki sitten että onko tämä järkevä/sen rahan arvoinen tehdä?
  • pyyn0
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 1053
    • Fin

Laittaisin sen androidin, on aika paljon kustannus tehokkaampi tapa päivittää medialaitteet.
    -BMW F11 530xd -12
    -BMW E60 530dA -04
    -BMW E23 735iA -85
    Ex
    -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
    -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
    -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
    -BMW E39 528i 96

Comment

• rizzo
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2007
      • 5418
      • Oulu

Andream is an in-car electronics brand of 10-year history, servicing hundreds of thousands customers from all over the world We have professional developing team and manufacturing factory which offer us the opportunity to provide the best quality products and service

Kustannustehokkain ja mun mielestä järkevin erityisesti jos on jo iso näyttö ennestään.

Comment

• skt
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2013
        • 348
        • Etelä-Pohjanmaa

CIC + combox vs. NBT ero on niin pieni ettei kannata. Näyttää lähes samalta ja ainoastaan aavistuksen vakaampi.

Jos haluat uudemman, joku ei alkuperäinen Android, jossa kosketusnäyttö yms.

Edellä ehdotettu varmasti paras vaihtoehto. CIC säilyy taustalla pitäen alkuperäisen fiiliksen ja saat langattoman CarPlay tai Android Auton päälle
        Last edited by skt; 02-09-2023, 20:35.
        F11 LCI 520d -14
        F45 225xe -17
        Ex. E61 LCI 520d -08,
        Skoda Octavia mk2 -06, Golf GTI mk3 -96

Comment

• Crete88
          Bimmer Rookie
          • Mar 2023
          • 43
          • Lohja

Itsellä on NBT ja pienempi näyttö (F11), nyt tekisi mieli päivittää se isompaan. Onko tollanen Android systeemi parempi kuin vaihtaa originaali isompi näyttö? Myös peruutuskamera pitäis samalla lisätä. Onko esim. tuosta edellä mainitusta hyviä kokemuksia, noita kun tuntuu olevan kaikenlaisia markkinoilla?

Comment

• rizzo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2007
            • 5418
            • Oulu

Originally posted by Crete88 View Post
            Itsellä on NBT ja pienempi näyttö (F11), nyt tekisi mieli päivittää se isompaan. Onko tollanen Android systeemi parempi kuin vaihtaa originaali isompi näyttö? Myös peruutuskamera pitäis samalla lisätä. Onko esim. tuosta edellä mainitusta hyviä kokemuksia, noita kun tuntuu olevan kaikenlaisia markkinoilla?
            Tässä mun mielipide asiaan.

Android-järjestelmää en itse laita, koska ei kiinnosta asennella niitä Appeja sinne yksitellen yms. ne tuppaa hidastumaan samalla tavalla kuten tabletit/puhelimetkin. Itselleni siis kätevin on tuo Android Auto/Apple Carplay -vaihtoehto.

Edellisessä F10:ssä oli tämä: https://www.andream-eu.com/product/1010/ (tämähän on se helpoin plug&play). Plussaa että helppo asentaa, istui todella hyvin, kosketusnäyttö pelitti hyvin ja muutenkin toimi ongelmitta. Miinuksena että audio kulkee AUXin kautta (vaikkakin langattomasti, eli oletettavasti siellä on joku aux -> bluetooth decoderi)... mun makuun se korosti ihan liikaa bassoja ja muutenkin äänenlaatu oli vähän puuroa vrt. auton oma bluetooth. Ja toinen pikkujuttu mikä mua ärsytti suunnattomasti, kun biisiä vaihtaa auton napeista niin auton mittaristoon tulee se teksti "Tämä ei ole käytössä AUX-tilassa" tms.

Tossa yllä linkkaamani MMI-boksi (https://www.android-car-dvd.de/colle...cic-nbt-system) toimii siten, että siinä saa säilytettyä auton oman bluetoothin. Nyt vaan tosiaan olen metsästellyt sitten alkuperäistä isompaa näyttöä... mutta kovin on kalliita. Niin tohon ylempään tai tähän boksiin saa liitettyä kiinan peruutuskameran helposti ja siitä hyviä kokemuksia. Pelitti kesät ja talvet. Noita on netti täynnä.

Yksi idea mihin ei mulla ole vastausta, saisikohan jostain kiinasta tilattua pelkän näytön ilman android/carplay -ominaisuuksia ja siihen sitten laittaisi tuon boksin perään... en ole vielä semmoista löytänyt. Tai että mitenhän sekaisi tuollainen "hinnat alkaen"-android menee jos sinne perään iskisi kiinni tuon MMI:n.
            Last edited by rizzo; 08-09-2023, 18:45.

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎