Announcement

Collapse
No announcement yet.

535 GT bensa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PetriAalto
    Newbiemmer
    • Jun 2010
    • 4
    • Klaukkala

    535 GT bensa

    Tuli ostettua tuollainen 2010 535 GT jolla ajettu 155tkm niin mitä tuollaisessa pitäisi ottaa huomioon noilla kilometreillä. Mitkä heikkoja puolia ja tyyppivikoja. Tuon öljympumpun jalan ja löysin mutta onko muita. Mitenkä laatikkoon öljyn vaihdot, kuinka usein suositellaan jne.

    Alkava BMW autoilija :-)
    Kiitos
    Petri
  • juha_s
    Alueaktiivi
    • May 2008
    • 447
    • Lappeenranta

    #2
    Bensa koneesta ei itsellä niin kokemuksia. Laatikko ei ole bemarin huolto-ohjelmassa mutta zf suosittaa 80tkm välein. Ja olikos näissäkin edessä reaktiotankojen puslat kuluvaa tavaraa.
    F11 535d xDrive M-Sport -13

    Comment

    • bmw323it
      BTCF Member
      • Mar 2008
      • 1827
      • N/A

      #3
      Minulla oli GT viisi vuotta = noin 120tkm. Perustekniikan kanssa ei ollut mitään haasteita paitsi juurikin öljyvuoto öljynsuodattimen jalasta. Mutta muuten sitten olikin remonttia koko ajan: vähintään joka toinen kuukausi oli jotain työn alla, ja yleensä oli se touhutonni tarpeen. Älyttömän mukava auto ajaa, peräluukun vuoksi erittäin käytännöllinen ja nelipyöräohjauksen myötä todella ketterä. Ainoa huono puoli oli korkea ylläpitokustannus vaikka itse teinkin lähes kaiken.
      Nyt:
      BMW 530e (g30)
      BMW 335i (e90)
      BMW 323iC (e36)
      BMW 850i (e31)
      Golf GTE
      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7432
        • Oulu

        #4
        Originally posted by bmw323it View Post
        Perustekniikan kanssa ei ollut mitään haasteita paitsi juurikin öljyvuoto öljynsuodattimen jalasta. Mutta muuten sitten olikin remonttia koko ajan: vähintään joka toinen kuukausi oli jotain työn alla, ...
        Eli ymmärsinkö oikein että ongelmat oli pääosin muualla kuin moottorissa?
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • bmw323it
          BTCF Member
          • Mar 2008
          • 1827
          • N/A

          #5
          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
          Eli ymmärsinkö oikein että ongelmat oli pääosin muualla kuin moottorissa?
          Juuri näin. Moottorin tai voimansiirron kanssa ei ollut mitään ongelmia. Minulla on ollut sama tekniikka myös tuossa e90:ssä jo kolmetoista vuotta, eikä senkään tekniikassa ole ollut mitään vikaa pitkään aikaan. Ihan ensimmäisinä vuosina siihen vaihdettiin HPFP kolme kertaa takuuseen, samoin vesipumppu/termari, mutta nyt kymmeneen vuoteen siinäkään ei ole ollut mitään ongelmia. Pieteetillä sitä on tullut huollettua, ehkä se on auttanut.

          F07:n ongelmat oli muualla kuin perustekniikassa; panoraamakaton sisäverhoilu, käsijarrun aktuaattori, EDC-iskarit, CA-kahvat, lasinnostin, Takaluukun soft close lukkolaite, adaptiivisten xenoneiden kontrolleri, ilmajouset taakse, jne … kaikkia ei edes muista, ja hyvä niin. Tuhatlappunen oli kuitenkin vakiovaluutta. Mutta en silti kadu, autohan oli mahtava. Ei kai sitä olisi noin kauan pitänyt jos ei olisi tykännyt. Kaikesta huolimatta suosittelen!
          Nyt:
          BMW 530e (g30)
          BMW 335i (e90)
          BMW 323iC (e36)
          BMW 850i (e31)
          Golf GTE
          ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎