Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rail pressure sensor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • macman_lahti
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2017
    • 274
    • Lahti

    Rail pressure sensor

    N47 525 2014 valittaa rail pressure sensorista ( open circuit or short circuit to positive ) ja charging pressure sensorista ( plausibility: Value implausible for pressure upstream of turbine and ambient pressure ). Katselin, että johtosarjassa on vähän sanomista, mutta purin pahimmista kohdista ja ei ne nyt ainakaan kokonaan poikki ollut. Testailin hommaa vähän niin, että laitoin pienen kuorman ( 2V, 0.6A ) siihen rinnalle niin tiputtaa jännitteen lähes nollaan. Onko toi normaalia vai onko siellä nyt jossain joku johtovika kumminkin ? Mittaamalla jännite kyllä ECUlta ihan ok eli 5V. Resistanssi johdoissa on ihan ok, ei eroa muihin johtoihin. Vai mistähän nyt kiikastaa ?
    -08 E60 LCI
    -13 F10 3.0 xDrive
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7481
    • Jyväshyvä

    #2
    Aika pitkään taisteltiin vastaavien vikojen kanssa yhden E91 N47 kanssa, välillä tuli ecun 5V virransyötöstä koodia, auto toimi välillä monta viikkoa ok ja välillä sammui. Vaihdeltiin vaikka mitä antureita,
    lopenlopen moottorin johtosarjan vaihdolla tuli kuntoon, silmämääräisesti siitä johtosarjasta ei löytynyt vikaa, tosin ei sitä ihan koko matkalta aukaistu...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • macman_lahti
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2017
      • 274
      • Lahti

      #3
      Originally posted by MajorDrake View Post
      Aika pitkään taisteltiin vastaavien vikojen kanssa yhden E91 N47 kanssa, välillä tuli ecun 5V virransyötöstä koodia, auto toimi välillä monta viikkoa ok ja välillä sammui. Vaihdeltiin vaikka mitä antureita,
      lopenlopen moottorin johtosarjan vaihdolla tuli kuntoon, silmämääräisesti siitä johtosarjasta ei löytynyt vikaa, tosin ei sitä ihan koko matkalta aukaistu...
      Kiitti! Vähän tällaista arvelinkin. Täytyy nyt varmaan vielä mitata kunnolla löytyykö jostain selkeää vikaa, mutta johtosarja on 400,- niin eipä tohon maailma kaadu. Muuten näytti anturitkin olevan niin että vaihto on ihan tehtävissä mutta koneen takana tulipellin puolella on yksi siellä koneen takana niin se on aika hankalassa paikassa mutta kai senkin saa jotenkin vaihdettua.
      -08 E60 LCI
      -13 F10 3.0 xDrive

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7481
        • Jyväshyvä

        #4
        Pitää sitten mitata eristysvastusmittarilla, itse kun mittailin johtoja normaalilla yleismittarilla, vika ei tullut ilmi. Tosin ei se kokoaikaa ollutkaan päällä...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • macman_lahti
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2017
          • 274
          • Lahti

          #5
          Originally posted by MajorDrake View Post
          Pitää sitten mitata eristysvastusmittarilla, itse kun mittailin johtoja normaalilla yleismittarilla, vika ei tullut ilmi. Tosin ei se kokoaikaa ollutkaan päällä...
          Mutta luulisi että kun vika päällä kokoajan niin kun mittaa virrat päällä jännitteen niin näkee missä se jänniteheitto on. Tosin täytyy hakea sopivia liittimiä että saa mittarin luotettavasti piuhojen ja anturin väliin
          -08 E60 LCI
          -13 F10 3.0 xDrive

          Comment

          • macman_lahti
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2017
            • 274
            • Lahti

            #6
            Vähän alkaisi näyttämään ECU-vialta Vedin uudet johdot rinnalle, mutta sama ongelma jatkuu. Ilman sensoria jännite on signaalissa ja virran syötössä 5v, mutta kun sensorin laittaa kiinni niin syötön jännite tippuu n. 3.5v ja signaali pysyy 5v:ssa. Mittailin ecus maadoituksen ja siinä ei tuntuisi olevan vikaa. Kaikki ECUn navat näyttää myös ihan hyvältä. Ei oikein tulee enää muuta mieleen kuin ECUssa joku sisäinen vika. Huomasin tänään myös sellaisen oireen, että kun DDE:n arvoja katsoo ISTAlla niin ajoittain useammassa anturissa vaihtelee invalid tms. arvona. Ne tulee vuoronperään muutamaksi sekunniksi ja sitten taas tulee ihan järkeviä arvoja.
            -08 E60 LCI
            -13 F10 3.0 xDrive

            Comment

            • Shatter
              BTCF Member
              • Mar 2013
              • 847
              • Oulu

              #7
              Oletettavasti itse paineanturi on jo koitettu vaihtaa uuteen?

              If the rail pressure sensor is defective, the following faults may be stored:
              • 3F30, Signal circuit break or short circuit to positive
              Last edited by Shatter; 07-04-2024, 08:52.
              Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

              E91 330dA xDrive M-Sport '09
              VW Golf Mk4 1.9TDI Automatic `05
              VW Golf Mk5 2.0TDI `09
              MB W108 250S -67

              Comment

              • macman_lahti
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2017
                • 274
                • Lahti

                #8
                Originally posted by Shatter View Post
                Oletettavasti itse paineanturi on jo koitettu vaihtaa uuteen?

                If the rail pressure sensor is defective, the following faults may be stored:
                • 3F30, Signal circuit break or short circuit to positive
                Juu, hain KL varaosista uuden ( tarvike ) Boschin ja katselin että osanumero on sama kuin vanhassa E60:ssä niin kokeilin myös siitä sen anturia, mutta sama ongelma molemmilla vaihtoehdoilla.
                -08 E60 LCI
                -13 F10 3.0 xDrive

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7481
                  • Jyväshyvä

                  #9
                  Kuten jo aiemmin kirjoittelin, vika voi olla myös johtosarjassa. Ei riitä että railipaineanturin johdot korjaat / laitoit uudet tilalle, pitää kaikkien saman virran syötön takana olevat 5V laitteet käydä läpi, tai vaikka siirtää niiden laitteiden (anturit tms.) virran syötöt toiseen piiriin ( ja siellä olevat vaikka takaisin, näkee sitten siirtyykö vika), ainakin N47 eculla oli kaksi erillistä 5V syöttöä, wiring diagrammista pitää katsoa minkä syötön takana mikin on. Itsekin turhaan vaihdoin DDE:n aikoinaan kyseiseen autoon...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • macman_lahti
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2017
                    • 274
                    • Lahti

                    #10
                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Kuten jo aiemmin kirjoittelin, vika voi olla myös johtosarjassa. Ei riitä että railipaineanturin johdot korjaat / laitoit uudet tilalle, pitää kaikkien saman virran syötön takana olevat 5V laitteet käydä läpi, tai vaikka siirtää niiden laitteiden (anturit tms.) virran syötöt toiseen piiriin ( ja siellä olevat vaikka takaisin, näkee sitten siirtyykö vika), ainakin N47 eculla oli kaksi erillistä 5V syöttöä, wiring diagrammista pitää katsoa minkä syötön takana mikin on. Itsekin turhaan vaihdoin DDE:n aikoinaan kyseiseen autoon...
                    Mun silmiin kytkentä näytti siltä, että railpaineanturi on omalla virralla ja muita antureita sitten siellä toisessa tai kolmannessa 5V linjassa. Mutta tilasin nyt jokatapauksessa uuden johtosarjan kun oli muutamasta muustakin kohdasta kohdasta aika huonossa kunnossa. Lähdetään nyt siitä liikkelle. Katsotaan jos ei auta niin sitten ECU seuraavaksi.
                    -08 E60 LCI
                    -13 F10 3.0 xDrive

                    Comment

                    • macman_lahti
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2017
                      • 274
                      • Lahti

                      #11
                      No niin, nyt on uusi johtosarja paikallaan, mutta ei apuja rail-paineongelmaan. Samalla tutkin nyt paremmin AD-blue ongelmaa ja sielläkin antaa erikoisesti arvoja ensimmäisestä anturista, mutta status on silti invalid. Takimmainen anturi taitaa olla kyllä pimeä. Eli onkohan nyt vaan tehtävä jotain tolle ECU:lle..? Ei oikein muuta nyt tule mieleen.

                      Click image for larger version

Name:	Nox_values.JPG?rlkey=w7cd06fzrrywsbmawrdrpbksl&raw=1.jpg
Views:	57
Size:	46.9 KB
ID:	5500828
                      -08 E60 LCI
                      -13 F10 3.0 xDrive

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎