Announcement

Collapse
No announcement yet.

Perän laippa hajoaa koko ajan (2.0d xDrive)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW Motorsport
    Newbiemmer
    • Apr 2024
    • 6
    • Finland

    Perän laippa hajoaa koko ajan (2.0d xDrive)

    Miksi perän laippa hajoaa jatkuvasti? Ensin vaihdettiin perä ja taas meni laippa. Sitten vaihdettiin käytetty laippa ja rikki meni. Viimeksi vaihdettiin koneistettu uustuotantolaippa ja sekin meni. Mikä eteen?
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16226
    • Asikkala

    #2
    Miten se alunperin hajosi ? Miten seuraavat hajosivat ?

    Comment

    • VilleP
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2027
      • Vantaa

      #3
      Tyhmä kysymys, mutta meinaatko sitä osaa johon kardaanin kumilimppu tulee kiinni?
      F11 530xd LCI
      S2 Avant

      Comment

      • BMW Motorsport
        Newbiemmer
        • Apr 2024
        • 6
        • Finland

        #4
        Originally posted by jr66 View Post
        Miten se alunperin hajosi ? Miten seuraavat hajosivat ?
        Ensimmäisen kerran parkkihallin ramppia ylös ajaessa, toisen kerran kotipihan ajaessa.

        Comment

        • BMW Motorsport
          Newbiemmer
          • Apr 2024
          • 6
          • Finland

          #5
          Originally posted by VilleP View Post
          Tyhmä kysymys, mutta meinaatko sitä osaa johon kardaanin kumilimppu tulee kiinni?
          Punaisella merkkitty.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16226
            • Asikkala

            #6
            Siis vika on kardaanissa, ei perässä. Kumpi noista merkityistä, ympyröity vai nuolet ?

            Comment

            • VilleP
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2027
              • Vantaa

              #7
              Meneekö se kappaleiksi vai mitä sille käy? Sehän on kumissa kiinni, kumi ei sitä voi rikki vääntää, ellei kardaani tai perä väänny aivan mahdottomaan asentoon. Onko tuota tutkittu ihan jonkin ammattilaisen toimesta? Tuo kuva on jostain muusta mallista.

              F11 530xd LCI
              S2 Avant

              Comment

              • Haatainen
                BTCF Member
                • Jul 2009
                • 1446
                • Tampere

                #8
                Eikös tuosta mene keskeltä tuo holkki kumilimpun läpi vastinlaipan kanssa limittäin vaikkakin väljällä sovituksella, ettei kardaani putoa jos limppu antautuu:
                Click image for larger version

Name:	image.png
Views:	265
Size:	28.1 KB
ID:	5501194

                Varmaan jos linjaus on aivan päin persettä vaikka jos laatikon kannakekumi on revennyt tmv voisi siitä välittyä tarpeeksi voimia paikkoje särkemiseen. Pienellä vaihteella vaikka nyt parkkihallin rampissa voi revenneen kumin kanssa voimapaketti liikkua aika paljonkin
                Alla:
                E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                E24 635Csi -84 Polaris metallic

                Ennenkin on ollut autoja

                Comment

                • racing02
                  BTCF Member
                  • Nov 2004
                  • 1988
                  • Riihimäki

                  #9
                  Tosi outo case. Kuvassahan on kardaanin vaihdelaatikon pää. Puhutaan perästä. Ehkä kuvat rikkoutuneesta paikasta valaisisi asiaa.

                  Comment

                  • turbobliz
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2003
                    • 985
                    • e-suomi

                    #10
                    Oisko käynyt sellainen käpy, että laitettu kolmiot suoraan linjaan yhdeksi puuksi (vaikkakin kumilimppu näennäisesti välissä).

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7481
                      • Jyväshyvä

                      #11
                      Eiköhän kuitenkin kyse ole jakolaatikon laipasta johon kardaani kiinnittyy. Niitähän näistä menee, olisko jakolaatikon pääakselin boorit jo kärsineet sen verran että laippa antaa periksi...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • micke_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 1148
                        • Lojo

                        #12
                        Kyllä näistä hajoaa ihan boorit siitä perän laipasta / perästä johon kumilimppu tulee kiinni, nimeonmaan pikkukoneisista diiseleistä. Useita tullut nähtyä.
                        Kiinnittyy tosiaan mutterilla pinjoniin ja nämä ovat jokaisessa olleet tiukassa josta tuo on pettänyt että sutii tyhjää booreilla
                        E24 ///M635CSI
                        E61 520d LCI
                        Ex: E30 1006hv/1161nm
                        ig: m1ckee_

                        Comment

                        • BMW Motorsport
                          Newbiemmer
                          • Apr 2024
                          • 6
                          • Finland

                          #13
                          Originally posted by Haatainen View Post
                          Eikös tuosta mene keskeltä tuo holkki kumilimpun läpi vastinlaipan kanssa limittäin vaikkakin väljällä sovituksella, ettei kardaani putoa jos limppu antautuu:
                          Click image for larger version

Name:	image.png
Views:	265
Size:	28.1 KB
ID:	5501194

                          Varmaan jos linjaus on aivan päin persettä vaikka jos laatikon kannakekumi on revennyt tmv voisi siitä välittyä tarpeeksi voimia paikkoje särkemiseen. Pienellä vaihteella vaikka nyt parkkihallin rampissa voi revenneen kumin kanssa voimapaketti liikkua aika paljonkin
                          Pääseekö laatikon kannakekumin kunnon kuinka helposti tarkistamaan? Miten linjauksen voisi tarkistaa?

                          Comment

                          • BMW Motorsport
                            Newbiemmer
                            • Apr 2024
                            • 6
                            • Finland

                            #14
                            Originally posted by micke_ View Post
                            Kyllä näistä hajoaa ihan boorit siitä perän laipasta / perästä johon kumilimppu tulee kiinni, nimeonmaan pikkukoneisista diiseleistä. Useita tullut nähtyä.
                            Kiinnittyy tosiaan mutterilla pinjoniin ja nämä ovat jokaisessa olleet tiukassa josta tuo on pettänyt että sutii tyhjää booreilla
                            Pikku koneesta kyse ja poorit tosiaan laipasta sileät. Onko teoriaa miksi laipat hajoaa?

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16226
                              • Asikkala

                              #15
                              Originally posted by BMW Motorsport View Post

                              Pikku koneesta kyse ja poorit tosiaan laipasta sileät. Onko teoriaa miksi laipat hajoaa?
                              BMW:n ylimieliset insinöörit ovat mokanneet tämänkin asian, laatu ja maine putoaa koko ajan.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎