Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 520D:n vaihelaatikko 525D:hen?

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikkeksi
    Newbiemmer
    • Aug 2019
    • 2
    • Kokkola

    F11 520D:n vaihelaatikko 525D:hen?

    Morjesta,

    Osaako väki kertoa mitä eroa on 520D:n vaihelaatikolla 525D:hen verrattuna? Onnistuuko swappi ongelmitta? Molemmissa GA8HP45Z. Osanumerot ja laatikon stanssaukset ainakin erilaiset.

    Purkuautona olis 2011 vuosimallin 520D N47 koneella. Stanssi laatikon kyljessä model no. 010094.

    Auto johon laatikko tulisi myös 2011 vuosimallin, mutta 525D N57 koneella, ja stänssi kyljessä model no. 010027.​

    Kiitoksia jo etukäteen.
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 5052
    • Paimio

    #2
    Oletan että kyllä kutosessa ja nelikossa eroja on moottorin päässä että tuskin heittämällä menee paikalleen. Turbiini lienee myös eri.
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • ekaBMW
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 450
      • Oulu

      #3
      Eikös 525D ole ollut jo 10 vuotta nelari?
      E6x:ssä viimeksi ollut kutonen (ja F1x ihan alkupäässä?)
      F11 530d xDrive 09/16
      Ex E60 530d xDrive A 10/08
      Ex E60 520dA 09/08 liisari
      Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
      Ex Opel Kadett 1.6 -89

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 5052
        • Paimio

        #4
        Originally posted by ekaBMW View Post
        Eikös 525D ole ollut jo 10 vuotta nelari?
        E6x:ssä viimeksi ollut kutonen (ja F1x ihan alkupäässä?)
        Kyllä, mutta kysehän oli nimenomaan vuoden 2011 525d N57 koneella mikä on kutonen.
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • Mikkeksi
          Newbiemmer
          • Aug 2019
          • 2
          • Kokkola

          #5
          Kiitoksia vastauksista. Käytetty N57:n laatikko laitettu tilaukseen.

          Comment

          • joko
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1968
            • Seinäjoki

            #6
            Osaako kukaan sanoa meniskö n57 525d laatikon tilalle vastaavanikäisestä 180kw 530d automaatti aski? Tai menee varmaan mutta kuinkapaljon muuta menee vaihtoln kun laatikko ja turbiini? Itselläni on tälläinen 30d takaveto n57 vaihteisto ylimääräisenä
            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
            W906 319 sprinter - 14

            Comment

            • TheRipper
              Bimmer Enthusiast
              • May 2012
              • 5052
              • Paimio

              #7
              525d on 8HP45 ja 530d 8HP70. Eli eivät ole keskenään vaihtokelpoiset.
              F10 523iA 2010

              Ex: E39 528iA 1997
              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
              Ex: E65 745iA 2003
              Ex: E46 318i 1998
              Ex: E34 525iA 1989

              Comment

              • joko
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1968
                • Seinäjoki

                #8
                Joo kyllä, mutta paljonko muuta pitää vaihtaa kuin itse laatikko? Kardaani, latikon alla oleva kannake ja varmaan se 530d turbiini. Vaihdekeppi lienee sama, laatikon johtosarja/ohjainlaite onkohan eroa?
                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                W906 319 sprinter - 14

                Comment

                Working...
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎