Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11, 535xd n57 kokemuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Paskabimmeri
    Newbiemmer
    • May 2024
    • 19
    • Suomi lappeenranta

    F11, 535xd n57 kokemuksia

    Moro!

    kertokaas rehellisiä kokemuksia otsikon mukaisesta autosta. Onko järkiostos vai täysi pommi.

    mitä on sellasia asioita mihin kiinnittää huomio ostaessa. Jos esim 320tkm ajettu?

    jakoketju ongelmista lukenut että on tai ei riippuu autosta. Toki kaikeen ei löydy vastausta mutta uskaltaako kyseistä autoa ostaa jos ei historiaa ole ketjun vaihdosta?

    muita tyyppivikoja mitä ottaaa huomioon?

    ymmärrän että kysessä auto jossa varmasti harrastamista riittää mutta nykyisen auton männän hajotessa ei tekisi mieli ostaa autoa josta kone heti menossa!

    järkeviä kommetteja toivotaan ja mielellään oikeata kokemusta
  • Jarger
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 3903
    • Finnland

    #2
    Eikö noille kilsoille 3-litraiseen olisi hyvä tehdä kampiakselin laakerit ja öljypumppu?
    2-litraisessa kai vaan tuo perus jakopää?
    Negatiiviset kauppakokemukset:
    Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

    Comment

    • ErkkiE
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 623
      • Espoon haja-asutus

      #3
      Ei tuo N57 vähempivikainen kone ole kuin M57... Niistäkin saa männän rikki ihan vakionakin, jos suutin huonona (kyllä, on kokemusta). Lisänä nuo Jargerin jo kommentoimat asiat. Ja toki noilla metreillä voi olla tosiaain kuutoskoneisessakin jakopää vaihtokunnossa.

      E

      Comment

      • VilleP
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2278
        • Vantaa

        #4
        Jos sieltä jakopäästä ei startissa ylimääräisiä ääniä kuulu, niin kovaa ajoa vaan. Ja jos kone vakio, niin laskereistakaan en stressaisi, toki seuraavassa öljynvaihdossa on hyvä suodattimeen kurkistaa. Jos ei mitään hilettö öljyn seassa, niin jälleen kovaa ajoa.
        F11 530xd LCI
        S2 Avant

        Comment

        • ritariässä
          BTCF Member
          • Jan 2006
          • 3632
          • Raisio

          #5
          Myös huoltovälit hyvä tarkistaa ja huolloista ne joissa öljytkin vaihdettu. 35d koneiset varmasti saaneet matkan varrella kenkää ja juurikin monen tehohaluisen kohteena. Luetun perusteella +300tkm ajettuna jo melkoinen aikapommi ja tuurista kestääkö hetken vai pidempään.

          onko näitä foorumilla paljonkin +400tkm avaamattomina ajossa?
          G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

          Comment

          • Juho_
            BTCF Member
            • Jul 2016
            • 1070
            • Suomi

            #6
            Onhan noita paljon liikenteessä loppujen lopuksi, mutta korjaamoalalla toki tulee paljon vaurioita nähtyä ja siten voipi muodostua vähän vääränlainen kuva 'tuotteen' laadusta isommassa mittakaavassa.
            Jos vertaa M57D30 , niin N57D30 on kalliimpi korjata yleensä -- mikäli jotain isompaa sattuu.

            Ulompia murroksia menee jonkin verran, mutta usein herkkiä naputtamaan eikä vielä edes kovin väljä siinä kohtaa.
            En tiedä onko millainen menekki esim. 530/535xd E60/E61 ? Ei oo tarvinnu vaihtaa.

            Tää on hyvin sanottu:
            "Jos sieltä jakopäästä ei startissa ylimääräisiä ääniä kuulu, niin kovaa ajoa vaan. Ja jos kone vakio, niin laskereistakaan en stressaisi, toki seuraavassa öljynvaihdossa on hyvä suodattimeen kurkistaa. Jos ei mitään hilettö öljyn seassa, niin jälleen kovaa ajoa."
            YouTube
            Instagram // Juhon Moottoripaja

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎