Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cornering ability restricted

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommy70
    Newbiemmer
    • Jul 2024
    • 9
    • Kuopio

    #16
    Originally posted by peto2 View Post
    Niin vikakoodit on luettu vain ilmajousituksen moduulista? INPA ei ole oikeen häävi työkalu näin "uusien" kanssa. Joutuu lukemaan joka moduulin yksitellen. Sinua kiinnostaa aktiiviohjauksen, nelipyöräohjauksen, EDC (iskarit) ja dynamic drive (kallistuksen vakaajat) -vikakoodit.

    Nelipyöräohjauksen lisäakku on ainakin F10:ssä takaluukussa, pääakun vieressä. Mutta koska vikakoodi oli eri järjestelmästä niin ei sen kuntoa pysty edes arvaamaan.
    Niin vikakoodit on luettu vain ilmajousituksen moduulista? -> kyllä ne mielestäni on luettu joka kohdasta tai näkyy joka kohdan vikakoodit. Siellä esim. näky ne koodit mitä oli tullut silloin laturin rikootumisen yhteydessä. Pitää vielä kysyä tuolta BMW-harrastaja/naapurilta näistä asioista tarkennuksena.

    Lisäys, varmistettu kaikki eri moduulit on luettu ja ainut oli tuo 0X 023800 Energiesparmode aktiv
    Last edited by Tommy70; 13-07-2024, 17:26.

    Comment

    • Spere
      Bimmer Rookie
      • Jun 2018
      • 78
      • Finland

      #17
      Koodit lukuun istalla niin tietää mistä vikaa etsiä. Taitaa olla nää muut lukulaitteet/vikakoodit melko hepreaa ja aiheuttaa vaan ylimääräistä ihmettelyä.

      Comment

      • alpine3
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2010
        • 1273
        • Kajjjaani

        #18
        Jos vika vaikuttaa olevan sidonnainen lämpötilaan niin sitä EHC-modulia voi lämmittää vaika hiustenkuivaajalla (ei kuumailmapuhaltimella), jos vika olisi vaikka modulin jossakin juotoksessa joka elää lämpötilan mukaan. Takakontin lämpötila on varmaan lämpimänä päivänä auringonpaisteessa aika korkea. Se moduli makaa f07:ssa takakontin lattian alla oikeassa reunassa.
        BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
        BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

        Comment

        • Tommy70
          Newbiemmer
          • Jul 2024
          • 9
          • Kuopio

          #19
          Jatketaan tarinaa...
          Autolla ajettu pari päivää ilman vikailmoitusta ja taas sitten pari päivää ilmoitusken kera
          Salapoliisi työtä tehty niin löysin netistä tälläisen sivun https://bmwfault.codes/ sivun, josta INPA:STA saatu koodin 23800 kun laittaa niin antaa tarkempaa tietoa vikakoodista

          vikakoodi EHC: transport mode active
          Ecu variant pitäisi olla tuo ehc_1

          Edelleen autossa ei tunnu olevan mitään "vikaa"
          Service plan ->Carry out the following service function: Delete transport mode

          Mitähän tämä käytännössä tarkoittaa?
          Onko EHC-moduuli rikki?
          Toisaalta yksi vaihtoehto tulee mieleen jos sähkövika, akku vaihdettu 2017/1 silloin kesken tammikuun pakkasten piti vaihtaa suomenakut.fi pihalla uusi akku.
          Akkua ei silloin koodattu, joten voisiko nyt jotenkin tämä olla syynä?
          Akkua olen testerillä mitannut ja just näytti 12,24V
          (latauksen jälkeen näyttu 12,47V)

          Click image for larger version

Name:	kuva1.png
Views:	188
Size:	10.7 KB
ID:	5508214
          Click image for larger version

Name:	kuva2.png
Views:	187
Size:	12.6 KB
ID:	5508215
          Attached Files

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #20
            2017 vaihdettu akku voi jo hyvin olla vaihtokunnossa varsinkin, jos akun vaihtoa ei autolle kerrottu. Pelkkä akun jännitteen katsominen ei vielä kerro oikein mitään. Akkutesteritkin on vähän mitä on, niiden antamia tuloksia pitää osata tulkita ja siltikään ei vielä varmaan totuutta ole. Kuten edellä todettiin, niin hiustenkuivaajalla tms voi lämmittää sitä EHC ohjainlaitetta ja katsoa aiheuttaako se tuon vian. F-sarjan kanssa ISTA on paljon käyttäjäystävällisempi, kannattaisi nollata koodit ja ajaa kunnes vikaa tulee ja katsoa auton kaikki koodit.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Rattiukko
              BTCF Member
              • Nov 2022
              • 652
              • Uusimaa

              #21
              Onko siinä transport mode päällä? Laita transport mode pois päältä?
              Last edited by Rattiukko; 21-07-2024, 16:07.

              Comment

              • Tommy70
                Newbiemmer
                • Jul 2024
                • 9
                • Kuopio

                #22
                Originally posted by Rattiukko View Post
                Onko siinä transport mode päällä? Laita transport mode pois päältä?
                Niin siinä taitaa olla, mutta mites se laitetaan pois päältä?
                (tuolla INPA:lla sitä on yritetty poistaa/nollata mutta hyppää saman tien uudestaan näkyviin.)
                Kai se huomenna pitää käydä Hedinillä kyselee, mitä se niiden mielestä on.
                Tai tietääkö joku BMW osaajaa Kuopiossa? DT-Consultin lomalla 3.8 asti, jossa olen käyttänyt vuosikaudet ja on osaamista

                Nyt myös tuo kuumapäivä/kylmäpäivä on myös menettänyt merkityksensä, eli "kylmänä päivänä tuli vikailmoitus ja kuumana ei tullut joka kerta esim tänään ajossa(eilen sunnuntaina)
                Last edited by Tommy70; 21-07-2024, 23:57.

                Comment

                • Capa
                  Newbiemmer
                  • Feb 2004
                  • 19
                  • Oulu/Rovaniemi

                  #23
                  Mulla 530 xd vm-12. Samaa herjaa tuli siitä lähtien kun auton hankin kesällä 2021, silloin oli mittarissa 200 tkm. Ei ole aktiivialustaa eikä muita hienouksia. Vaihdeltiin kolmen vuoden aikana peränsäädön venttilipaketti sun muuta pientä, ei vaikutusta. Wetterillä käytin toisen vian takia, niin pyysin tsekkaamaan vikakoodit tuohon liittyen. Mullakaan ei siis mitään näkyvää vikaa ollut ja kaikki toimi normaalisti. Vikakoodeista selvisi, että peränsäätö toimii liian hitaasti, jolloin vikakoodi tulee. Peränsäädön kompura poltti pari kertaa sulaketta tämän 3 vuoden aikana ja nyt viime kesänä kompura sitten antautui lopullisesti. Uus kompura alle ja nyt toimii taas normaalisti. Kerran on tuo herja tullut, kompura käy minusta aika usein, pitää seuraavassa huollossa sanoa että tsekkaavat onko pussit tiensä päässä tai vuotoja jossain.
                  F11 530 XD -12

                  Entinen: E61 525 XD -07

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4630
                    • Tampere

                    #24
                    Originally posted by Capa View Post
                    Kerran on tuo herja tullut, kompura käy minusta aika usein, pitää seuraavassa huollossa sanoa että tsekkaavat onko pussit tiensä päässä tai vuotoja jossain.
                    Pussit saattavat rikkoontua niin että perän ollessa vain tietyllä korkeudella ne vuotavat. Tuossa muutama kuva aiheesta.


                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • Capa
                      Newbiemmer
                      • Feb 2004
                      • 19
                      • Oulu/Rovaniemi

                      #25
                      Originally posted by fraatti View Post
                      Kiitoksia, tämä on hyvä tieto.
                      F11 530 XD -12

                      Entinen: E61 525 XD -07

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎