Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 ('12 - 290 tkm) vasen takapyörän laakeri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jorma1
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 73

    F11 ('12 - 290 tkm) vasen takapyörän laakeri

    Elikäs jo pari vuotta on ollut pikkuhiljaa lisääntyvä jurina takaa kun kääntää kurvissa oikealle. Katsastuksessa ei löytynyt varmaksi mutta kuskinpuolen takapyörän laakeria epäillään.
    En osannut oikeita hakusanoja laittaa, mitään ei löytynyt, mutta joissain muissa malleissa vetarin saanti navasta ulos on ollut isokin jumppa, aina ei ole lähtenyt ollenkaan.
    Onko joku vaihtanut laakeria, oliko hankala? yuutuubissa joku irrottaa sen verran varsia navasta, että napa-asetelma kääntyy ulospäin mutta vetari pitää saada tietysti ulos ennen laakerin vaihtoa.
    Pitäisikö mennä suosiolla korjaamolle? Olen laakereita vaihtanut monesti muihin autoihin ja vetareitakin useasti mutta F11 takapäähän ei vielä tarvetta. Mahtuuko laakerin pultit avaamaan jos ottaa vetarin ja koko navan pois? Silloin voisi vaihtaa vetarin ja laakerin samalla.
  • Jorma1
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 73

    #2
    No vein laakerinvaihtoon korjaamolle. Useita tarjouksia, työnosuus laakerinvaihtoon tasaisesti sama 190€/puoli

    Comment

    • macman_lahti
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2017
      • 290
      • Lahti

      #3
      Vähän myöhäistä jo, mutta itsellä ainakin lähti tosi helposti sellaisella Bilteman jarrurummun ulosvetäjällä. Modasin sitä sen verran, että hitsasin siihen päähän ison mutterin niin sain ajettua sitä pulttipyssyllä. Mutta varmasti olisi lähtenyt ihan käsinkin siitä.
      -08 E60 LCI
      -13 F10 3.0 xDrive

      Comment

      • Jorma1
        Bimmer Rookie
        • Apr 2005
        • 73

        #4
        Tässä tilanne oli hankalampi kuin olisi voinut, eli SKF laakerit piti irrottaa siitä puolikkaasta, johon pyöränpultit tulee, hydraulisella puristimella. En ymmärtänyt kahta vaihtoehtoa kun tilasin. Korjaamo kertoi, että melko normaalisti irtosivat mutta kokemusta on sellaisistakin, joihin 20t puristin ei riitä.

        Comment

        • macman_lahti
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2017
          • 290
          • Lahti

          #5
          Originally posted by Jorma1 View Post
          Tässä tilanne oli hankalampi kuin olisi voinut, eli SKF laakerit piti irrottaa siitä puolikkaasta, johon pyöränpultit tulee, hydraulisella puristimella. En ymmärtänyt kahta vaihtoehtoa kun tilasin. Korjaamo kertoi, että melko normaalisti irtosivat mutta kokemusta on sellaisistakin, joihin 20t puristin ei riitä.
          Juu, prässiä siihen kyllä tarvii. Mutta itsellä ainakin irtosi ihan helposti. Sitten vaan hajottaa vanhan jos ei muuten lähde.
          -08 E60 LCI
          -13 F10 3.0 xDrive

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎