F11 520da -11 ihmeellinen ujellus/vihellys.
Alkuperäinen vika oli measured airmass koodi jonka syyksi paljastui huono ahtoputken kiinitys turbolla johon vaihdoin uuden ahtoputken.
Samalla vaihdoin ärsyttävän pakokaasu/öljykäryn johdosta pakosarjan/tiivisteet, venttiilikopan tiivisteet ja koneen kovan hyttiin säteilevän äänen vuoksi moottorin tukikumit. Samalla huomasin naftasuodattimen o-renkaan vuotavan lämmitten päästä ja vaihdoin sen.
Tämän remontin prosessin jälkeen on ilmestynyt mystinen vihellys/ujellus. Moottoritie vauhdeissa sitä ei huomaa mutta kevyessä ajossa matalilla nopeuksilla sen huomaa hyttiin asti tasakaasulla ajellessa/moottorijarrulla ja kevyessä kiihdytyksessä sinne 2500rpm asti. Vihellys on kierrosten mukaan tuleva ja oikeastaan ääni alkaa kuulumaan vasta kunnolla lämpimällä moottorilla.
Mistä raati lähtisi vikaa etsimään moisesta.
Lisäyksenä vielä että egr on poistettu ja laipattu.
Alkuperäinen vika oli measured airmass koodi jonka syyksi paljastui huono ahtoputken kiinitys turbolla johon vaihdoin uuden ahtoputken.
Samalla vaihdoin ärsyttävän pakokaasu/öljykäryn johdosta pakosarjan/tiivisteet, venttiilikopan tiivisteet ja koneen kovan hyttiin säteilevän äänen vuoksi moottorin tukikumit. Samalla huomasin naftasuodattimen o-renkaan vuotavan lämmitten päästä ja vaihdoin sen.
Tämän remontin prosessin jälkeen on ilmestynyt mystinen vihellys/ujellus. Moottoritie vauhdeissa sitä ei huomaa mutta kevyessä ajossa matalilla nopeuksilla sen huomaa hyttiin asti tasakaasulla ajellessa/moottorijarrulla ja kevyessä kiihdytyksessä sinne 2500rpm asti. Vihellys on kierrosten mukaan tuleva ja oikeastaan ääni alkaa kuulumaan vasta kunnolla lämpimällä moottorilla.
Mistä raati lähtisi vikaa etsimään moisesta.
Lisäyksenä vielä että egr on poistettu ja laipattu.