Moiika
Minulla olisi hieman ongelmi bmw f10 m550d kanssa. Tehot heittelee 300 ja 350hv välillä ( uskoen sport displaytä ) satunnaisesti auto antaa vikakoodia kun kiihdyttää ronskimmin( 244C00 Boost pressure control, control deviation: boost pressure too low / positive control deviation ).
Alipaine letkuja on käyty läpi testerin kanssa ja kaikki näytti pitävän -0.2 bar alipaineen. Ahtopaineen säätimen vaihdoin ( pressure converter ) epäillen siinä olevan vikaa mutta ei auttanut. Istan ja bimmerlinkin mukaan turbojen actuaattorit saavuttaa ecun pyytämät arvot. Kone huonnesta on myös katsuttu että säätötangon liikkuvat varmasti.
nyt parina päivänä olen bimmerlinkillä logannut ajoja ja kiinnitin huomion että ahtopaineet ovat maximissaan ollut 2.2 baria ja googletuksella sen pitäisi olla 2.6bar
Elikkäs seuraava alan epäilemaan ahto vuotoa. Onko muilla ollut saman tyyppistä ongelmaa ja onko näissä joku "tyyppivika" kohta joka kannattaa ekana chekata läpi. Niin ja kaikki 3 turboa on viimevuoden lopulla huolettu.
Minulla olisi hieman ongelmi bmw f10 m550d kanssa. Tehot heittelee 300 ja 350hv välillä ( uskoen sport displaytä ) satunnaisesti auto antaa vikakoodia kun kiihdyttää ronskimmin( 244C00 Boost pressure control, control deviation: boost pressure too low / positive control deviation ).
Alipaine letkuja on käyty läpi testerin kanssa ja kaikki näytti pitävän -0.2 bar alipaineen. Ahtopaineen säätimen vaihdoin ( pressure converter ) epäillen siinä olevan vikaa mutta ei auttanut. Istan ja bimmerlinkin mukaan turbojen actuaattorit saavuttaa ecun pyytämät arvot. Kone huonnesta on myös katsuttu että säätötangon liikkuvat varmasti.
nyt parina päivänä olen bimmerlinkillä logannut ajoja ja kiinnitin huomion että ahtopaineet ovat maximissaan ollut 2.2 baria ja googletuksella sen pitäisi olla 2.6bar
Elikkäs seuraava alan epäilemaan ahto vuotoa. Onko muilla ollut saman tyyppistä ongelmaa ja onko näissä joku "tyyppivika" kohta joka kannattaa ekana chekata läpi. Niin ja kaikki 3 turboa on viimevuoden lopulla huolettu.
Comment